TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• anngÃ¥ende svart supra mk4 i bergen

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#18549  av NISMO

Kan bli morro å se hva bilen er god for når den er "ferdig"...
Blir vel aldrig godt nok :lol:

Blir litt nedsig å reise på treff med en supra FORRAN meg :roll:
Menmen, får se om jeg begynner å trimme også da :twisted:
Noe som er lite sansynlig når cashflowen ikke strekker til :evil:

Håper på å få teste den engang, har bare vert passasjer 1 gang og da var bilen orginal...

Som dere sikkert skjønner har stig og christine samme interesse, HELDIGGRISER!!! :wink:

Hadde vert fett med en dame som er intressert i å legge penger under panseret på en bil, men den gang ei :cry:

Jeg får skaffe meg en jobb med god betaling så blir vel d kanskje en ordning på d :lol:

#18550  av CelicaTurbo

så wastegaten er for liten til å lede unna eksosgasser med mindre det er nok mottrykk som bremser prosessen da altså? Kan ikke si noen annen grunn ihvertfall, men har hørt at dette kan skje med MR2'ere som bruker TD06-turbo og alt for fri eksos. Kan være greit å beholde katalysatoren da for man ønsker jo en viss form for kontroll over trykket :)

#18582  av christine

Nismo: Hallllå kompis...... :lol: lenge siden nå!!!!!!
det er merkelig med det, mye vil ha mer..... jeg sa i beg at jeg var kjempeglad om vi bare hadde klart å få nok peng til bilen, så kom jeg til å bli fornøyd, men nå sitter vi og snakker om pengeutlegg.....ja ja det er jo bare gøy!!
venter på å treffe deg ute en dag, så får du ta en tur :wink:
 #18583  av christine

takker så mye for tipset :D , begynner å vurdere sterk å ikke ta vekk den siste katalyastoren..... det virker jo ikk helt bra, men det med boost controll, ikk vet jeg men det har vi jo montert for ikk så lenge siden, har det noe innvirkning????

#18604  av @lpher

CelicaTurbo skrev: så wastegaten er for liten til å lede unna eksosgasser med mindre det er nok mottrykk som bremser prosessen da altså? Kan ikke si noen annen grunn ihvertfall, men har hørt at dette kan skje med MR2'ere som bruker TD06-turbo og alt for fri eksos. Kan være greit å beholde katalysatoren da for man ønsker jo en viss form for kontroll over trykket
Ikke sikker jeg heller....wlil fin out though ;-) At den sklir gjennom fks. EU-kontroll er jo ingen dum bonus heller da... ;-)
christine skrev: jeg sa i beg at jeg var kjempeglad om vi bare hadde klart å få nok peng til bilen, så kom jeg til å bli fornøyd, men nå sitter vi og snakker om pengeutlegg.....ja ja det er jo bare gøy!!
Høres akkurat som min holdning det der...bortsett fra at du er så heldig å ha en 'bedre halvdel' som VIL legge penger i bilen ;-)
christine skrev:
takker så mye for tipset , begynner å vurdere sterk å ikke ta vekk den siste katalyastoren..... det virker jo ikk helt bra, men det med boost controll, ikk vet jeg men det har vi jo montert for ikk så lenge siden, har det noe innvirkning????!
;-) not shure....og jeg vil ikke utale meg om jeg ikke er sikker ;-)
Men...jeg skal finne ut av det...også for min egen del ;-)

Anyone else care to shed some light on the subject perhaps? ;-)

@lpher
Sist redigert av @lpher den 28 sep 2003 20:25, redigert 1 gang totalt.

#18617  av TOYPARTS

Dette med mottrykket har med det at den ene turboen lader til den andre, og når det er oppnådd det trykket som skal bli, så åpner det seg et spjeld og da jobber de sammen (på samme måte som en wastegate) på supra tt så må man tvangstyre dette spjeldet til å stå åpent, og da lader begge turboene sammen, og man trenger ikke å bekymre seg for mottrykk, for da skal den ikke ha det i det hele tatt, mottrykket sak han ha pga spjeldet som blir styrt av trykket.

