TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Jording ved startern?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #193252  av ErikG

Holder på å koble opp igjen etter at motoren har vært ute. Har da en ledning jeg har merket med "jording ved starteren". Noen som vet akkuratt hvor den skal? :oops:
Vedlegg
DSC00144.JPG
DSC00144.JPG (143.49 kiB) Vist 197 ganger

#193254  av Helmer

Den er vel festa i karrosseriet foran venstre lykta, hvis det var det du tenkte på? :?: :roll:

#193258  av Daniel_hoy

Var faktisk det jeg også trodde.. Men skal rusle en tur ut å ta en røyk. Så når jeg kommer tilbake så har jeg svaret. :lol:

#193262  av ErikG

Er ikke den. Har en ledning som går fra minuspolen og bort ved siden av lykten. Men den jeg ønsker å finne ut hvor går skal vistnok ned ved starteren ett sted. Om noen har ett bilde der eller noe hadde det vært kjekt.

#193266  av Daniel_hoy

Var å sjekket. Det er IKKE den som er ved lykta. Den kommer rett ifra batteriet. Såg ikke ned til starteren, men tror den er festet i en skru som holder starteren. Men er ikke sikker på hvor den andre enden skal. Nesten et år siden jeg var så langt nede i motorrommet

#193418  av STIRLING

Det er den ledningen som sitter fra - pol til girkassa, husker ikkke hvor starteren er på bilen din men, på andre biler sitter den enten foran på girkassa eller oppa med en bolt, den pleier å sitte for seg selv.

#193427  av defred

STIRLING skrev:Det er den ledningen som sitter fra - pol til girkassa, husker ikkke hvor starteren er på bilen din men, på andre biler sitter den enten foran på girkassa eller oppa med en bolt, den pleier å sitte for seg selv.
Ser litt tynn ut til og være den!

#193502  av Biggen

Den er i alle fall festet i et av starter motor festene. Og trur den ender opp i karoseriet ett eller annet set på venstere side. Mener den ikke går går til batteriet. Får heller ikke sjekket for bilen er på verksdet....

#194015  av defred

Selv om du ikke "treffer" helt på plasering så er dette en jordingkabel! Sørg bare for at du er sikker på at det er god nok jording fra motor til karoseriet. På min går den fra batteriet ned til gearkassa + en fra motorfestet på høyre side til karoseriet.