Ivar skrev:Firewalk: livet er åpenbart forjævlig. Jeg trodde først at du bare var utrolig uheldig, men jeg tror egentlig tilfellet er at du syter mer enn andre. Absolutt alle som har bil får problemer nå og da, men ikke alle gidder å skrive en individuell post om hver individuelle skrue og bolt som eventuelt skulle mangle i bilen og i tillegg syte masse om det.
Har du hørt om begrepet krisemaksimering? De som bruker det snakker om deg.
Om du har problemer med at du irriterer deg over å lese off topic poster i off topic forumet, så kan du logge deg av forumet og finne deg noe annet å gjøre istedet. Det er ingen som tvinger deg til å lese poster på forumet.
Og at du sier det samme gang på gang tyder på at du har enten splittet perosnlighet eller bare utrolig dårlig hukommelse.
Dette er ikke snakk om syting, det var en litt morsom vinkling på hele greia. Man må få lov til å skrive om ting som skjer. I motsetning til deg så kan jeg godt finne på å skrive om en hendelse som skjedde på en lørdags kveld. Jeg mener, off topic forumet er til for å brukes? og i det siste har det vært ganske laber aktivitet her. Så NOEN må da poste litt..
Om noen skriver at: "jeg ble stoppet av purken i dag!"
Er det da syting? Det er faktisk en gang slik at aktiviteten på forumet her har falt ganske mye det siste året. Om slike folk som deg får viljen sin så er det ingen som tør å poste noe som helst på forumet lenger, av frykt for å få akkurat slike kommentarer som du kommer med her.
Man blir da sittende og tenke og gruble lenge hver gang en vurderer å skrive en ny post. Er det VIRKELIG nødvendig å poste om dettte? er det snakk om liv eller død? i så fall: ja jeg kan poste. Hvis ikke? nei.. jeg lar være. I et slikt scenario vil forum aktiviteten utvilsomt falle til et nivå der det ikke lenger er interessant å logge seg inn å lese her lenger, og forumet vil til slutt bli liggende dødt.
I motsetning til deg så liker jeg å skrive litt på forumet. Når man ser dine antall inlegg så skjønner man at du er en slik som liker å lese, men som ikke vil være med å delta hva skrivingen angår. Men tingen er; at noen MÅ skrive for at andre skal kunne lese.
Og når du endelig skriver noe så er det faktisk SYTING som kommer ut av kjeften på deg. Akkurat det du kritiserer andre for å gjøre, det gjør du selv, flere ganger.
Og den posten du kom med nå, er rett og slett SYTING om at noen andre SYTER ? eh...... du er ikke et hakk bedre selv! Gjør deg selv, og alle andre en tjeneste ved å ikke la din personlige ergrelse gå utover andre, samtidig som du sporer av en legitim tråd i samme slengen. Da har vi noe som heter PM som kan benyttes. Eneste grunnen jeg ser til å poste de synspunktene dine offentlig må være for å forsøke å henge ut (mobbe) personen (meg) offentlig så alle kan se på. Slikt anser jeg som smålig og feigt. Og for å toppe det hele så er det faktisk værre enn allverdens syting!
Igjen så må jeg få presisere at det er opp til hver enkelt å tolke postene de leser, og i ditt tilfelle så er det tydelig at du tolker det meste av det du leser negativt, derfor vil jeg anta at du er en veldig sur, grinete, greten og generelt sett negativ person. Kanskje legen mistet deg ned når du var nyfødt, ikke vet jeg.
Men hva nå enn grunnen er så er det ingen unskyldning. Du kan herved spare deg for slike person-angrep i fremtiden. Har du noe imot at jeg skriver på forumet så kan du gjøre det veldig enkelt for deg selv:
La vær å lese poster skrevet av meg. Og la vær å gå inn å syt hver gang jeg starter en post. For hva denne tråden angår, så er du en av de som syter mest, samtidig som du sporer av hele tråden.
Du kan spørre hvem som helst, men de aller fleste som har lest denne tråden kan sikkert skrive under på at posten ble ikke ordentlig negativ før etter at DU postet...
Til etteretning: I mitt tilfelle hva bilen min angår, her er det ikke snakk om løse skruer og bolter. Når jeg skriver om ting som har skjedd så handler det som regel om f.eks en turbo som har blitt ødelagt 4 ganger iløpet av de ca 6 månedene jeg har brukt bilen. Knuste stempler, ødelagt manefold, ødelagt ledninsnett, ødelagte drivledd osv. M.a.o. ting som koster flerfoldige titusen kr å reparere, gang på gang. Og Jeg har brukt flere hundre tusen kroner på å få denne bilen i topp stand. Ja, jeg har skrevet om det, og JA, det har blitt en del poster fordi det er MYE som har gått galt og MYE frustrasjon som har kommet ut. Jeg har valgt å dele mine opplevelser med forumets brukere, slik at andre kanskje kan lære av mine feil, og belære seg selv ved å lese om mine løsninger på problemene som har dukket opp.
At du ser på dette som utelukkende negativt for forumet syntes jeg er trist.
Når det er sagt, så skriver man faktisk på forumet om ting for å få HJELP. Jeg har gått fra å være en skikkelig n00b på dette området til å bli en middels god mekaniker som får til det meste selv, og det delvis ved hjelp av folka på forumet her.
Men om du mener at folk ikke bør skrive på forumet om ting når de trenger hjelp, så greit nok. Da får vi vel bare be admin om å stenge de tekniske forumene da, så sipper du å lese om all "sytingen" til folk der, om ting som skjærer seg for dem, og om problemene de har med bilene sine....