TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• litt flaut , men jeg mÃ¥ nok fortelle det (fotoboks)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #18901  av MRQuoc

ble tatt bilde av en fotboks i min egen hjem bydel , den fotoboksen har jeg kjent til i snart 13 år ! .. og allikavel klarer jeg å bli tatt?! hadde engang ikke høy fart :roll: , den skulle i sin tid bare ta rødt lys - kryssere, pga av at krysset er veldig ulykkes belastet :? , mente jeg hadde grønt lys.. så jeg får vente på bildene :roll:

#18904  av MRQuoc

AHHHH DAUER nesten her fordi jeg ikke vet hvor mye jeg ble knipset i ! .. og sånn kommer jeg til å være helt til jeg har glemt episoden til den dukker opp i postkassa! :?

#18908  av henningl

kan jo tenkes at dem sjekket om du hadde bilbelte på ;)

#18911  av kennethx

Appropo bilbelte, tror ikke dem gjør det lengre.

Men en liten historie ang. det.

En min far jobber med kjørte på vei til jobb en dag, og fotoboxen blinket, han kjikket ned på speedometeret og han var så vidt over 50. Det var da merkelig tenkte han, og snudde, kjørte tilbake for så å snu og kjøre forbi en gang til. Han fulgte nøye med speedometeret, nålen nøyaktig på 50 (50 sone). Men nei, blinket igjen. Litt forundret kjører han tilbake en gang til og prøver i litt under 50. Fremdeles blinket boxen. Tre uker senere fikk han tre stykk innbetalings giroer for å ikke ha brukt bilbeltet! ;D

#18917  av tbergstad

Hehe :lol:
Hadde vært sånn passe lei da.. Har gjort det til en vane å bruke bilbelte selv. Tar dem på uten å tenke på det.. Det er nesten ekkelt å kjøre uten. særlig ved harde nedbremsinger..

#18922  av chris

Nå skal dere høre det folkens.. (det er ikke for å kverulere, men for at dere skal få vite hva som er sant)

det har versert sånne bilbelte-historier som dette i flere år, helt siden fotoboksene kom. både i aviser og "munn-til-munn".. det er vandrehistorier, oppdiktede sådan. Den historien som du Kennethx skrev her, stod prikk likens på baksiden av VG for en 3-4-5 år siden ;)

Det er ikke verken teoretisk eller praktisk mulig at en fotoboks kan ta bilde av en som kjører fartsgrensa og ikke bruker bilbelte. Fotoboksene blinker med bakgrunn av sensorer som ligger nedfelt i asfalten, som måler farta di. Ingenting annet. Det er heller ingen måleinstrumenter oppe på selve boksen. I følge datatilsynet er det heller ikke lov å bruke fotoboksene til annet enn fartsmålinger.
OM de hadde tatt bilder av folk uten bilbelte, så skulle jaggu jeg, og MANGE andre vært tatt bilde av. For jeg kjørte taxi før, hvor det er lov å kjøre uten bilbelte. ;) Samme med postbud.. og trailersjåfører.. ;)

Så nå vet dere dette ;)

Oh.. glemte en ting.. ja, de KAN montere sensorer som også registrerer kjøring på rødt lys. Men om dette er tilfellet, og om de har lov, det vet jeg ikke.

#18934  av Mr2 Mk2

Kjipt det Qvakk,litt teit også da :wink:
Men uansett så er et langt fra sikkert at du vil får bot...Det var oppe på nyhetene og i avisene for ikke lang tid tilbake,at bare de færreste som ble knipsa fikk bot i posten...Jeg ble knipsa når jeg øvelses kjørte det er sikkert et år siden,ingen ting skjedd...Men de er jo ofte tom for film..

#18944  av MRQuoc

fine gode historier som , gir meg bedre søvn .. :?
snodig nok har den aldri knipset på høye hastigheter.. så jeg skjønte jo ikke bæra når det var rødt printet over hele ruta *lol* ...

#18991  av Castrol

Har dere sett dette da? Det er et stoff man sprayer på slik at regnummeret blir uleselig på fotoboksbildet. Kan jo være kjekt å ha hvis man skulle være så uheldig å bli knipset da :wink:
Skal visstnok fungere, men jeg vet ikke hva jeg skal tro.. :roll: Teori og praksis er fortsatt to forskjellige ting :)

Photoblocker!

#18994  av Mr2 Mk2

Castrol skrev:Har dere sett dette da? Det er et stoff man sprayer på slik at regnummeret blir uleselig på fotoboksbildet.
Photoblocker!
jepps ligger allerede en post ute om det :wink:

#18997  av Espen H

Det spraye på skiltet greiene er bare bullshit. Les dagens Dagbladet.

jaja Quakk kjipt med den knipsinga.. den boksen bruker fortsatt film, så det tar nok en stund til du får boten..

Fremste grunnen til at mange bilder blir forkastet er at politiet må identifisere føreren av bilen på bildet..

#19002  av kennethx

nå må du ikke sette ideer i hodet på mr qvakk! (les motorsag midt på natten...)

#19014  av MRQuoc

hehehe .. neida , jeg tar det som en mann! og tar bot , men kan ikke gi fra meg lappen :?

når det gjelder den sprayboksen , gir den faktisk bedre bilde :) .. en i trafikkstasjonen som har testet den ut..
skal huske å kjøpe avisen og klippe den ut ,
vi i drammen er så heldig å få den første Digitale kameraet som sender direkte bilder til trafikkstasjonen i nåtid :? , den står forøvrig på motorveibruen så for dere som skal igjennom \over brua .. er det 70-sone
 #19016  av sindrejl

Jeg leste i adressa at det funket veldig bra og politiet skulle ordne regler som forbøyd dette