TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Shell lanserer 99 oktan V-Power

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#192423  av CelicaTurbo

at tilsetningsstoffene kanskje ikke har reklamert effekt er ikke spesiellt viktig for min del, og om stoffene fra V-Power 95 viste seg å være skadelig er det jo ytterst modig å lansere enda et slikt produkt. Men, de kan ikke annonsere bensinen som 99-oktan med mindre de har grunnlag for det, samme grunnlag som at annen bensin selges som 95 og 98 oktan. Merk at informasjonen om bensiner sier at det er 99-oktan med tilsetninger, ikke at det er en 98-oktan med ytelsestilsetninger som gjør det til kvasi-"99-oktan".. Det er sannsynlighvis billigere enn å kjøpe tilsetning av oktanbooster tilsvarende 1 oktan økning ihvertfall :)

#192471  av Larsen

CelicaTurbo skrev:at tilsetningsstoffene kanskje ikke har reklamert effekt er ikke spesiellt viktig for min del, og om stoffene fra V-Power 95 viste seg å være skadelig er det jo ytterst modig å lansere enda et slikt produkt. Men, de kan ikke annonsere bensinen som 99-oktan med mindre de har grunnlag for det, samme grunnlag som at annen bensin selges som 95 og 98 oktan. Merk at informasjonen om bensiner sier at det er 99-oktan med tilsetninger, ikke at det er en 98-oktan med ytelsestilsetninger som gjør det til kvasi-"99-oktan".. Det er sannsynlighvis billigere enn å kjøpe tilsetning av oktanbooster tilsvarende 1 oktan økning ihvertfall :)
Ettersom stoffet som brukes i oktanboostere er billigere enn selv bensinen er jo det rart da.Sier ikke at de bruker det, for det vet ingen ting om. Var en tråd om oktanbooster for et halv år siden på offtopic forumet.

#192544  av Andy_Celica

Shell V-power Racing er utviklet for å forebygge belegg på ventiler og innsugingssystemer, som vanligvis resulterer i krafttap. I tillegg fjerner bensinen eksisterende belegg, slik at motorens reaksjonshastighet forbedres.
Et lite utdrag fra siden dems!
Er det egentlig mulig at bensin kan øke reaksjonstiden på bilen? og fjerne det gamle belegget som har lagt seg på ventlen igjenom 12år? synes det virker rart!

#194006  av celica4ever

er det noe jeg som har celica gti som kan bruke? vanligvis bruker jeg 95 oktan

#194008  av celicat23

Har en føelse av at hvis jeg fyller en tank med dette på yaris'en så kommer kvartmila til å gå unna på minst 1 sekund raskere. Så da er jeg nede på en fin 75 sekunder! RESPECT! Verdt hver krone.

#194248  av CelicaTurbo

celica4ever skrev:er det noe jeg som har celica gti som kan bruke? vanligvis bruker jeg 95 oktan
sannsynlighvis ikke, nyere biler kan få en gevinst ved høyere oktan, og for turbomodeller er det en god sikkerhet ved banekjøring etc men ellers er det ikke spesiellt viktig. Det er en mulighet for at det kan hjelpe deg ved vanlig cruising; det er nemlig litt usikkerhet om hvordan bankesensoren på 3S-GE egentlig fungerer..

Ellers, var på en Shell stasjon i går og det var 80 øre prisforskjell mellom vanlig 95-oktan og 99 V-Power, normalforskjellen mellom 95-98-oktan er vel 30-50 øre :?