TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny bil snart pÃ¥ plass!!! EDIT: NÃ¥ er den her!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#189431  av Magne

Sindre:
Jeg så du skrev det når du kjøpte din GT4, og kunne ikke helt tro deg. Sikkert fordi jeg har/hadde MR2 da... :P
Men nå er verden en helt annen! Alt er snudd opp ned. hehe

GT4 CS:
Det virker mer logiskt ja. For det er jo helt sykt hvor mye bunndrag det er i bilen! 500nm.. sier jo litt. Hvor mye er det i MR2en da? 160 kanskje? Nei dette er en helt annen verden. :D :D :D

Jeg skal foresten til Andebu i helga og kjøre Drag. 201m og slikt. Kan bli morro! Og ja, jeg skal huske på å ta opp slakken i drivverket før jeg tar av... ;)

Japsetreff, Bilmekkaniker og ACR here I come! :twisted:

#189435  av Speeder

Magne skrev:Sindre:
Jeg så du skrev det når du kjøpte din GT4, og kunne ikke helt tro deg. Sikkert fordi jeg har/hadde MR2 da... :P
Gratiss med ny bil!

Du vil ikke tro hvor mye jeg og ett par andre diskuterte dette, bl.a. sindre :wink:
Da var konklusjonen til de fleste att celica aldri ville ha sjans rundt en bane.
Du har ikke noen bremsepapirer på denne bilen å slenge ut a? Hadde vært artig å sett effektkurvene. Mulig Tommy har?

#189441  av Magne

Speeder skrev:
Magne skrev:Sindre:
Gratiss med ny bil!

Du vil ikke tro hvor mye jeg og ett par andre diskuterte dette, bl.a. sindre :wink:
Da var konklusjonen til de fleste att celica aldri ville ha sjans rundt en bane.
Du har ikke noen bremsepapirer på denne bilen å slenge ut a? Hadde vært artig å sett effektkurvene. Mulig Tommy har?
Jeg har fått med alt av papirer og kvitteringer på bilen. Så alle bremse papirene har jeg. Skal ta bilde av det siste og legge ut når jeg har rota det fram.

#189637  av 2fastgt4

online igjen :D
har lagt ut bremsepappira før et eller annet sted her :)
har gratulert deg før og gjør det igjen :D

du er vel en av de mest fornøyde bilkjøpere denne sommeren.

ta godt vare på den så har du den lenge.

kjørt fra noen skyliner i det siste :?: eller har han trimmet bilen mere etter sist du akset ifra den :?: :D

åssen går det på jobben?eller sorry,det har du kanskje ikke tid til :)

har foresten hatt utrolig mange mails på bilen etter at du så på den :shock:

#189734  av Magne

2fastgt4 skrev:online igjen :D
har lagt ut bremsepappira før et eller annet sted her :)
har gratulert deg før og gjør det igjen :D

du er vel en av de mest fornøyde bilkjøpere denne sommeren.

ta godt vare på den så har du den lenge.

kjørt fra noen skyliner i det siste :?: eller har han trimmet bilen mere etter sist du akset ifra den :?: :D

åssen går det på jobben?eller sorry,det har du kanskje ikke tid til :)

har foresten hatt utrolig mange mails på bilen etter at du så på den :shock:
Det er HELT sant at jeg stråler om dagen! 8)

Du jeg har ikke møtt på noen flere skyliner enda. Men hadde jeg gjort det så ville jeg nok ha brukt dumpen til å erte litt. Som jeg stort sett gjør med alle rånere jeg møter på ;)

Hehe.. Nå må jeg hvertfall jobbe! Mer overtid også, fordi denne bilen bruker ikke akkurat lite bensin! Prøvde å kjøre under 3k i hele dag. Men det sprakk fullstendig på slutten. Var plutselig på litt øde, svingete og morsomme veier. DA faller pedalen i bunn av gulvet da! hehe

Kanskje greit du ikke hadde internett den tiden det tok meg å få lån. Da ville jeg kanskje ikke ende opp med bilen... Uff det hadde vert trist! :cry:

Jeg er hvertfall meget fornøyd med kjøpet, og jeg håper du er like fornøyd med salget. Foruten at du selvfølgelig vil savne bilen din da..!
Jeg lover å ta vare på den, som jeg har sagt før. ;)

#189882  av Magne

Her er det siste benkepapiret.
Vedlegg
Benkepapiret.
Benkepapiret.
Papirer 001.jpg (50.47 kiB) Vist 137 ganger

#189890  av 2fastgt4

:D :D husk at det er orginale bremseklosser på bilen. :D

vil anbefale redstuff hvis du skal på bane :)

men ikke skjøp ferodo 2500 de er ikke gode nok på bane,hadde mye problemer med overoppheting med disse.

