TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forbaska fugler! jeg HATER dem!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #189573  av FireWalk

Ok, greit nok at fuglene sitter på telefonstrengene som henger i luften rett over innkjørselen min og driter ned på bilen dag inn og dag ut. Det har jeg nesten blitt vant med nå, vant med at jeg må vaske bilen hver eneste gang jeg skal noe sted for å få vekk all fugledriten, for å unngå å grise til fingrene når jeg tar i dørhåndtaket som er ned-drete av skit..

Alt dette er jeg blitt vant med nå.. Og jeg har forøvrig skrevet et inlegg om det før..

Men nå har de dumme dyrene tatt livet av ene tåkelyset mitt! :evil:

Var ute og kjørte nå en tidlig morgen.. Kommer ut av en 60 sone og ligger på ca 70-80 km/t, så kommer 2 fugler flygende opp fra grøften, RETT forran bilen! jeg hiver meg instinktivt på bremsen, men for sent.. "Plingeling" sier det... traff iallefall den ene av dem med høyre tåkelys........

GÃ¥r ut og sjekker, og joda.... det er bristet i tusen knas........

Så jeg må vel ha nytt tåkelys nåda! argh..

Noen som vet hva det koster for et nytt? kjenner jeg Toyota rett når det gjelder deler til MR2 så koster det vel bortimot en halv årslønn for en slik liten filleiting.... ?

jeg HATER fugler!

Dumme dyr.. Når enkelte forskere anyder at de er etterkommerene til dinosaurene får det meg til å tvile på hele evolusjonsteorien til darwin... For hvordan kan skapninger som har vært her SÅ lenge være SÅ dumme???.... :evil:

#189576  av Hyperion

Kjedelige greier det der. Men grunnen til at dinosaurene bodde så lenge på denne planeten var jo antakelig at de var så dumme som de var! Angående teorien om at fugler er etterkommere, så er et greit "bevis" på det fossile trykk av Archaeopteryx. Et missing link i den evolusjonen som ble oppdaget.

Jeg er glad i både bil og fugl jeg :)

#189578  av cameleon

jeg monterte på nettopp to helt nye grøftlys på bilen min. de koster en 1850,- ca pr lykt. fikk noe rabatter jeg da så betalte litt over 3k for begge to.

#189592  av GT4 CS

Dagens tips:

Monter ca 100 grillspyd forran bilen din, dette vil spidde eventuelle dritt fugler som er ute etter og knuse tåkelysene dine.

I påsken 1999 hadde jeg store problemer med noen topp trente terrorist ugler som var utsendt av Arkan. Var på vakt som mindre stolt gardist på skaugum, pga konflikten på balkan fryktet noen kloke hoder at Arkan skulle skade norske innteresser. Dette jeg nå forteller er dyp klasifisert informasjon som ingen må fortelle videre, men det var en flokk på 23 ugler som fløy rundt på natta og knuste glass i lamper på skaugum, disse uglene hadde utstyrt seg med kraftig kevlar hjelm og fått påmontert et solid spyd på denne. Rene x-files.
Som et forsvar mot disse bygde jeg en fin og stor snømann på trappen til kongen utenfor hoved døren, (kongen var altså ikke hjemme :lol: ).
Denne snømannen så ganske skummel ut, og hadde en stor kjepp som var rød på tuppen.
Desverre likte ikke politi eskorten til kongen dette, og da min vaktkomandør kom på runde etter at jeg hadde frivakt hadde han vist rullet kraftig med øynene og sagt ting en løytnant ikke skal si. Da han kom ned i vaktbua ble jeg kalt inn på møte, forklarte han hvorfor jeg haddy laget denne snømannen og jeg fikk en sjokolade, et klapp på skulderen og en direkte ordre om at dette ikke skulle gjenta seg, men han synes selvfølgelig det var en fin snømann med litt for stor kjepp.
Så med andre ord, man skal ikke spøke med fugler, de kan ta deg på alle måter, her hadde jeg flaks og slapp refs. Men ikke alltid man har så flaks, så pass på gutter og jenter.

#189594  av predator

Skal ha på styling på bilen min nå, og velger heller linse lys forran jeg..

#189632  av FireWalk

GT4 CS skrev:Dagens tips:

Monter ca 100 grillspyd forran bilen din, dette vil spidde eventuelle dritt fugler som er ute etter og knuse tåkelysene dine.

