TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Grunen Til at det ble TOYOTA

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#192894  av aneriks

er som mange andre her biltt introdusert for toyota av pappa han har hatt 4 forskejlliger corollaer , så da jeg så en mr2 mk2 så var jeg solgt , måtte bare ha en sånn og da jeg gikk for og se på den og ikke minst prøve kjørte en så var saken avgjort :D

#192904  av Anders gullstein

Ble Toyota rett og slett fordi MR2 mk1 er etter min mening noe av det tøffeste en får kjøpt for den prisen jeg ga for den (som i 1999 var 65 000,-)

Jeg ser mest på bilen og ikke nødvendigvis bilmerket. Så neste bil blir nok forhåpentligvis en Honda NSX :wink:

#192907  av CelicaGT

Har alltid kun vert toyota i familien. Har aldri vert snakk om at eg skulle ha noke anna.

Har hatt 3 Celica'er
- 1982 Celica 2.4 GT (har den enda)
- 1994 Celica 2.0 GT
- 1995 Toyota Celica Gt-Four (har den enda, men blir snart lagt ut for salg :-( )

Kjeme nok til å holde meg til Toyota. Er litt svak for 70 talls Celica'er og Celica Supra så skal ikkje sjå bort fra at eg kjøper emg eit vinter prosjekt.

PS: Før muttern og fattern solgte Celica'en sin hadde vi 4 Celicaer på tunet. :-) Eg hadde 2, fattern 1 og muttern 1 8)

#192917  av Anders gullstein

Må også innrømme en hvis svakhet for Toyota sportsbiler fra tidlig 90 tall og nedover mot slutten av 60 tallet :wink:

#192944  av James

Har sikla etter MR2 mk1 siden jeg var 16år gammel. Broren til en kompis hadde en MR2 mk1. Siden den har jeg alltid ville ha hatt meg en sånn. Så hjalp det vel heller så mye på når andre kompiser går til innkjøp av Celica 2.0 GTi ,GT4 CS osv... :P

#192961  av TheStig

jeg ville ha en 4x4 med lsd bak og da var det ikke så mange modeller i velge i.. ble carlos

#193012  av Fredrik

Grunnen til at jeg valgte MR2 MK2 var kun fordi jeg kjøpte en MK1 som skal bygge opp til banebil..
Jeg begynte å søke på nettet etter MR2, fant ts-ogn og nå er jeg på min tredje MR2..
Neste bil blir forhåpentligves Celica MK6 GT-Four.. Har ingen spesiell forkjærlighet til Toyota, men syns sportsbilene de har lagd er utrolig pene biler..

#193020  av angrykid

Far min hadde en hi-lux i mine yngre dager, og det var toppen av biler. Har senere hatt endel carina'er, corolla'er og diverse annet. Kjøpte meg selv en 74mod celica hatch-back. Denne ble solgt for latterlige kroner, men jeg ville ha den som restaureringsobjekt, noe jeg ikke fikk lov til.

Senere har det bare ballet på seg. Vet dog ikke hvorvidt jeg blir å fortsette med toyota, snuser litt på lotus elise for tiden. Men om det ikke blir den, så blir det noe annet morro fra toyota tenker jeg :)

#193048  av BT-GTI

jeg kommer fra en nesten rein toyota famillie.
mor/far kjører yaris verso og avensis og søstern kjører corolla. onkler, tanter, kusiner osv kjører toyota. vi hadde familelag for noen dager siden. kunne nesten tro det var et toyota treff....

at jeg valgte toyota mr2 mk2 var fordi..vel den virka helt rå. og når jeg satt på med en ble jeg frelst. måtte bare ha en en mr2 og slik ble det. med turbo at på til :lol: .

neste bilen min blir ikke toyota, :oops: skal nok beholde mr2en men drømmebilen min siden jeg var 14 er nå blitt typegodkjent i Norge. (skyline r33 gts) men etter den så blir det noe i toyota famillien igjen.

kvaiteten er enorm (unntatt i tilfelle til firewalk, som alle her har sympati for håper jeg)

som toyota sier selv i sine reklamer "kvalitet hele veien" og slik er det bare!

#193124  av Xlr8

Her hjemme har de altid vert toyota..

men etter jeg fikk en camry 2liter kjelve bil så ble jeg overbevist att de var toyta jeg skulle ha.. å dra camryen til nåla på turtellern stoppa var bare så heftig (inneberte noe moddifikasjoner på ventilfjører og div..) så var jeg bestemt toyota ville jeg ha.. så etter å ha fått lappen ble de en mitsu colt i 2månder mens jeg lette etter en toyta jeg ville ha.. og de endte med mr2 sw20 som jeg har hat i en uke nå=) er en strålende bil=)
litt uvandt og drifte med men de kommer seg=) mn har allerede begynt å snuse på turbo=p

#193149  av PÃ¥l

Vet ikke helt hvordan det begynte med meg, familien min hadde fiat i begynnelsen, siden mamma jobbet i fiat og derfor fikk biler billige. Men det eneste jeg husker fra fiat-epoken var at det hele tida var trøbbel med dem hehe. Så, fra midten av 80 tallet ble det en carina 2 (husker ikke hvilken type), og deretter en 90 modell carina 2 1,6 XLI, denne likte jeg veldig godt, ble frelst på Toyota da :) familien min var venner med eieren av Toyota Norge på den tida, han kjørte en vinrød MK3 supra. DEN var rå :) så, en carina E og deretter Avensis. Kjempebra biler. Men det som virkelig fikk interessen for sportsbiler var en Celica 1,8 96 modell, som pappa kjøpte i 99. Jeg fikk låne denne en del, og kjørte alt det den var god for. Så kikket jeg litt på MR2 mk1 i autobørsen, husker at jeg så en i utlandet da jeg var liten. Da visste jeg ingen ting om MK2, inntil jeg så en 90 modell i bladet. Men det som gjorde at jeg MÅTTE ha en MK2, var at jeg prøvekjørte en strøken rød 91 modell hos TG bil, da var jeg solgt. og flere år senere kjøpte jeg den svarte, som jeg da hadde i 5 dager. Et år senere kjøpte jeg den jeg har nå, en 91 turbo. Jeg har funnet drømmebilen:)

#193189  av Larsen

Faren min har vært toyota fan og det har smittet over. Enkelt som det.

#193190  av Sven

Larsen skrev:Faren min har vært toyota fan og det har smittet over. Enkelt som det.
Samma her

#193196  av jumbo

Tror det er slik for veldig veldig mange.

De fleste bileiere holder seg heller til samme merke enn å bytte, og selv om noe av dette selvsagt ligger i økonomi og at forhandlerne selvsagt legger opp til å beholde kunder, ligger også veldig mye i at man føler seg mer hjemme og tryggere med noe man har direkte kjennskap til fra før (selv om dette selvsagt ikke alltid er riktig eller rasjonelt)

#193198  av Larsen

jumbo skrev:Tror det er slik for veldig veldig mange.

De fleste bileiere holder seg heller til samme merke enn å bytte, og selv om noe av dette selvsagt ligger i økonomi og at forhandlerne selvsagt legger opp til å beholde kunder, ligger også veldig mye i at man føler seg mer hjemme og tryggere med noe man har direkte kjennskap til fra før (selv om dette selvsagt ikke alltid er riktig eller rasjonelt)
Har nok rett i det, men kvalitets messig burde toyota være ut fornuftig valg.