TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• jeg har prøvd Honda S2000

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #18931  av chris

Vel.. da må jeg bare få si det, at jeg har hatt den store glede av å prøve en Honda S2000.. og.. jeg har ikke så enkelt med å finne ord, men fy faen for et maskineri!!! Den drar og drar og drar og drar, gir etter gir etter gir (6-trinns). 1.giret er bare for å sette i gang, 2.giret drar man brutalt opp til 9000 omdreininger, smekker inn 3.gir (med en alldeles herlig girspake, tett mellom gira og ekstremt kort vandring for spaken), drar den opp til 9000 igjen, hiver inn 4.gir, og klemmer til fjøla nok en gang.. den drar og drar og drar.. det som stopper en, er ikke motoren, men en selv. spesielt med lånt bil. Når man begynner å få opp turtallet i 4.gir, da går det FORT... Turtallet er nesten ikke til å tro.. når jeg er vant til å gire på rundt 6000 når jeg kjører småhardt, så er det da først morroa begynner med en S2000.. Sykt. Og rått ;)
Til dere som ikke har prøvd en S2000, det anbefales :twisted:
Var ikke mye negativt å finne med den. Dårlig bagasjeromsplass, det er man vant til fra MR2, dårlig kupèplass, same thing.. Kanskje en tendens til overstyring om man er tung på høyrefoten. :)

For øvrig prøvde jeg også, for morro skyld, en Honda Accord stasjonsvogn, med 2 liters, 155 hester (den minste utgaven altså), med 18" momofelger. Og i det jeg dro ut på veien, så tenkte jeg "hvis jeg er nødt å kjøpe stasjonsvogn en gang, da kunne jeg tenkt meg en sånn, bare at jeg vil ha 2.4 liters utgaven :D". Snaxy bil, stor plass, dro godt, behagelig, bra original-anlegg, osv.. pluss stilig design.

Men dette var vel nok Honda-reklame. Forklaringen på denne honda-kjøringen, er at jeg har et søskenbarn i Ålesund som jobber på en Honda-forhandler :D
Jeg er generelt japsebil-fan, så... ;)

-EDIT-
Jeg prøvde også en .. CRV eller HRV.. husker ikke hva som er hva, med trinnløs girkasse.. Snodige greier, men gøy å ha prøvd :)
Sist redigert av chris den 29 okt 2003 19:53, redigert 1 gang totalt.

#18932  av tbergstad

s2000... sukk. :roll: misunnelig..

#18935  av Mr2 Mk2

Sikkert artig det,men fikk du med deg hva du kunne dra den til på 2gir sånn ca,og3gir??

#18942  av chris

Jostein skrev:Sikkert artig det,men fikk du med deg hva du kunne dra den til på 2gir sånn ca,og3gir??
Nei, vet du.. jeg hadde mer en nok med å kjøre, og følge med på turtelleren. Men det var helt vannvittig som det dro, uansett gir. Føltes ut som det aldri kom til å gi seg. Og for en herlig lyd da gitt.. 8)
Jeg tror ikke jeg var over 160, hadde da såvidt begynt på det fjerde av de seks gira.. Var absolutt INGEN antydninger til at kurven skulle flate ut da.. :twisted: For å si det enkelt, det var JEG som ga meg, ikke bilen.

Jeg fikk derimot med meg at turtallssperra var på over 9000 omdreininger :shock:
Sist redigert av chris den 29 okt 2003 19:54, redigert 1 gang totalt.

#18948  av Mr2 Mk2

chris skrev:Jeg fikk derimot med meg at turtallssperra var på over 9000 omdreininger :shock:
Hehe det er da ingenting skal ha 10.000 på Mr2`en min :wink: Men er nok en viss fare for at det går litt bedre med s2000 med spoon motor ja :wink:

#19094  av pcBaktus

Godt å se litt fornuft i dere:)
bra ikke alle er helt hekta på hva det står foran i grillen(eller i panseret i dette tilfellet)

:)

#19098  av erling

pcBaktus skrev:Godt å se litt fornuft i dere:)
bra ikke alle er helt hekta på hva det står foran i grillen(eller i panseret i dette tilfellet)

Joda. Bilrasisme blir jo for tragisk. Jeg så å si driter tynt i hva slags merke det er, så lenge det ser bra ut og er rått å kjøre. Så kan hvem som helst piske meg for å ikke være patriotisk. :D

#19101  av bose

erling skrev:
pcBaktus skrev:Godt å se litt fornuft i dere:)

Joda. Bilrasisme blir jo for tragisk. Jeg så å si driter tynt i hva slags merke det er, så lenge det ser bra ut og er rått å kjøre. Så kan hvem som helst piske meg for å ikke være patriotisk. :D
Helt enig med deg. Har ikke tall på hvor ofte jeg har blitt mobba får å være en stolt Toyota eier,når jeg gikk på skolen. Vi får se hvem som er kongen på veien til neste år...... :twisted:
 #19216  av Pretender

chris skrev:Den drar og drar og drar og drar, gir etter gir etter gir. 1.giret er bare for å sette i gang, 2.giret drar man brutalt opp til 9000 omdreininger, smekker inn 3.gir (med en alldeles herlig girspake, tett mellom gira og ekstremt kort vandring for spaken), drar den opp til 9000 igjen, hiver inn 4.gir, og klemmer til fjøla nok en gang.. den drar og drar og drar.. det som stopper en, er ikke motoren, men en selv. spesielt med lånt bil. Når man begynner å få opp turtallet i 4.gir, da går det FORT... Turtallet er nesten ikke til å tro...
SÃ¥nn har eg det hver dag i min integra eg :D :D :D :D :D

#19385  av RumpShaker

Jeg prøvde en S2000 sommeren 2000, og da ble jeg VIRKELIG sugen på en japse-bil! Det var bare litt dumt at den kostet 500 høvdinger... Morsomt å tømme girene, jah. 4. giret fikk jeg 198km/t ut av! :twisted: Og da var det TO gir igjen!!!! Men, som du sa, Chris...det er det selv som stopper moroa!

#19434  av chris

RumpShaker skrev:Men, som du sa, Chris...det er det selv som stopper moroa!
Ja, bilen hadde i hvert fall ingen planer om å stoppe moroa.. 8)
 #19531  av SSE

chris skrev:Vel.. da må jeg bare få si det, at jeg har hatt den store glede av å prøve en Honda S2000..
Hei Chris,

Med fare for å bli grillet av et kobbel Toyotafans.... :twisted:

Skal du ikke like gjerne kline til da? 8) 8)
Hvis du prøvde en standard bil, så er det mer å hente i form av lyd og gocart følelse etc... Have a look...
http://www.bilforumet.net/showthread.ph ... adid=18252
 #19542  av chris

SSE skrev:
chris skrev:Vel.. da må jeg bare få si det, at jeg har hatt den store glede av å prøve en Honda S2000..
Hei Chris,

Med fare for å bli grillet av et kobbel Toyotafans.... :twisted:

Skal du ikke like gjerne kline til da? 8) 8)
Hvis du prøvde en standard bil, så er det mer å hente i form av lyd og gocart følelse etc... Have a look...
http://www.bilforumet.net/showthread.ph ... adid=18252
Steike, det derre ekke lov!!! Jeg har ikke 380 lapper!! *denge* Komme her med sånne fristelser.. :evil: :D :D :D

Nei, seriøst. Det var en utrolig pen bil du har der, det skal du ha!
Og du blir nok ikke grillet ;) De fleste her inne er japsebil-fans, ikke bare utelukkende Toyota ;) hehe