I påsken 1999 hadde jeg store problemer med noen topp trente terrorist ugler som var utsendt av Arkan. Var på vakt som mindre stolt gardist på skaugum, pga konflikten på balkan fryktet noen kloke hoder at Arkan skulle skade norske innteresser. Dette jeg nå forteller er dyp klasifisert informasjon som ingen må fortelle videre, men det var en flokk på 23 ugler som fløy rundt på natta og knuste glass i lamper på skaugum, disse uglene hadde utstyrt seg med kraftig kevlar hjelm og fått påmontert et solid spyd på denne. Rene x-files.
Som et forsvar mot disse bygde jeg en fin og stor snømann på trappen til kongen utenfor hoved døren, (kongen var altså ikke hjemme :lol: ).
Denne snømannen så ganske skummel ut, og hadde en stor kjepp som var rød på tuppen.
Desverre likte ikke politi eskorten til kongen dette, og da min vaktkomandør kom på runde etter at jeg hadde frivakt hadde han vist rullet kraftig med øynene og sagt ting en løytnant ikke skal si. Da han kom ned i vaktbua ble jeg kalt inn på møte, forklarte han hvorfor jeg haddy laget denne snømannen og jeg fikk en sjokolade, et klapp på skulderen og en direkte ordre om at dette ikke skulle gjenta seg, men han synes selvfølgelig det var en fin snømann med litt for stor kjepp.
Så med andre ord, man skal ikke spøke med fugler, de kan ta deg på alle måter, her hadde jeg flaks og slapp refs. Men ikke alltid man har så flaks, så pass på gutter og jenter.
Hahahahahaha! Ingen andre enn deg Rune som klarer å få noe negativt til å bli så morsomt.. :p

"litt for stor kjepp".

Forøvrig var jo ideen med grillspyd i fronten ingen dum plan, men tror ikke onkel politi hadde vært så begeistret for den, da den også vil fungere utmerket på unger, gamle damer og det som værre er også. :p

#189647  av PÃ¥l

Føler med deg Firewalk. Hater fugler like mye som du gjør. Dumme som brød og har ingen respekt for noe som helst. kjørte på en måke for et par uker sida, kjørte vel i rundt 50 tenker jeg, var på vei ut fra en rundkjøring. Heldigvis har jeg ikke tåkelys, så det ble ingen skade på bilen (hadde nok ikke blitt det uansett, for lav fart) , bortsett fra litt blod på frontspoileren da. må innrømme at jeg gliste litt da jeg så blodet :twisted:

#189650  av FireWalk

Pål skrev:Føler med deg Firewalk. Hater fugler like mye som du gjør. Dumme som brød og har ingen respekt for noe som helst. kjørte på en måke for et par uker sida, kjørte vel i rundt 50 tenker jeg, var på vei ut fra en rundkjøring. Heldigvis har jeg ikke tåkelys, så det ble ingen skade på bilen (hadde nok ikke blitt det uansett, for lav fart) , bortsett fra litt blod på frontspoileren da. må innrømme at jeg gliste litt da jeg så blodet :twisted:
Hehe.. jeg kjørte på 3 fugler på vei hjem fra gatebil! den ene spratt av panseret og kilte seg fast under ene vindusviskeren. Den andre klarte å kile seg fast mellom siden på lyktene og selve glasset! måtte stå i 5 min å pirke med en kjepp for å få ut alt blodet og tarmene osv..
Den siste satte seg fast delvis i grillen, mens fjærene kom OPP av motor luken... ???? :P

#189665  av hmsilset

Kan jo montere gitter foran lyktene da.Er vel lovlig det på
grøftelysa. Jeg hater måker(hmm,de ordene fikk meg til å tenke
på en sang:) Kom meg ikke inn i leiligheta mi en tidlig morgen
etter en lang fest.Ble så gal av måseskrikene at jeg ringte politi
sentralen for å få politiet til å arrestere dem.Men ingen hjelp å få...
Var ikke bare måsenes skyld da :) Jeg var litt sliten og full

#189690  av PÃ¥l

FireWalk skrev:Hehe.. jeg kjørte på 3 fugler på vei hjem fra gatebil! den ene spratt av panseret og kilte seg fast under ene vindusviskeren. Den andre klarte å kile seg fast mellom siden på lyktene og selve glasset! måtte stå i 5 min å pirke med en kjepp for å få ut alt blodet og tarmene osv..
Den siste satte seg fast delvis i grillen, mens fjærene kom OPP av motor luken... ???? :P
Jøss, du tiltrekker deg nok mer fugler enn de fleste med større bil til og med :) mine kondolanser..... Måtte le litt though :lol:

#189706  av Ivar

Firewalk: livet er åpenbart forjævlig. Jeg trodde først at du bare var utrolig uheldig, men jeg tror egentlig tilfellet er at du syter mer enn andre. Absolutt alle som har bil får problemer nå og da, men ikke alle gidder å skrive en individuell post om hver individuelle skrue og bolt som eventuelt skulle mangle i bilen og i tillegg syte masse om det.

