TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• vinterbil/sladdebil

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #185728  av Larsen

proson skrev:MR2 mk1 er jo en konge vinterbil da!!! Motor over bakhjula, blir som en VW Boble som er en meget god vinterbil!

Skal selge en av mine mk1 nå... nettopp EU godkjent, masse nye deler(skiver, caliper, viskeroverføringssystem, felger og dekk, stereoanlegg osv.) Pris 25 000.- Noe rust i bakskjermer, men du får nye med på kjøpet, har bare ikke tid til å gjøre noe med dette selv!

Send meg en PM om du er interessert :wink:
Det er forskjell mellom å ligge sidelengs og baklengs igjenom svingen...

#185730  av sleeper

hahaa :lol: :lol:

#185788  av proson

Lær deg å kjør da;)

Er bare vanesak det da:P Ikke å ligge baklengs nei, men å holde sladd'n på mk1! :wink: Det er en utfordring, men null problem med litt trening! Kjørt mk1 på vinterstid i 2 år, og har ikke hatt noen uhell. Mk1 er en perfekt vinterbil hvis du ikke gir FULL gass!

#185801  av sindrejl

proson skrev:Lær deg å kjør da;)

Er bare vanesak det da:P Ikke å ligge baklengs nei, men å holde sladd'n på mk1! :wink: Det er en utfordring, men null problem med litt trening! Kjørt mk1 på vinterstid i 2 år, og har ikke hatt noen uhell. Mk1 er en perfekt vinterbil hvis du ikke gir FULL gass!
har også hatt mk1 på vinteren og støtter dette fullt!! helt rå vinterbil som gjør akkurat slik du vil den skal gjøre! null problemer å ligge litt sidelengs :) snurret ikke rundt en eneste gang om jeg overdrev innsatsen engang.. men anbefaler såklart gode vinterdekk da :)

#185815  av Larsen

Var litt spøk da. Vet selv at mr2en er en fin vinter bil, men enn kjøper ikke en mk1 for å ligge breit på vinteren, så god er den ikke :wink: .

#186547  av TheStig

325i er iallefall overkill på vinteren. 320i holder i lange baner og går mye billigere. Blir jo ganske heftig bensinforbruk når man sladder en hel helg :wink:

Ellers synes jeg en gammel mercedes er den beste sladdebilen på vinteren. Den er høvelig idiotsikker og latterlig skuddsikker.

Sierra anbefaler jeg IKKE. Har aldri eid en, men er noe helt rart med understellet og oppsettet på de bilene.

240 er bob bob, men 740 derimot er virkelig ei sladdevogn som faktisk kan brukes til normale ting også ..

#186552  av MacGyver

Opel omega 3000. det er sladde bil det. hadde en selv i nesten 2 år. :) kjempe morro.
pga den har 3000 ccm og 24 ventiler = 204 hk så klarer du fint å drifte på 3 og 4 gear når det er snø ute.

Min solgte eg for 10 000
den såg "litt" stygg ut da... Bilde

men kunne dette :
Bilde

#189983  av BT-GTI

av alle forslag er nissan laurel noe jeg ikke hadde trodd ville komme opp. hvorfor i huleste denna bilen ?

og mazda nja har testa en slik en på sommer føre føltes ikke akkurat som en leke bil heller kone bil.

sierra er mulig og at 325 er overkill!!! ikke noe er overkill untatt en ventill tikkinga som ble nevnt huff sånt er ikke bra når den skal selges som "pent brukt, gubbebil osv ;)

#189986  av Rafleklakk

Laurel? Bakhjulstrekk og greit med guff til vintersladding.

Forstår ikke helt hva du mener for å være helt ærlig.. Skal du ha en rimelig vintersladdebil eller skal du ha en dedikert lekebil? Rimelig vintersladdebil er 929 og Laurel ihvertfall. Klarer du ikke leke deg nok med en sånn en er noe seriøst galt:)

#190478  av BT-GTI

joa får se hva som jeg kjøper, står mellom noen nå. jeg tenker mest på en bil som koster lite og som er eu-ok til sommer 07 eller noe.
vil ikke skru noe særlig egentlig. noe som går og går og går, til alt går til hellve¤e oppstår :wink:

#190497  av steffen karlstad

hentet vinterbil nå som coiloverne er montert på mk1.
en strøken mk3 med hardtopp 8)