TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Oppgradering av bremser...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #194860  av WaxFraq

Hallais!
Noen som vet om noen bra skiver+klosser? (red/green-stuff blir vel kanskje litt dyrt rundt om??)

passer feks noen celica skiver?? er egentlig ikke kjempe begeistret for bremsene på mr2'n..har litt med at det er litt kast i den ene forran..ikke mye..men fra 160-0 km/t så kjenner man det..å det er nok.. 8)

noen forslag??? (husk, jeg er ikke røkkes sønn..!) :wink:

#194862  av Andy_Celica

Skivene fra celica passer ikke på mr2, forskjellig boltsikrkel.

Ebs Skiver og ebc Green stuf klosser skal nok klype bedre en de du har.
De fåes kjøpt hos http://www.kollevold.no eller bilextra.

#194875  av kake

Black Diamond lager gullende gode skiver, de ligger litt under ebc i pris også. Kombiner de med f.eks Black Diamond predator klosser og du har noe som seriøst tåler juling.

Har forresten 1 komplett sett overnevnte skiver her til overs (nye i pappesker), som jeg ikke trenger (har 2 sett). Hvis du vil ha de skal du få de for en meget bra pris. Kollevold selger skivene for mellom 5 og 6000,- et sted (De er billigst på bd i Norge sist jeg sjekket). Du skal få de av meg for 4000,- De er slissede så de hjelper på å fjerne belegg/glassering når de brukes aktivt. Det er ikke noe gjennomborret tullball.

Hadde tenkt å legge ut salgsannonse for disse, men siden jeg om ikke så lang tid sannsynligvis får et sett tilhørende klosser også, har jeg ventet litt, men er du interrisert i skivene så skal du få de :wink: De er til '90 og'91 modellene, som du har.

#194977  av Jøran

Jeg kjører Black Diamond drillet og slissede skiver, og yellow stuff klosser forran, fungerer veldig bra på bane :D

#194990  av bullit

Har samme problem på min bil med kast i skivene forran. Måtte utsette å fikse det nå pga. pengemangel, men hvis noen skal selge skiver og klosser foran på en 92 mr2 må de sende meg en pm :D
Kan gjerne være noe uoriginalt som nevnt over, så har jeg da litt bedre bremser 8)

#195007  av Ivar

bullit skrev:Har samme problem på min bil med kast i skivene forran. Måtte utsette å fikse det nå pga. pengemangel, men hvis noen skal selge skiver og klosser foran på en 92 mr2 må de sende meg en pm :D
Kan gjerne være noe uoriginalt som nevnt over, så har jeg da litt bedre bremser 8)
Hei, jeg har brukte skiver liggende til rev2. Jeg har også én caliper liggende, venstre foran. Jeg har klosser også, men de vil du neppe ha.

#195021  av lasse

smegol skrev:Jeg kjøpte ebc "turbo grooves" og green stuff på alle 4, kom på 4990,- hos be4you.no. Veldig fornøyd med de.
Kjøpte sånne der jeg også, kom på rundt 6000,- for skiver og klosser både foran og bak.

B remser bra, også er det den kule lyden når man bremser da, vrrrrrrrrrrr...