Har du hørt om begrepet krisemaksimering? De som bruker det snakker om deg.

#189716  av hmsilset

Ivar skrev:Firewalk: livet er åpenbart forjævlig. Jeg trodde først at du bare var utrolig uheldig, men jeg tror egentlig tilfellet er at du syter mer enn andre. Absolutt alle som har bil får problemer nå og da, men ikke alle gidder å skrive en individuell post om hver individuelle skrue og bolt som eventuelt skulle mangle i bilen og i tillegg syte masse om det.

Firewalk har hatt mer uhell enn de fleste her syns jeg.Og her på forumet kan folk syte/snakke om det de vil så mye de vil :P (Hilsen en som ikke treffer en eneste fugel fra stavanger til Åndalsnes..102 mil)
Sist redigert av hmsilset den 03 aug 2006 19:47, redigert 1 gang totalt.

#189717  av FireWalk

Ivar skrev:Firewalk: livet er åpenbart forjævlig. Jeg trodde først at du bare var utrolig uheldig, men jeg tror egentlig tilfellet er at du syter mer enn andre. Absolutt alle som har bil får problemer nå og da, men ikke alle gidder å skrive en individuell post om hver individuelle skrue og bolt som eventuelt skulle mangle i bilen og i tillegg syte masse om det.

Om du har problemer med at du irriterer deg over å lese off topic poster i off topic forumet, så kan du logge deg av forumet og finne deg noe annet å gjøre istedet. Det er ingen som tvinger deg til å lese poster på forumet.

Og at du sier det samme gang på gang tyder på at du har enten splittet perosnlighet eller bare utrolig dårlig hukommelse.

Dette er ikke snakk om syting, det var en litt morsom vinkling på hele greia. Man må få lov til å skrive om ting som skjer. I motsetning til deg så kan jeg godt finne på å skrive om en hendelse som skjedde på en lørdags kveld. Jeg mener, off topic forumet er til for å brukes? og i det siste har det vært ganske laber aktivitet her. Så NOEN må da poste litt..

Om noen skriver at: "jeg ble stoppet av purken i dag!"

Er det da syting? Det er faktisk en gang slik at aktiviteten på forumet her har falt ganske mye det siste året. Om slike folk som deg får viljen sin så er det ingen som tør å poste noe som helst på forumet lenger, av frykt for å få akkurat slike kommentarer som du kommer med her.

Man blir da sittende og tenke og gruble lenge hver gang en vurderer å skrive en ny post. Er det VIRKELIG nødvendig å poste om dettte? er det snakk om liv eller død? i så fall: ja jeg kan poste. Hvis ikke? nei.. jeg lar være. I et slikt scenario vil forum aktiviteten utvilsomt falle til et nivå der det ikke lenger er interessant å logge seg inn å lese her lenger, og forumet vil til slutt bli liggende dødt.

I motsetning til deg så liker jeg å skrive litt på forumet. Når man ser dine antall inlegg så skjønner man at du er en slik som liker å lese, men som ikke vil være med å delta hva skrivingen angår. Men tingen er; at noen MÅ skrive for at andre skal kunne lese.

Og når du endelig skriver noe så er det faktisk SYTING som kommer ut av kjeften på deg. Akkurat det du kritiserer andre for å gjøre, det gjør du selv, flere ganger.

Og den posten du kom med nå, er rett og slett SYTING om at noen andre SYTER ? eh...... du er ikke et hakk bedre selv! Gjør deg selv, og alle andre en tjeneste ved å ikke la din personlige ergrelse gå utover andre, samtidig som du sporer av en legitim tråd i samme slengen. Da har vi noe som heter PM som kan benyttes. Eneste grunnen jeg ser til å poste de synspunktene dine offentlig må være for å forsøke å henge ut (mobbe) personen (meg) offentlig så alle kan se på. Slikt anser jeg som smålig og feigt. Og for å toppe det hele så er det faktisk værre enn allverdens syting!

Igjen så må jeg få presisere at det er opp til hver enkelt å tolke postene de leser, og i ditt tilfelle så er det tydelig at du tolker det meste av det du leser negativt, derfor vil jeg anta at du er en veldig sur, grinete, greten og generelt sett negativ person. Kanskje legen mistet deg ned når du var nyfødt, ikke vet jeg.

