TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• gti-turbo (igjen)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #194915  av japse-gnmfr

Blir kanskje prosjekt i vinter men da må jeg vite et par ting først.. håper og få svar på alt:D
Dette her gjelder fra 90mod gti til turbo
1. Åssen avgifter må betales for og få dette godkjent?

2.Er det mulig og importere en høyrestyrt mr2 turbo og sette alt nødvendig over??

Mvh Kristoffer..
Sist redigert av japse-gnmfr den 31 aug 2006 22:56, redigert 1 gang totalt.

#194929  av japse-gnmfr

Da var det 2spm igjen som jeg ikke finner svar på...:D

#194931  av Dalan

1. Avgiftsendring fra 156hk - 2xxhk - se på http://www.toll.no for satser

2. Ja, finn en billig i Storbritannia og hent den selv ;)

#194954  av japse-gnmfr

takker for svar men hvis bilen min er registrert i 96 eller seinere så blir det 0kr i avgifter hvis jeg har skjønt det riktig:D

#194958  av CelicaTurbo

japse-gnmfr skrev:takker for svar men hvis bilen min er registrert i 96 eller seinere så blir det 0kr i avgifter hvis jeg har skjønt det riktig:D
stemmer, men til info gjelder det førstegangsregistrering i verden etter 01.01.1996, uavhengig av når bilen første gang ble registrert i Norge. Så, om det gjelder en 1990 MR2 GTi så må du betale avgifter som 1990-modell, uansett om den ble importert i 1996 eller senere. Kalkulatoren du trenger er det linket til på forsiden av http://www.toll.no, "Kalkulator - statusendring av kjøretøy" ;)

#195051  av lasse

Det står da "førstegangsregistrert i norge" på den siden da, trodde det var det som gjaldt jeg, eller er det noe nytt som har kommet?

#195054  av aneriks

er vel import som går på første gang i verden og status ending var jeg og ganske sikker på hva fra første gangs registrert i norge?

#195057  av lasse

aneriks skrev:er vel import som går på første gang i verden og status ending var jeg og ganske sikker på hva fra første gangs registrert i norge?
Er det jeg tror også...

#195060  av jumbo

aneriks skrev:er vel import som går på første gang i verden og status ending var jeg og ganske sikker på hva fra første gangs registrert i norge?
Det er korrekt

bygge om og godkjenne en bil som allerede er importert er grisedyrt i forhold til å importere en som allerede er ombygget...

Jeg regnet litt på det for et par år side, og det ville faktisk lønne seg (marginalt) for min del å "selge" bilen til en kompis i utlandet, bygge den om og importere den på nytt (dvs betale engangsavgift på nytt for både effekt, volum og vekt) sammenlignet med å betale avgift for effektendring på samme bil i norge... sykt men sant