TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• HASTER! Hjelp med montering av starter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #195152  av grimfer

Kommer akkurat fra garasjen, og er veldig i tvil.

Fikk hjelp til å ta av starteren, og husker ikke hvordan det var.

Skal det være en egen jordledning til starteren?

På den en siden går det en ledning mellom innslaget (eller hva nå det kalles, den delen som sitter under selve starteren). Skal det kobles noe mer på der?

På andre siden (framover i motorrommet) er det en plastklipskontakt og feste for ledningen som kommer fra reléboksen... Er det bare disse to som skal festes?

Har en jordledning som er festet til venstre side i motorrommet, som jeg ikke vet hvor skal...

#195155  av Hammeren

skal bare være den som går mellom startermotor og innslaget på den siden som vender mot bakenden av bilen.
siden mot fronten skal en tykk ledning, fra batt. samt en tynn, styre strøm til innslaget.
jordledningen skal festes til karosseriet. eks oppå fjærbeinet.

#195157  av grimfer

Hammeren skrev:skal bare være den som går mellom startermotor og innslaget på den siden som vender mot bakenden av bilen.
siden mot fronten skal en tykk ledning, fra batt. samt en tynn, styre strøm til innslaget.
jordledningen skal festes til karosseriet. eks oppå fjærbeinet.
Takk! Nå sitter jordledningen fast ved fjærbenet, den ble ikke løsnet fra karosseriet da starteren ble tatt ut.. I den andre enden er det et ganske stort øye. Skal det festes i f. eks. festebolten til starteren?

#195158  av Hammeren

si det. min går fra batt til støtdemper tårnet.
har du den da?
i så fall må vel det være en ekstra jordledning som skal festes til motor/gear(fra batt el karosseri), sikkert greit å feste den i starte skruen. har vel kansje sittet der ettersom den er løs......

#195160  av grimfer

Hm. Ledningen fra minuspolen går til karosseriet bak venstre framlykt. Jeg prøver å feste den jeg snakker om til starteren, jeg.

Takk for hjelpa!