EBCEBCEBCEBCEBCEBCEBCEBC TAR ET HINT ELLER TO DU :D

HUSK at de målingene ble tatt på helt ny motor med under 1,3 bar.

er en god del mere i dag på 1,5bar.
målingen ble tatt med utbanka orginaldp.

merka stor forkjel med 3"dp :)

og svingradiusen er megadårlig ja :)

#189912  av Magne

248hk på hjula.... :D Det er hundre mer enn MR2en har i motoren det... :roll:

#189914  av stroems

:)
Sist redigert av stroems den 04 aug 2006 19:59, redigert 1 gang totalt.

#189926  av sindrejl

2fastgt4 skrev: kjørt fra noen skyliner i det siste :?: eller har han trimmet bilen mere etter sist du akset ifra den :?: :D
litt off topic siden dette ikke var til meg, men jeg kjørte faktisk fra en skyline for ikke så lenge siden :D kjørte ca 0.9 trykk og hadde 4 godt voksne karer i bilen inkl sjåfør :) godta meg da jeg så han med ny skyline ble skuffa når vi seig forbi :D

#189934  av Magne

sindrejl skrev:
2fastgt4 skrev: kjørt fra noen skyliner i det siste :?: eller har han trimmet bilen mere etter sist du akset ifra den :?: :D
litt off topic siden dette ikke var til meg, men jeg kjørte faktisk fra en skyline for ikke så lenge siden :D kjørte ca 0.9 trykk og hadde 4 godt voksne karer i bilen inkl sjåfør :) godta meg da jeg så han med ny skyline ble skuffa når vi seig forbi :D
Den jeg dro ifra hadde vistnok over 500hk på hjula... ehm... kremt...
Men jeg tror nok ikke den dro på alt den hadde, det er en R33 GTR V-spec II som er her i horten. Hadde han villet leke så tror jeg det eneste som hadde skjedd er et vræl og en psssssssssccchhh før han er forbi meg.

Gleder meg til jeg møter på en cossie med et av disse 380hk kitta man får til disse bilene. Jeg har ikke sett det selv, men har hørt fra flere at cossier med slike Stage 1-2-3 kitt har bremsa så lavt som 240hk med et 380+hk kitt. Noen andre som har hørt om det samme?

#189940  av CelicaTurbo

cossie hester er ikke som andre hester :lol: Kanskje det er esler? 380 esler = 250 hester? ;) Det er vel omtrent som alle folka med Golf GTi eller Audi S3 med den 1.8t motoren; 150 hester orginalt og overraskende mange tror en chip gir dem 220hk bare pga at produsenten sier det, mens sannheten sannsynlighvis ligger rundt 180 eller lavere :) Bare se alle kranglene om det emnet på bilforumet, mellom de som tror og de som vet bedre :lol:

#190278  av 2fastgt4

første gangen magne sin var på rulla hadde den 198 hk med 0,9 bar i trykk og hks filter.Det skulle lissom gi 30 hk.
hvis det stemmer så hadde den kanskje 170 før den trimmen.
Før den ble kjørt ut igjen målte den 333 hk på samme rulle :D

nyoverhalt topp unichipp ny turbo og eksos.

#190692  av Plenty

CelicaTurbo skrev:cossie hester er ikke som andre hester :lol: Kanskje det er esler? 380 esler = 250 hester? ;) Det er vel omtrent som alle folka med Golf GTi eller Audi S3 med den 1.8t motoren; 150 hester orginalt og overraskende mange tror en chip gir dem 220hk bare pga at produsenten sier det, mens sannheten sannsynlighvis ligger rundt 180 eller lavere :) Bare se alle kranglene om det emnet på bilforumet, mellom de som tror og de som vet bedre :lol:
*kremt* Jeg har denne 1,8T motoren i A6'n med riktig nok mer enn bare chippen.... Eksos og steg to ++ er gjort og Audisentrum bremsa 218hk og 330nm på hjula.

bare litt OT.... :)

Forøvrig en kongebil denne GT-4'n din Magne!

#190704  av Magne

Plenty skrev:
CelicaTurbo skrev:cossie hester er ikke som andre hester :lol: Kanskje det er esler? 380 esler = 250 hester? ;) Det er vel omtrent som alle folka med Golf GTi eller Audi S3 med den 1.8t motoren; 150 hester orginalt og overraskende mange tror en chip gir dem 220hk bare pga at produsenten sier det, mens sannheten sannsynlighvis ligger rundt 180 eller lavere :) Bare se alle kranglene om det emnet på bilforumet, mellom de som tror og de som vet bedre :lol:
*kremt* Jeg har denne 1,8T motoren i A6'n med riktig nok mer enn bare chippen.... Eksos og steg to ++ er gjort og Audisentrum bremsa 218hk og 330nm på hjula.

bare litt OT.... :)

Forøvrig en kongebil denne GT-4'n din Magne!
Takk så meget! :D
Jeg gleder meg sånn "litt" til Japsetreffet nå.... :twisted: