TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Erfaring med 4a-gte?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #190531  av Pgus

Da tok motorn kvelden... Og spytter STORE menger vann.
Jeg trodde det skulle ryke hvit når det kom vann i eksosen, men neida, dusj ble det..

Teller på knappenen om jeg skal gå for kompressor evt. turbo.

Er det noen som har/har kjørt MK1 med turbo?

Er redd det blir mye lagg fra en så liten motor, med såpass dårlig komp? (<9:1)

Er det noen har erfaring med Lysholm-kompressor. Hørt at disse er vesentlig bedre enn roots. Vet noen evt. hvor en kan finne en til en rimelig penge? Finner bare nye til $$$$

Vet at det smarteste er å bestille en komplett 4a-gze fra Egon, men da stopper effekten fort på 190. Hadde vært gøy med mer... 8)
 #190622  av Andy_Celica

Pgus skrev:Da tok motorn kvelden... Og spytter STORE menger vann.
Jeg trodde det skulle ryke hvit når det kom vann i eksosen, men neida, dusj ble det..

Teller på knappenen om jeg skal gå for kompressor evt. turbo.

Er det noen som har/har kjørt MK1 med turbo?

Er redd det blir mye lagg fra en så liten motor, med såpass dårlig komp? (<9:1)

Er det noen har erfaring med Lysholm-kompressor. Hørt at disse er vesentlig bedre enn roots. Vet noen evt. hvor en kan finne en til en rimelig penge? Finner bare nye til $$$$

Vet at det smarteste er å bestille en komplett 4a-gze fra Egon, men da stopper effekten fort på 190. Hadde vært gøy med mer... 8)
Amund har 3s-gte i mk1 (nå en mk 1,5) send han pm og spør da vel?

#190625  av Pgus

Joda.. Men det er en helt annen motor...

Og MYE arbeid for å få plass til den.
 #190626  av Mr2 Mk2

Pgus skrev:Er det noen som har/har kjørt MK1 med turbo?
Har ikke kjørt selv, men har sittet på med Amund.Og det var :twisted: :twisted: 8) ,og dette var i "begynnerfasen". Men dette er jo som du vet ingen 1,6 nei.
Pgus skrev:Er redd det blir mye lagg fra en så liten motor, med såpass dårlig komp? (<9:1)

Tja det kommer jo an på, blir et kompromiss.. Men å bygge turbo på 4age er det siste av alternativene jeg ville gjort.Isåfall måtte det vært en 4agze med turbo eller late spec 4age.
Pgus skrev:Vet at det smarteste er å bestille en komplett 4a-gze fra Egon, men da stopper effekten fort på 190. Hadde vært gøy med mer... 8)

Er ikke så mangen alternativer visst du skal gå 200++ da :( men tror ikke du vil angre på en 4agze,fikk en liten runde i en mr2 med 4agze og det var ikke heelt feil :roll:

#190635  av Pgus

Jeg trenger uansett en 4a-gze som utgangspunkt...

Er usikker på om jeg skal kjøpe en longblock, og plukke deler rundt om kring., og få akkurat hva jeg vil ha (Jeg vet jo ikke helt hva jeg vil :roll: da)

Eller om jeg skal gjøre som "alle" og bestille en komplett motor med ECU og alt annet.