TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• BMW forum

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #193539  av dca

har nå kjøpt meg en 95.mod bmw som jeg trenger noen deler på utvendig... så jeg er endel på et norskt bmw forum uten å nevne navn på det...
LITT forskjell på det forumet og dette! :D
nesten alle topicer der starter med noe med at de har problemer med bilen...hehe...

måtte bare nevne det...syns det var litt morsomt...

blir nok en ny lexus etter militæret tenker jeg!

#193550  av Stiansen

Derfor er ikke Bmw noe jeg er noe særlig begeistra for :P

#193560  av Helmer

Dette blir vel litt som å kaste stein i glasshus, men vil forsvare Bmw litt her... :wink:

Selvom det kan være noen på ett bmw-forum som har problemer med bilen sin, er det ikke dermed sagt at bmw er en dårlig bil!
Det største problemet med en bruktbil trur jeg ofte kan være tidligere eiere...uansett merke! For en bil trenger stell og vedlikehold uansett om du kjører fiat eller rolls! Blir ikke dette fulgt opp kan du like gjerne få problemer med en toyota som en bmw! Enig?
Jeg snakker da om biler som er orginale! Holdbarheten på to forskjellige trimma/modifiserte biler er jo avhengig av utførelsen, deler osv...

Bmw var faktisk den bilen norske eiere var mest fornøyd med i 2005 når det gjaldt forhandler, selve bilen. lojalitet og verksted.
Og bmw ligger også på topp når det gjelder trofaste kunder, foran toyota! :wink: Dvs at de som har kjørt bmw, ofte holder seg til bmw senere å...
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=275978

Nå gjelder vel dette stort sett nyere modeller, men nå har ikke bmw sånn helt plutselig begynt å lage bra biler heller da... :roll: :)

Så en nordisk undersøkelse fra 2003, og det er bmw og toyota som kniver på alle områder, som det stort sett har vært de siste åra!
http://www.motor.no/pdf/AutoIndex.pdf

SÃ¥ kan dere jo se her hvem som vant "Engine of the year 2006" i 5 forskjellige klasser... :wink:
http://autos.msn.com/advice/article.asp ... id=4023213

Er forberedt på litt pryl her nå! :lol:

Men det jeg vil fram til er at en ikke må se seg blind på en type bil å mene at alt annet er dritt! Sikter ikke til noen, mener bare sånn generelt... :)

Fyr løs!! :lol:

#193569  av dca

den første "testen" du viser til er vel ene og alene pga bmw eiere har som regel de største skylappene som finns... de skryter hemningsløst av bilen sin og har skjeldent prøvd noe annet med åpent sinn...slik er det bare... det med årets motor...tja...de kan/satser mye på det med power og slikt... men er motorene holdbar??

#193575  av James

dca skrev:den første "testen" du viser til er vel ene og alene pga bmw eiere har som regel de største skylappene som finns... de skryter hemningsløst av bilen sin og har skjeldent prøvd noe annet med åpent sinn...slik er det bare...
Helt enig! Det der hører jeg hele tiden... Er lei av de som påstår de helt fint skal ta meg og alle andre MR2/Celica eiere med en BMW fra 320-328 og fra 520 og oppover osv... :roll:

#193590  av Helmer

James skrev:
dca skrev:den første "testen" du viser til er vel ene og alene pga bmw eiere har som regel de største skylappene som finns... de skryter hemningsløst av bilen sin og har skjeldent prøvd noe annet med åpent sinn...slik er det bare...
Helt enig! Det der hører jeg hele tiden... Er lei av de som påstår de helt fint skal ta meg og alle andre MR2/Celica eiere med en BMW fra 320-328 og fra 520 og oppover osv... :roll:
NÃ¥ var det ikke snakk om hvem bil som gikk best akkurat da... :roll:

Men ja, jeg kan være enig at mange bmw eiere har store skyggelapper!
Er mange av dem som trur de har verdens beste bil gitt! :lol:

Men dette var ikke ment som dissing av toyota! Hehe... Kjører tross alt yota sjøl som jeg har gjort i godt over to år nå! :) Og ja, jeg har hatt bmw før...! :wink:

#193601  av lasse

Smaken er jo som baken, Må jo si at BMW lager utrolig gode biler, har selv kjørt en 530ia av den nye typen, og maken til behagelig bil å kjøre skal du lete lenge etter, masse power helt fra bunn og supre kjøreegenskaper, men det koster...

BMW har forresten slitt med v10'ern fra M5, måtte jo tilbakekalle en haug av biler...

På den annen side så er toyota trofaste slitere som er utrolig seige, men med rett stell kan enhver bil uansett merke gå 500000km, problemet ligger vel heller hos eierne tror jeg.

