TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ot: da er jeg endelig huseier

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #186011  av CelicaTurbo

Til info, etter 29 leveår har jeg (og sambo) endelig kjøpt eget hus istedenfor å leie bosted.. det var jammen på tide eller? :lol: Vel vel, er et hus like utenfor Sarpsborg som vi fikk tilslag på i dag, med en del flaks, stram tidsfrist på budet og stålnerver gikk det i orden til en meget hyggelig pris gitt.. Ser jammen det ut som at jeg kan beholde sportsbilinteressen for å få råd til gildet også, og, det er en ganske bred og dyp enkeltgarasje til huset så mekking på bil er ikke noe problem :)

#186012  av Johansen

Gratulerer ! :D 8)

#186015  av Magne

Gratulerer så mye! Det er nok deilig tenker jeg

#186018  av larsst185

gratulerer :)

#186030  av BrennaRacing

Grattis ja....

Hvor stort er huset da?? Hvordan er prisene bortider i forhold til i Oslo a..Driver å skal kjøpe meg 2roms nå, men er ikke lett å finne no fint under 1,4 :(

#186035  av CelicaTurbo

BrennaRacing skrev:Grattis ja....

Hvor stort er huset da?? Hvordan er prisene bortider i forhold til i Oslo a..Driver å skal kjøpe meg 2roms nå, men er ikke lett å finne no fint under 1,4 :(
Prisene er nok ikke som Oslo men det er generelt ganske dyrt selv for meg som er vant til høye priser fra Bergen (var jo bergenser intill i fjor). Huset er 112kvm boareal, 160-og-noe brutto, ca 0.8 mål tomt.. fikk det for millionen og det trenger generell oppussing, etter visning antok jeg at det ville selge for ca 1.150-1.2 men det gjorde det altså ikke :)

Takker for alle gratulasjonene :)

#186036  av BrennaRacing

Det var ikke verst nei....

Så på en 2roms i helga som var helt grei...Litt shabby så litt maling å sånn måtte vel til...Å badet var ikke alt for pent....Var 52 kvm boareal, å den gikk for 1420 eller no... :( Tar helt av...

#186037  av @lpher

Grattis med nytt tak over hodet :)

#186040  av aneriks

gratulerer !! skal på visning i over i morgen selv så for håpe jeg er like heldig!

#186044  av CelicaTurbo

BrennaRacing skrev:Det var ikke verst nei....

Så på en 2roms i helga som var helt grei...Litt shabby så litt maling å sånn måtte vel til...Å badet var ikke alt for pent....Var 52 kvm boareal, å den gikk for 1420 eller no... :( Tar helt av...
Her i området rundt Fredrikstad og Sarpsborg har jeg inntrykk av at lokasjonen har utrolig mye å si for prisen, sentrumsleiligheter og hus er ekstremt dyre med priser på 1.5 for ganske små nyere leiligheter, 1.7 + for gamle hus og meget fort over 2 mill for finere områder. Det er små avstander mellom hvert sted, der vi har kjøpt er sett på som et mindre finere strøk (dog er det meget stille, rolig og familievennlig når jeg kjørte der, velholdte hus i nabolaget også) men det er kun 7 minutter kjøring fra Sarpsborg sentrum men folk opplever det som usentralt. I Bergen er 7 minutter fra sentrum ganske sentralt så avstander oppfattes helt annerledes der. Jeg antar det blir en del av det samme i Oslo :)

edit: var forresten og så på to andre hus før vi fikk tilslag på dette; de to andre ble solgt for 1.050 så ganske billig. Det ene var like stort, hadde stor tomt men kun på fjell og stein og huset var så rottent i kritiske konstruksjoner at det like gjerne kunne rives, det andre huset var betydelig mindre, gammelt men velhold, men dårlig romløsning på soverom som var umulig å gjøre noe med, kun to soverom, og store fuktproblemer i kjeller, samt rotten kledning. Jeg er glad jeg ikke kjøpte noe av det :D
Sist redigert av CelicaTurbo den 11 jul 2006 21:10, redigert 1 gang totalt.

#186045  av BrennaRacing

Syns da 7 minutter ikke var så usentralt...Der jeg bor nå bruker jeg ca 20 min med t-bane til byen, å jeg syntes det er helt greit :D
Du får legge ut noen bilder når du får nøkkelen da :)

#186058  av Arne rebel

Gratulerer. Husker selv når vi fikk tilslag på budet vårt, en deilig følese å eie...selv om en kunne ønsket seg et finere hus med mindre behov for oppussing, men likevel...det var sitt eget:) Huset kan en alltids gjøre noe med, men nabolaget og beligenheten kan en vanskelig gjøre noe med. Avstand til skole, barnehage, butikk, flerbrukshall, friområde, lite trafikk og leke kamerater til ungene var noe som jeg la mere vekt på en selve huset, men så var jeg jo familiefar når vi førstegang kjøpte hus. Regner med yngre kjøpere har andre kriterier...

#186060  av MR2WideBody

Gratulerer så mye!! :D

#186070  av tojo

Grattis med eget hus Bilde

#186082  av Andy_Celica

Grattis med nytt hus! :D

Litt utenfor sarpsborg? har du et stedsnavn eller noe?

men uansett gratulerer masse :D