Men hva nå enn grunnen er så er det ingen unskyldning. Du kan herved spare deg for slike person-angrep i fremtiden. Har du noe imot at jeg skriver på forumet så kan du gjøre det veldig enkelt for deg selv:

La vær å lese poster skrevet av meg. Og la vær å gå inn å syt hver gang jeg starter en post. For hva denne tråden angår, så er du en av de som syter mest, samtidig som du sporer av hele tråden.

Du kan spørre hvem som helst, men de aller fleste som har lest denne tråden kan sikkert skrive under på at posten ble ikke ordentlig negativ før etter at DU postet...

Til etteretning: I mitt tilfelle hva bilen min angår, her er det ikke snakk om løse skruer og bolter. Når jeg skriver om ting som har skjedd så handler det som regel om f.eks en turbo som har blitt ødelagt 4 ganger iløpet av de ca 6 månedene jeg har brukt bilen. Knuste stempler, ødelagt manefold, ødelagt ledninsnett, ødelagte drivledd osv. M.a.o. ting som koster flerfoldige titusen kr å reparere, gang på gang. Og Jeg har brukt flere hundre tusen kroner på å få denne bilen i topp stand. Ja, jeg har skrevet om det, og JA, det har blitt en del poster fordi det er MYE som har gått galt og MYE frustrasjon som har kommet ut. Jeg har valgt å dele mine opplevelser med forumets brukere, slik at andre kanskje kan lære av mine feil, og belære seg selv ved å lese om mine løsninger på problemene som har dukket opp.

At du ser på dette som utelukkende negativt for forumet syntes jeg er trist.

Når det er sagt, så skriver man faktisk på forumet om ting for å få HJELP. Jeg har gått fra å være en skikkelig n00b på dette området til å bli en middels god mekaniker som får til det meste selv, og det delvis ved hjelp av folka på forumet her.

Men om du mener at folk ikke bør skrive på forumet om ting når de trenger hjelp, så greit nok. Da får vi vel bare be admin om å stenge de tekniske forumene da, så sipper du å lese om all "sytingen" til folk der, om ting som skjærer seg for dem, og om problemene de har med bilene sine.... :roll:
Sist redigert av FireWalk den 03 aug 2006 20:17, redigert 1 gang totalt.

#189719  av PÃ¥l

Hehe bra sagt Firewalk. Hadde tenkt å forsvare deg her, men ser jo at du klarer det fint selv :) Helt enig i at her kan en si hva en vil, bare man ikke angriper andre personlig. Hvis man går direkte inn for å hakke på andre, så sliter man, etter det jeg mener. Sikkert mange her som er enig med meg.

Jeg liker kardemommelov-mentaliteten her på forumet. Her kan en si hva en vil og spørre om hva en vil uten å føle seg dum. Vil at det skal fortsette sånn!

#189722  av FireWalk

Pål skrev:Hehe bra sagt Firewalk. Hadde tenkt å forsvare deg her, men ser jo at du klarer det fint selv :) Helt enig i at her kan en si hva en vil, bare man ikke angriper andre personlig. Hvis man går direkte inn for å hakke på andre, så sliter man, etter det jeg mener. Sikkert mange her som er enig med meg.

Jeg liker kardemommelov-mentaliteten her på forumet. Her kan en si hva en vil og spørre om hva en vil uten å føle seg dum. Vil at det skal fortsette sånn!
Godt sagt! Jeg vil ikke at det skal bli slik at dersom man er HELT grønn på bil og mekanikk så skal en vegre seg for å stille spørsmål om det ene og det andre. F.eks: hvordan skifter jeg bremseklosser? bremsene mine lager ulyd...

eller:

jeg har frieksos! :( hva kan gjøres?

det siste en vil da er å få negative kommentarer om at en syter mye og at en skriver for mange poster. For det er mange som kanskje ikke vet like mye om disse tingene, og som dermed vil spørre og undre seg over ting som andre kanskje ser på som bagateller og elementære.

Om vi skal få en slik mentalitet som jeg enser over her, så kommer forumet ganske fort til å dø ut... Jeg er medlem av andre forum som har betydelig mer aktivitet enn dette, til tross for at der er ca 10% av antall brukere dette forumet har... Så jeg syntes ikke vi skal oppfordre til en slik atferd der folk vegrer seg for å skrive inlegg.. Om ingen skriver, så blir det heller ingenting å lese for de som bare er innom og leser.... :shock: