TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Grunen Til at det ble TOYOTA

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #192724  av sw20

Tenkte bare å høre grunnene til at folk valgte toyota her inne!

For min del blei det overført fra Pappsen...
Han har hatt 17 forskjellige toyotaer.. og har altid vert strålende fornøyd

så etter en dårlig start med div vag. produkt som ikkje fungerte kjøte e me en corolla gti 16v.. men den blei stjelt

så blei det mr2en så corollan.... og kan vel si ganske så sikkert at Verken skal kjøpe andre merker eller at e skal la ditte bli den siste toyotan e har!!!!

Måtte bare få ut litt begeistring etter en biltur der e nettopp har sett en ny bmw stå langs veien med åpent panser....tett fulgt av en Pasat....

HEHEHEHEHEHE..... At dere aldri lærer.... :roll:
Vedlegg
0011.jpg
0011.jpg (53.09 kiB) Vist 1060 ganger

#192736  av MacGyver

Etter å ha hatt omegaen i over ett år så var eg dritt lei av å skru.

løsning- selge driten og kjøpe meg en Yaris :)

#192738  av Andy_Celica

Nja, pappa har hatt endel toyotaer opp igjennom tiden, og jeg fikk da min første Carina E av pappa da jeg ble 18, og har egentlig alltid hatt lyst på en gt4, så jeg slo til på den, tviler oxo faktis på at det er min siste toyota. Men den neste bilen blir nok en lexus, men det går jo under toyota da :wink:

#192743  av sindrejl

Det hele startet med at min bror kjøpte seg en mr2 mk2 som jeg ble relativt forelsket i, viste da faktisk ikke hvor mye råe biler toyota laget.. så sjekket ut autodb noen år senere og kjøpte min første celica så har det bare ballet på seg ;)

#192757  av celicat23

Hadde utrolig lyst på en 6 generasjon celica, så kjøpte en 97 eller 98 modell 1.8 som min andre bil. Motor messig ett KJEMPE steg ned fra første bilen (som var en pontiac trans-am med trimmet v8), men kvalitetsmessig ett kjempe steg opp.

Satte på 18" felger og bestilte veilside stylingen og remus eksos...som det ble masse frem og tilbake med, og fikk til slutt beskjed om at det ville ta 3 månder før veilside stylingen kom (etter mange andre løfter). Ble mildt sagt dritsur, og dro rett til lokale toyota forhandleren som jeg visste hadde en dønn strøken 1997/98 carina e 2.0 gli. Bytta inn celica'n, la litt penger i mellom, og så tok det helt av med carina e'n. Og til dags dato så er den carina e'n den beste bilen jeg har eid.

Etter snart ett år med en bil med litt hestekrefter og turbo, så har jeg kommet frem til at jeg virkelig ikke bryr meg om motor i det hele tatt, og at jeg savner toyota. Så får se om det ikke blir en toyota igjen, hvis TT'n blir solgt.

#192761  av Hyperion

Dette med å arve smaken til fedre er nok utbredt!

Fattern har oppigjennom hatt noen mazdaer og mange toyotaer. Den første bilen min var en Mazda 626 glx 1.6l 1983 modell, faktisk en veldig grei bil som tålte innmari mye. Kjøpte den fra fattern. Neste bil kjøpte jeg også fra fattern, en Corolla STV 1996-modell 1.6l. Helt siden jeg fikk førerkortet (97) har det alltid vært en bil jeg hadde skikkelig lyst på og det var en Celica MK6. Måtte ta til takke med en 1.8 liter først grunnet økonomi, men slo til og kjøpte GT4 st205 i fjor sommer. Jeg er også blitt veldig trofast til Toyota og er spent på om ryktene om en ny sportsbil fra dem stemmer og hva det evt. blir :)

#192775  av CelicaTurbo

Ingen i familien har eid Toyota så jeg har nok ikke arvet noe som helst. Men, i mine yngre dager så jeg kompiser som jobbet kjøpe seg biler mens jeg fremdeles gikk på skole for å få en utdannelse, og jeg bannet på at når jeg først kunne kjøpe en bil så skulle jeg jammen kjøpe noe skikkelig også. Så når tiden nærmet seg arbeidsmarkedet begynte jeg å søke for å finne noe som var tøft, sjeldent og artig innenfor en viss prisramme. Fant en annonse for en MR2 mk2 og ble ganske interessert, undersøke en del på nettsider og fant ut at blågrønn var den tøffeste fargen som jeg kunne finne. En måned før verneplikten var ferdig (og jeg hadde allerede fått jobb som programvareutvikler i et annet firma) så oppdaget jeg en blågrønn MR2 til salgs på Sotra rett utenfor Bergen, og jeg dro for å se på den og når jeg kom gående og så først fronten på den bilen ble jeg frelst egentlig. Jeg ventet meg en tøff bil men på ingen måte en såå tøff bil. Etter en kjøretur var saken grei og finansiering ble ordnet :D Det er da også innledningen på oppstarten av ts-ogn ;)

#192778  av Akopley

Før faren min gikk bort snakket han om toyota, han skulle kjøpe meg en "sports" toyota når jeg ble gammel nok..
Ente opp med at jeg begynte å like celica, elsket formene og hele bilen liksom.. Snakket hull i hodet på mange venner (som interiserer seg 0 for bil) om celica i maange maange år, så kom jeg endelig med en :)

#192782  av GT4 CS

DRømt om en carlos sainz siden jeg gikk på ungdoms skolen :D
Og var lei av bropel, så har ikke savnet gamle bilene et sekund

#192789  av Pgus

Er vel i motsetning til de fleste her ikke noe ihuga Toyota fan.

