TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• coilovers til st185

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #193260  av celica_gt4

noen som vet om det finnes lovlige coilovers til st185? hvor kan det skaffes og pris? eventuelt senkesett å stivere dempere?
 #193264  av Andy_Celica

celica_gt4 skrev:noen som vet om det finnes lovlige coilovers til st185? hvor kan det skaffes og pris? eventuelt senkesett å stivere dempere?
http://www.fensport.co.uk har TRD og tein coilovers til bilen din, tror disse skal være tuv godkjente :D

Senkesett får du på toyota eller de fleste som driver med bildeler 8(bilextra, mekonomen, torshov osv)

Dempere vet jeg at http://www.kollevold.no fører til en bra pris :wink:

#193267  av Daniel_hoy

Tein er ikke godkjent. Men det virker som noen veldig bra coilovers. Har ikke testet så mye enda, men er fornøyd til nå. :lol:

#193507  av kennethx

celica_st185 skrev:hvor mya kan du senke bilen med Tein coilovers?
Var mer enn nok for meg i allefall, har bare skrudd meg litt over halvveis ned :)

#193515  av Kjelliken

kennethx skrev:
Var mer enn nok for meg i allefall, har bare skrudd meg litt over halvveis ned :)
:wink: må si meg enig med kennethx her samme har jeg gjort med mine tein.. :wink:

#193536  av Speeder

Kjelliken skrev:
kennethx skrev:
:wink: må si meg enig med kennethx her samme har jeg gjort med mine tein.. :wink:
Dette tror jeg gjelder de fleste typer. Somregel ligger bilen omtrent på bakken på laveste nivå :lol:

#193566  av kennethx

Nå hører det med til historien at jeg IKKE er fan av hjul som ligger en halvmeter oppi hjulbuene da :lol: Jeg har akkurat litt luft mellom hjul og hjulbue, og coiloverene har mer å gå på.

#193578  av celica_st185

ja liker ikke heller akkurat stilen til citröen cx :lol: Kan ikke være for lav bak heller uten å valse hjulbuene, men kunne godt hatt men noe lavere bak ihvertfall, sånn at den er lik som forran. Ikke noen her som har prøvd slike custom coilovers som f.eks dalhems selger, der man kan velge hardheten på fjæra sjøl og får med justerbar fjærskål som sveises på originalt fjærbein?

Legger ved ett bilde av ett lignende sett...
Vedlegg
qa1coils_big.jpg
qa1coils_big.jpg (52.08 kiB) Vist 187 ganger