TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor fÃ¥r man tak i en skadet MR2 -00 eller nyere?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #1810  av Bugster

Hei

Jeg har lyst til å sette igang et lite byggeprosjekt, og trenger noe å bygge på. En kollisjonsskadet bil til niceprice?

Hvor får man tak i noe slikt? Har gjort et søk på mobile.de. Funnet noen objekter der....men bedre forslag mottas med stor takk! :o) (Årsmod. 2000 -->)

Harald
Sist redigert av Bugster den 30 jan 2015 17:15, redigert 1 gang totalt.

#1866  av CelicaTurbo

andre alternativer er vel egentlig bare høggerne her til lands, om du søker på kvasir eller noe er det flere høggere som har tilgjengelig søkeverktøy for deler hos landets aller fleste høggerier, og mulig du finner en MR2 mk3 der? Men, bilene er jo relativt nye da så det er nok ikke så mange som er vraket enda.. heldighvis forsåvidt :)

import fra utland er nok en god løsning ja.. slipper jo effektavgift også :)

#1872  av MR2turbo

Har hørt at de har mye bra og spesielle biler på høggere rundt om i sverige.. Vet ikke om noen konkrete, men det går det jo an å finne ut av..
 #1881  av Bugster

Hei, og takk for svar! :)

Men Kristian? Hva mener du med (I quote)
"....import fra utland er nok en god løsning ja.. slipper jo effektavgift også".... ?

Mener du at man slipper effektavgift på import av vrak?

Jeg har hørt at dette var tilfelle før i tiden, men jeg mener også å ha hørt at denne regelen er fjernet slik at det nå er like dyrt å ta inn et vrak som et strøkent eksemplar.

Hvis det viser seg å være avgiftsmessig gunstig å ta inn et vrak, er jeg ikke tvil om at det må bli en tysklandstur.

....Skal sjekke svenske høggere også.

Mvh
Harald

#1884  av MR2turbo

Lykke til!

ps. Keep us informed! :wink:

#1895  av CelicaTurbo

så lenge du ikke har tenkt å registrere vraket ditt så er det vel heller ingen effekt avgift, men moms må du fremdeles betale da.. er ganske sikker på dette men du bør sjekke hos tollvesenet først så klart..