Jeg ville ha en bil hvor kjøreegenskaper er prioritert høyest, til en rimelig penge, og jeg liker ikke forhjulstrekk. (lærte å kjøre bil i en gammel Rekord).

I prisklassen sub 50.000,- er det etter min mening få biler som klarer å konkurere med MR2 MK1, på sportslighet og ytelser.

Vurderte Lanica Monte Carlo, Lotus Europa, Matra, Fiat 1/9 m. fler.
Allle jeg så, kostet mer enn en MR2.
Det er gøy å kjøre litt, og ikke bare sveise ruste etter skru, og der er jo Toyota i en annen liga en andre "eksotiske" merker alá Lotus..

JADA: jeg vet er er mange som mener at en f.eks en Celica henger minst like godt i svingene, men for meg er og blir det feilhjulstrekk :?

#192825  av dca

ble lexus på meg pga det er jo lexus da...kult merke bra bil og nå ern solgt :)
pluss at fattern er boss på hell bil på oppdal da...( toyota forhandler) blir bra priser på meg da vettu ;)

#192834  av Magne

Det er ingen andre toyota elskere i familien min annet enn meg. Faren min hadde en Carina for en god del år siden men det er stort sett det. Jeg har ikke fått bilgalskap fra verken far eller mor. Her er det bare nytte biler som kjøpes. Citroen XM faenskap.. jævla drittbil. VW Passat 1.8t, hvertfall drittbil!! Og en "konebil" til muttern, Golf 3 1.6l. Den siste er helt grei egentlig.

Det som fikk meg til å velge toyota merket var MR2 MK2. Halvveis i tjenesten som KFOR soldat (1år) begynte jeg å tenke på hva jeg skulle bruke pengene på. Hva er vel bedre enn å svi dem av på bil! :D
Jeg begynte å skikke litt rundt på den treige internett linja vi hadde der, japse skulle det bli uansett. Men mye var under lupen. Sjekka litt på hver bil, søkte overalt. Så fant jeg TS-OGN!
Det var vel hovedgrunnen til at jeg valgte Toyota, et veldig bra miljø i klubben og en sinnsykt tøff bil da! Ikke minst... :twisted:

Det var altså første bilen min, MR2 MK2. Og nå har jeg Celica MK5 GT4 i tillegg. Vet aldri 100% sikkert at det altid blir Toyota, men sjansene for det er ganske store. ;)

#192885  av KK-ma70

Må si at jeg ble smittet av min far. Han jobbet på Toyota en stund. senere ble han med over til en BMW forhandler dær 4av6 mekanikkere kjørte Toyota. Fant fort ut at 88camry GLI var tingen. Knallgod bil... Vi var 5stk som kjørte slik bil i den aller nærmeste familie.
Da jeg følte at den hadde gjort jobben sin begynt jeg å lete etter en litt mere sportslig Toyota, valget ble Supra. På den tiden hadde jeg nesten ikke hørt om dem engang, hadde iallefall aldri sett en... De var jo bareknalltøffe 8) Skulle bare ha :D
Neste jeg vet er @lpher som henger ut av en dør på BRS og skriker SUPRA........ Tulling :wink: Siden da har interessen for Toyota bare økt, klarte å smitte dama også :D
Har forresten skaffet venner for livet igjennom TS-OGN :D

#192889  av @lpher

Vokste delvis opp i salgslokalene til Ford-forhandleren som min far var sjef for....han hoppa av til Toyota på midten av nittitallet. Så det er nok dær min forkjærlighet for Toyota har sine røtter ;) Det hører med til historien at jeg...som de fleste andre...også gjorde små opprør i oppveksten...så det gikk faktisk ganske mange år etter at jeg kjørte opp...før jeg kjøpte Toyota selv...nærmere bestemt 7 år ;)

Hadde bestandig hatt sansen for Celica helt siden jeg så mkIV'en for første gang...og påska 1998 så holdt jeg på å gå på veggen ett å ha funnet en mkIV Celica 2.0 GT stående hos en bruktbilforhandler her i trondheim...jeg tror jeg var innom sjappa nesten hver dag den påska gitt :D Det skulle...dessverre for meg...gå over ett halvt år før denne drømmen gikk i oppfyllelse...MEN...the good thing var at jeg hadde rukket å skiftet jobb og avansert ett par hakk allerede innen dette...så når bilskiftet så ut til å bli ett faktum..så hadde jeg råd til en mkV Celica 2.0 GTi istedet :D

De første glimpsene jeg husker av å ha studert mkIV Supra var faktisk i forbindelse av at jeg lette etter mkV Celica i 1998 :) Så...når tiden kom til å bytte ut Celica'en med noe litt kjappere og mere voksent...så var Supra ett selvsagt valg :) Her hadde jeg også tenkt å kjøre safe't (økonomisk) ved å få tak i en Supra NA... Men da alt kom til alt og jeg fikk ett tilbud på en meget pen MKIV Supra TT...som jeg ikke kunne si nei til...så var jeg plutselig Supra TT eier gitt :D

Nå er vel...som sikkert de fleste her inne har fått med seg...tiden inne for gamle meg å ta til vettes å bytte ut supran i en noe mer familievennlig bil! :D Som....pr idag ligger ann til å bli en Lexus GS400...og jeg må ærlig innrømme det kribler litt etter å få tak i ett pent eksemplar :)

#192891  av @lpher

KK-ma70 skrev: Neste jeg vet er @lpher som henger ut av en dør på BRS og skriker SUPRA........ Tulling :wink: Siden da har interessen for Toyota bare økt, klarte å smitte dama også :D
Husker det som om det var i går.... :D
KK-ma70 skrev: Har forresten skaffet venner for livet igjennom TS-OGN :D
Ditto :)