Og BMW har jo utrolig mye unøvendig tjafs som fort kan ryke, på den 5 serien jeg kjørte hevet rattet seg automatisk når du skrudde av tenninga, og med sånne fancy funksjoner sier det seg selv at det er mer som kan bli ødelagt...

#193603  av dca

lasse skrev:
Og BMW har jo utrolig mye unøvendig tjafs som fort kan ryke, på den 5 serien jeg kjørte hevet rattet seg automatisk når du skrudde av tenninga, og med sånne fancy funksjoner sier det seg selv at det er mer som kan bli ødelagt...
par av de lexusene jeg har kjørt har samma funksjonen... er jo for å lette inn og utgang av bilen! egentlig ganske kult... men unødvendig...ja... luxus er de jo! mener det er på LandCruicer 100 og...

#193609  av Helmer

dca skrev:
lasse skrev:
par av de lexusene jeg har kjørt har samma funksjonen... er jo for å lette inn og utgang av bilen! egentlig ganske kult... men unødvendig...ja... luxus er de jo! mener det er på LandCruicer 100 og...
Er jo nesten det samme på celica´n å...rattet spretter opp når nøkkelen blir tatt ut...

#193615  av celicat23

På ett forum så vil nesten største delen av postene være at folk har problemer med bilen sin, fordi de trenger hjelp. Når ingenting er galt, så er det ikke så mye å poste om. "Hei. Ville bare si at bilen min fungerer i dag også!" ville blitt slitsomt å høre fra alle.

Hvis folk gidder å titte igjennom de forskjellige delene på forumet her, så finner de at det er en del celica, mr2, carina osv som har problemer.

Eneste jeg finner merkverdig med BMW er hvor få biler som er til salgs som har gått langt over 200.000km. Virker som det er rundt 200-250.000km hvor BMW'ene bare detter fra hverandre, og blir borte fra jordens overflate.

#193633  av elsatani

celicat23 skrev:
Eneste jeg finner merkverdig med BMW er hvor få biler som er til salgs som har gått langt over 200.000km. Virker som det er rundt 200-250.000km hvor BMW'ene bare detter fra hverandre, og blir borte fra jordens overflate.
Heh.. Samme satt jeg å tenkte på selv, men tror man skal ta km-visningen med en klype salt på en del biler..

På den andre siden så virker det som om en del mindre entusiastiske eiere behandler bmw'ene sine litt over gjennomsnitt røfft..

#193644  av Th4 Ghost

Helmer skrev:
James skrev:
Men ja, jeg kan være enig at mange bmw eiere har store skyggelapper!
Er mange av dem som trur de har verdens beste bil gitt! :lol:
ja altså, det finnes en extremt mange bmw eiere der ute som ikke ser lengre en sin egen nese engang, men når det er sakt så vet jeg om flere her på forumet også som mener at toyota er den beste bilen og toyota er guden. O'store toyota...you catch my drift. ja, toyota har bra biler og jeg kommer nok selv å holde meg til det merke når tiden er inne, men det finnes andre biler der ute som faktisk er..ok, tenk på det.

selv ville jeg aldri ha valgt bmw, mye pågrunn av en del unødvendig rykte merke har dratt på seg og pågrunn av fronten (som 90% av bilene har) ser ut som en søppelkasse...nuff said

#193742  av arctic_celi

Stiansen skrev:Derfor er ikke Bmw noe jeg er noe særlig begeistra for :P
Word!

#193747  av @lpher

lasse skrev: På den annen side så er toyota trofaste slitere som er utrolig seige, men med rett stell kan enhver bil uansett merke gå 500000km, problemet ligger vel heller hos eierne tror jeg.
Ser ofte at folk sier akkurat det dær...og det stemmer nok helt sikkert også...MEN....jeg er hellig overbevist om at en Toyota og Lexus tåler ganske mye mer vannskjøtsel enn en del andre merker ;)

#193774  av jonny on the spot

Hvorfor blir dette topicet tatt opp gang på gang?
Eneste som kommer ut av dette er at folk forsvarer forumet sitt som om det skulle være sitt eget barn
Eksempel: BMWen min har en milion hester så kjøreegenskapene på min bile er mye likt rallybilen til solberg... Toyotaentusiasten svarer irritert: Kom igjen så skal jeg kappkjøre med deg rundt en bane siden MR2 en min har samme baneegenskaper som formel1 bilen til Shumacker. Så har du det gående: nei det er den ikke, joda det er den bla bla bla bla bla
Dritt lei av at folk skal på død og liv diskutere dette med en fing i rumpen, LA DET LIGGE
En Toyota entusiast elsker Toyota
En BMW entusiast elsker BMW

LEV MED DET hmfr

Ps ikke gidd å klag og lag en diskusjon ut av utsagnet mitt