TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• skal plombere t-vsv

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#193210  av Andy_Celica

Begynn med å fjerne slangen fra turbo til luftfilter, så tar du av dekselet over turboen (trenger nødvendigvis ikke det)Mulig du oxo må fjerne intercooleren, så ser du den slangen som går fra turbo til den runde sølvfraga ws, med 2 nipler på, den ene peker mot torpedoveggen den andre peker ned, den som peker mot torpedoveggen kapper du og plomberer, husk å plombere begge siden, den fra ws og den fra motor!

#193215  av sørlie

takker for svar

#193296  av Biggen

Andy_Celica skrev:Begynn med å fjerne slangen fra turbo til luftfilter, så tar du av dekselet over turboen (trenger nødvendigvis ikke det)Mulig du oxo må fjerne intercooleren, så ser du den slangen som går fra turbo til den runde sølvfraga ws, med 2 nipler på, den ene peker mot torpedoveggen den andre peker ned, den som peker mot torpedoveggen kapper du og plomberer, husk å plombere begge siden, den fra ws og den fra motor!
Hva er det en tjener på å blombere den slagnen/ventilen...?

#193299  av sleeper

Biggen skrev:
Andy_Celica skrev:Begynn med å fjerne slangen fra turbo til luftfilter, så tar du av dekselet over turboen (trenger nødvendigvis ikke det)Mulig du oxo må fjerne intercooleren, så ser du den slangen som går fra turbo til den runde sølvfraga ws, med 2 nipler på, den ene peker mot torpedoveggen den andre peker ned, den som peker mot torpedoveggen kapper du og plomberer, husk å plombere begge siden, den fra ws og den fra motor!
mulighet til og kuntrolere trykken med en BC, bedre drag på 1 og 2 gir da dette systemet begrenser trykket i 1 g 2 gir..

#193302  av Biggen

OK. Men i følge min trykkmåler (Greddy el. måler), så viser den fulle 0,6 bar i første og andre gir så vel som de resterende. Er dette riktig eller er måleren min ikke helt stabil...?
I tillegg føler jeg at draget er større i første og andre enn i resten av gira. Er dette riktig...?

#193305  av Andy_Celica

Biggen skrev:OK. Men i følge min trykkmåler (Greddy el. måler), så viser den fulle 0,6 bar i første og andre gir så vel som de resterende. Er dette riktig eller er måleren min ikke helt stabil...?
I tillegg føler jeg at draget er større i første og andre enn i resten av gira. Er dette riktig...?
Ja du vil alltid føle at bilen drar mere i 1 og 2, pga utvekslingen.

#193363  av celica_st185

sleeper skrev:
Biggen skrev:
mulighet til og kuntrolere trykken med en BC, bedre drag på 1 og 2 gir da dette systemet begrenser trykket i 1 g 2 gir..
Er vel heller slik at du får 0,5 bar i alle gir ved å plombere denne? Får iallefall jeg hvis jeg skrur av BC når denne slangen er blokka :roll:

#193495  av CelicaTurbo

celica_st185 skrev:
sleeper skrev:
Biggen skrev:Hva er det en tjener på å blombere den slagnen/ventilen...?
Er vel heller slik at du får 0,5 bar i alle gir ved å plombere denne? Får iallefall jeg hvis jeg skrur av BC når denne slangen er blokka :roll:
stemmer det, men det er vel også det Andy skriver mellom linjene, at kombinert med en boostcontroller kan du øke trykket..

#193499  av Biggen

Noen som vet hvor mye bar det skal være i første og andre gir uten at T-VSV er blendet?

#193503  av gt4 carlos saintz

1. og 2. gir skal vel vere ca. 0,5 bar.
3. 4. og 5. skal vel lade 0,8 bar.

Ved blombert T-VSV skal du lade 0,5 på alle gir.

#193558  av celica_st185

den sitaten ble litt feil, tenkte på d sleeper skrev at t-vsv reduserer trykket på 1 og 2, mens den egentli høyner trykket på 3,4 og 5 :)

Samma d, tror min ladet 0.5 på 1,2 og 0.7 på resten originalt, så er ingen vits i å plombere den med mindre man skal montere BC

#193563  av Andy_Celica

celica_st185 skrev:den sitaten ble litt feil, tenkte på d sleeper skrev at t-vsv reduserer trykket på 1 og 2, mens den egentli høyner trykket på 3,4 og 5 :)

Samma d, tror min ladet 0.5 på 1,2 og 0.7 på resten originalt, så er ingen vits i å plombere den med mindre man skal montere BC
Det er riktig, men hvis du blokkerer t-vsv uten bc, så vil den lade høyere, pga da får ikke motoren styrt trykket

#193572  av celica_st185

Andy_Celica skrev:
celica_st185 skrev:den sitaten ble litt feil, tenkte på d sleeper skrev at t-vsv reduserer trykket på 1 og 2, mens den egentli høyner trykket på 3,4 og 5 :)

Det er riktig, men hvis du blokkerer t-vsv uten bc, så vil den lade høyere, pga da får ikke motoren styrt trykket
Hvis du tenker på å blokke slangen mellom Actuator og t-vsv vil den vel lade 0.5 i alle gir?

#193576  av Andy_Celica

celica_st185 skrev:
Andy_Celica skrev:

Hvis du tenker på å blokke slangen mellom Actuator og t-vsv vil den vel lade 0.5 i alle gir?
Ja, stemmer jeg som tenkte feil :oops: