TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bil Bil Bil -Drømmen gjenopprettet ! :D

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#17114  av chris

@lpher skrev:
MR2turbo skrev:Hvis det der står noe om at den selges som forevist eller no, kan du jo gå til sak mot ham, dersom du ikke får penger..
Tja...om jeg forstår deg rett her nå...så er det motsatte som gjelder...hvis det står 'selges som forevist' eller lignende på kontrakten,
så forverrer det MRQ's sjanser for et enkelt oppgjør...dessverre...for med den klausulen fraskriver selgeren seg etthvert ansvar for hvilken stand
bilen er i....MEN...om man kan stadfeste at han MÅ ha kjent til disse manglene...så har MRQ en bra case alikevel...

Go get him, Tiger ;-)

@lpher
Akkurat. Helt riktig.

#17115  av MRQuoc

vel , han foreviste meg ikke rustskadene som var under og gjennomrusten som var på hjulbuene (nederst på skjøtet til kanalen) .. noe som verken er med i kontrakten ,
dermed tok jeg annonsen for gitt + de mangler og slikt som løs luftmengde måler , og slike nødvendige ting som måtte rettes opp .. ikke med rust!!! for der var det kun "overflate og lakkskaderust"
jeg hadde en kamerat som var der under salget..

#17116  av chris

MRQ skrev:vel , han foreviste meg ikke rustskadene som var under og gjennomrusten som var på hjulbuene (nederst på skjøtet til kanalen) .. noe som verken er med i kontrakten ,
dermed tok jeg annonsen for gitt + de mangler og slikt som løs luftmengde måler , og slike nødvendige ting som måtte rettes opp .. ikke med rust!!! for der var det kun "overflate og lakkskaderust"
jeg hadde en kamerat som var der under salget..
I så tilfelle står du veldig sterkt :)

#17118  av bose

Du har en skikkelig sak nå.Det med olje-lekasjen er nok o-ringen i fordelernog/eller så har det sprutet ut litt olje når olje-filteret har blitt tatt av.

#17120  av chris

bose skrev:Du har en skikkelig sak nå.Det med olje-lekasjen er nok o-ringen i fordelernog/eller så har det sprutet ut litt olje når olje-filteret har blitt tatt av.
Ja, er nok det. Men motoren er ikke nyoverhalt i hvert fall.. Kanskje eieren kalte den nyoverhalt bare fordi han bytta olje eller noe :P

#17124  av bose

Kanskje du kan få sjekket oljeforbruket MRQ??Du kan jo ta med det oxo at en nyoverhalt motor ikke skal bruke olje..

#17128  av MRQuoc

vel , jeg får ikke sove inatt engang.. jeg som har sovet godt de siste to ukene.. og før disse to ukene fikk jeg ikke sove pga av at den bilen skulle bli min..

jeg har enda ikke byttet Oljefiltere.. rett og s ett fordi jeg først og fremst ikke hadde tid, men etterhvert tenkte jeg skulle kjøre par dager til for å se på motoren før jeg skiftet olje.. og helte på en hel liter med olje .. da var den topp full.. så jeg skal sjekke nå hvor mye som har forsvunnet .. og det er vel mest sannsynlig at alt er borte .. altså literen ..

jeg har en lapp der han skrev hva han har skiftet , deriblant O-ringene ..
jeg har noe ventil klapp på kaldstart, men tror jeg har hydrauliske ventiler som gjør at den lyden er vanlig når den stiller seg inn.. og den "fiser" veldig tid til annen .. og det er ikke pga av min kjørestil for jeg har vært snill!!! til og med ikke var med på Autoslalom selv om jeg hadde VELDIG lyst

#17159  av mk1 black limited

Trist sak dette her, men vi snakker tross alt om en gammel bil, så litt 'skylddeling' er nok på sin plass her, bilen burde vært kontrollert i 'hue og ræ..' før kjøp. Dette fritar selvfølgelig ikke selger for sitt ansvar.

HÃ¥per ting ordner seg til det beste! :-D

#17206  av CelicaTurbo

ja jeg håper virkelig at dette ordnet seg på et vis :shock: Utrolig synd :(

#17228  av MRQuoc

De "par dagene" som Lise , selgerens mor sa når dem skulle ringe tilbake er snart omme. jeg må faktisk legge meg for jeg skal jobbe fra kl. 8 i morgen tidlig til 23 , med 4 timers kjøring og 1 timers avbrekk .. , så jeg får gjøre klar brevet til forsendelse pr. post.

#18485  av MRQuoc

vel , da har jeg fått igjen kontakten via SMS med selgeren.. OG det ser ut som han nekter all skyld , og han nevner blant annet at jeg var tilbudt å se under bilen.. flere ganger , men nektet .. det er mer eller mindre feil ..
og jeg prøver nå å si at jeg hadde over hodet aldri hatt interesse av å kjøpe en bil til 48000,- med flere rust hull i gulv ..

jeg venter brev senere neste uke.. fra han.. der han sikkert fraskriver seg ansvaret ved salget.. så da blir deet forbrukerrådet på meg da :(

#18489  av CelicaTurbo

erk, misunner deg ikke nei for det der er utrolig kjipt.. du står ganske sterkt i en sak mot ham men det krever allikevel mye tid og krefter å gjennomføre noe slikt :(

#18521  av MRQuoc

tid og ressurser .. nettopp det jeg ikke har til overs , vi får se på brevet til uka..ser hva han har som motargument.. han trekker selvsagt frem at jeg fikk tilbud om å se under.. men jeg mente at det var jeg som trakk frem det først.. men så blir det bare munn mot munn.. så jeg får se..
egentlig har jeg mer ønske om å pøse ut mer penger til bilen for å få den hel og slik den skal være , enn å bruke ressurser og tid til å bedrive inn mangelen.. utført.. .. akkurat det valget som er litt kjip å ha nå..

#18548  av CelicaTurbo

jejeje, du får holde oss informert om galskapen :?

#18562  av bose

Og husk: Alt ordner seg får den som er snill... :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7