TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Da er TTE felgene pÃ¥ plass pÃ¥ Supran!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #19239  av @lpher

Her er noen bilder av Supran med ny-felgene ;-)

Var litt stressa....så de fleste bildene ble litt groggy...så jeg må nok ta en batch til... ;-) (blitz er for pingler...høy lukkertid er tingen)

Vel vel....summa sumarum...

8(,5)x18" med 245/40 Kumho Ecsta Supra foran (40mm innpress)
10x18" med 275/35 Kuhmo Ecsta Supra bak (40mm innpress)

Felgene er faktisk produsert av tyske Borbet for Toyota Team Europe.
Grunnen til at senterkoppene på mine er av monobolt-lookalik-typen
er at en eller annen tidligere eier har skjiftet ut de originale lokkene (slike som 'Christine' har) og erstatet de med disse lokken som passer nesten...

Har sendt forespørsel til Hell-Bil om de kan skaffe dem....to be continued... ;-)

Felgene er i VELDIG bra stand....det er et par bittesmå merker...men de må være fikset opp en eller annen gangen...fordi jeg regner ikke med at de er så nye akkurat ;-)

Dekkene....er som selgeren sa...godt lovlige en stund til...men noe skjev slitasje er det....være endel banekjøring med senket på bil ser det ut til ;-)

Den Supran de kommer fra....var foresten demobil for TTE i tyskland før den havnet i Norge....

...ellers....handling....skal MYE mer til før bakenden slipper nå...på tørr asfalt ihvertfall ;-) ...dette selv om Yoko AVS dekkene jeg hadde før er ganske så mye 'bedre' på grep....kun bredde/den ekstra kontaktflaten med 275 kontra 255 som gjør det antar jeg ;-)

Merker en bitteliten antydning til at den sporer litt nå...ved kjip asfalt, men
langt i fra så ille som Celican min var ;-) ...komfortl? Null forskjell! ;-)

@lpher
Vedlegg
Her vises det at felgene bygger endel lengre ut enn original felgene...er plass til litt til da...
Her vises det at felgene bygger endel lengre ut enn original felgene...er plass til litt til da...
AUT_9608_web.jpg (49.34 kiB) Vist 668 ganger
AUT_9607_web.jpg
AUT_9607_web.jpg (50.37 kiB) Vist 668 ganger
Litt groggy bilde...hmmm...frykter for at vi må senke bilen litt ja....
Litt groggy bilde...hmmm...frykter for at vi må senke bilen litt ja....
AUT_9606_web.jpg (48.49 kiB) Vist 668 ganger

#19240  av @lpher

....
Vedlegg
...og navnet på dekkene ;-)
...og navnet på dekkene ;-)
AUT_9614_web.jpg (33.75 kiB) Vist 666 ganger
Ikke konede foran....
Ikke konede foran....
AUT_9613_web.jpg (44.84 kiB) Vist 666 ganger
Konede bakfelger....
Konede bakfelger....
AUT_9612.jpg (33.32 kiB) Vist 666 ganger

#19247  av Bjørni

Herrrrlig :D :D :D

#19248  av bose

Nice. :D Fine felger du har.Ã…ssen er dekkene da??

#19254  av funkes

Grattis! Det ble en helt ny bil! Synd (for deg :D ) at vinteren er rett om døra da!
Mangler bare å lakkere senterkoppene nå da! :D

#19255  av @lpher

Takker...takker ;-)

Kumho dekkene har faktisk endel hardere gummi en hva Yokohama AVS har...skal derfor egentlig være underlegne Yoko'ene på rent grep...men jeg må ærlig innrømme jeg synes de hadde mye bedre feste på tørr vei ihvertfall ;-) ...sikkert bredden ;-)

Vinter, og vinter....det er noe som kommer rett før jul det ;-)

Senterkoppene 'have to go' i think...kommer ikke til å gi meg før jeg får tak i originalene ;-)

@lpher

#19259  av kennethx

Ble lekkert det der!, må sende inn nye bilder til autofil nå :)

#19270  av jan-erik

Lekre felger Alf! Min personlige mening er at du må få tak i Supra bakvingen også :-)

#19277  av CelicaTurbo

det der gjorde seg bra ja :)

#19281  av Dalan

Der ja, der var de på plass :)
Det var da kjapt gjort ;)
Fullestendig enig, aner at det må en liten senking til nå.. ;)
Ellers passet de ypperlig til bilen din! :)
Og nei, syns den fortsatt er fin uten vingen jeg.. ;)

#19284  av Mr2 Mk2

Knall bra det der alf,den steg litt i gradene nå...
Kanksje du føler at håret på brystet vokser enda litt fortere nå? :wink:
Syns det ble MEGET bra jeg,dette er noe jeg har savnet lenge :D

#19298  av MRQuoc

awesome!!! :D :D

#19320  av Turbotrille

Veldig bra, mangler kun vinge og senking nå så er du der. :D :D
Syns det øverste bilde ble litt ødelagt med så mange biler i bakgrunnen, skulle jo nesten tro du var helt vill etter Opel jo. :D :D :D

#19342  av Erlend

Hoi hoi, så flotte felger da Alf! Enig med funkes, er riktig av deg å la senterkoppene gå... Ellers da, blir det spacere også? Mener å se at det mangler et par cm før felgene er helt fremme ved kantene der?

Angående vinge er min personlige mening at du trenger det... men for all del, må jo ha personlig bil, så ikke hør på meg :)

#19358  av KK-ma70

har sett felgene live... MEGET pent... for å være sikker på at alle ser dem så parkerte han bilen på langs med omkjøringsveien.... garantert med vilje :D :D
Har samme dekk jeg også. Supra dekk for Supra bil