MVH Erik

#18624  av @lpher

TOYPARTS skrev:Dette med mottrykket har med det at den ene turboen lader til den andre, og når det er oppnådd det trykket som skal bli, så åpner det seg et spjeld og da jobber de sammen (på samme måte som en wastegate) på supra tt så må man tvangstyre dette spjeldet til å stå åpent, og da lader begge turboene sammen, og man trenger ikke å bekymre seg for mottrykk, for da skal den ikke ha det i det hele tatt, mottrykket sak han ha pga spjeldet som blir styrt av trykket.

MVH Erik
Ahh...det hørtes kjent ut ja.... ;-)
Thanx for explainning ;-)

@lpher

#18635  av CelicaTurbo

ah, flott men en forklaring fra noen som kjenner til det der ja.. ante ikke at turboene stod i serie engang jeg :)

#18658  av christine

@lpher skrev:
TOYPARTS skrev:Dette med mottrykket har med det at den ene turboen lader til den andre, og når det er oppnådd det trykket som skal bli, så åpner det seg et spjeld og da jobber de sammen (på samme måte som en wastegate) på supra tt så må man tvangstyre dette spjeldet til å stå åpent, og da lader begge turboene sammen, og man trenger ikke å bekymre seg for mottrykk, for da skal den ikke ha det i det hele tatt, mottrykket sak han ha pga spjeldet som blir styrt av trykket.

MVH Erik
Ahh...det hørtes kjent ut ja.... ;-)
Thanx for explainning ;-)

@lpher
ja godt det er noen med god peiling på disse bilene.... vi er ikke akkurat noen eksperter, verken jeg eller stig :cry:
men håper på å lære med tiden, etter hvert som ting dukker opp!

@lpher: en kompis av meg lastet ned bilfilmer fra nettet, såg ett kort klipp fra trondheim....eller rundt der, ved ikea, såg en supra som lignet veldig på din......det var ca 10 biler der da.....kunne det vere deg? ikk så mange med supra.............

#18793  av @lpher

christine skrev: ja godt det er noen med god peiling på disse bilene.... vi er ikke akkurat noen eksperter, verken jeg eller stig :cry:
men håper på å lære med tiden, etter hvert som ting dukker opp!
Det er jo nettopp det som gjør TS-OGN så spesielt...masse entusiaster som sitter inne med mye kunnskap...og en effektiv troll-kontroll i form av Christian (CelicaTurbo) sjøl ;-)
christine skrev: @lpher: en kompis av meg lastet ned bilfilmer fra nettet, såg ett kort klipp fra trondheim....eller rundt der, ved ikea, såg en supra som lignet veldig på din......det var ca 10 biler der da.....kunne det vere deg? ikk så mange med supra.............
Shure thing....ble filmet med et kamera som jeg 'testet ut 'det ;-)
Det er forløbig bare 2 mkIV (med skilt) i midt-norge ja ;-)

@lpher

#18816  av chris

@lpher skrev:
Shure thing....ble filmet med et kamera som jeg 'testet ut 'det ;-)
Det er forløbig bare 2 mkIV (med skilt) i midt-norge ja ;-)

@lpher
Vel.. hadde jeg hatt råd hadde det vært 3.. :D

#18847  av MRQuoc

NISMO skrev:

Som dere sikkert skjønner har stig og christine samme interesse, HELDIGGRISER!!! :wink:
vel , jeg kan egentlig misunne Stig veldig mye , tror jeg innerst inne er på jakt mot ei ny ei, men ettersom jeg enda er sammen med ei i Bergen .. med sosialantropologi studie :? (sikkert bra) , må jeg vente med å slå til, jeg får legge søtsaker på veien for henne ;) ...
spesielt når hun ; spiller Paintball , hopper fallskjerm , digger pc (skal bli radiografer for sykehuser) , og samt kunne tenkte seg å prøve seg på rallycross bane ( og asfalt ) og til sist men ikke minst... hun hater Ford ;) ..
teller utseendet da?! :)

ikke for å dette helt ut av tråden ...
ønsker "Trekanten" = Stig, Christine og "Supraninnen" ett godt sosialt liv sammen , både nå og langt inn i fremtiden :)