Jeg syns faktisk detta er på grensa til kriminelt! Av 53,2 milliarder norske kroner, blir 12,5 brukt på vei formål.
Jeg har ikke noe problem med å betale de 21.000kr (årsavgift, moms og avgifter på bil/bensin) som i gjennomsnitt pr. bil betales i året av nordmenn, men... Og det er et stort men, hadde jeg fått noe tilbake. Det er jo en del penger, men det hadde ikke svidd så vondt hadde jeg visst at jeg fikk noe tilbake.
For og sette det litt på spisse; Du går inn i en butikk/forretning av ett eller annet slag. Du kjøper varer/tjenester for 21.000kr, men du får bare varer/tjenester verdt 5.000kr igjen. Du føler deg litt lurt da, muligens også ranet... Hvertfall gjør jeg det.
Jeg skjønner ikke en gang hvorfor staten vil ha alle disse gamle, og slitne dødsfellene på veien... Det ville vel vært mye mer økonomisk og hensiktsmessig, dessuten mindre forurensende at det gikk tryggere og nyere biler på norske veier, og at veiene holdt en godt standard. Har stor tro på at det ville skjedd ting med ulykkes statistikken også.
VW Bora 01