TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dæven for en motorsykkel

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#184828  av MR2WideBody

Skylar skrev:
MR2WideBody skrev:Ta en kjapp klipp og lim fra nettsida til kjøreskolen:

Motorsykkel Kl A
Kjøretime Kr. 525,-

Mc - sikkerhetskurs teori " 800,-
Sikkerhetskurs på bane A " 3500,-
Sikkerhetskurs på vei A " 4100,-
Oppvarmingstime førerprøve " 500,-
Leie av mc til førerprøve " 1300.-
Lærerbok " 185,-
Gebyr til Biltilsynet:

Teori kr 335,- Praktisk prøve kr 665,-

Utstedelse av førerkort kr. 295,-

Trur egentlig ikke det blir så alt for dyrt egentlig, har kjørt en god del sykkel før, eneste er at det begynner å bli en stund siden..
Drev en stund på Trial kjøring, og hadde en nabo som var god kompis som hadde en 97 CBR 600 med dynojet og effektanlegg og litt greier. Så bør jo ikke bli alt for mange timer, regner med å bli ferdig i år... Burde hvertfall!

Og ja, banekjøring er med idet obligatoriske, men det tror jeg kan bli en artig opplevelse, husker jo bane/glattkjøring med bil for mange år siden, må bare bli bedre med sykkel..

Kanskje vi kunne møtt hverandre neste år engang og kjørt litt
Akkurat den banekjøringen kunne ge tenkt meg, men meg og noen andre eg har blitt kjent med via ett mc forum eg henger på skal opp på acr eller hva det heter neste år.. gleder meg :twisted:
Men vet du vha dere gjør på den banen, regner med dere ikkje lærer kneskrap for å si det sånn da
:wink:

Javisst kan vi treffes, bare artig det å treffe folk utenifra, men bør kanskje legge til at eg er fra Bergen da :D
Etter det jeg har hørt, så er det mest balanse og bremsing det går ut på, er vel ikke akkurat grisekjøring som foregår der vil jeg tro.. Så kneskrap er det nok ikke :lol:

#184830  av MR2WideBody

Neemi skrev:Jeg må vel si at jeg personlig synes det er vanvittig moro å sitte på med kompiser som har sykkel.
Jeg har fortsatt ikke noensinne vært redd i stor fart hverken i bil eller sykkel, og det kommer vel mest av at jeg stoler så blindt på den personen som kjører. (ja, det høres sikkert helt blondt ut, men har jeg ikke den sperren så har jeg den ikke. Det betyr forsåvidt ikke at jeg kjører som en idiot selv, for jeg har veldig respekt for de bilene jeg kjører, og enda mer spesielt om jeg har passasjerer i bilen)

Jeg har veldig lyst på sykkellappen, men som mange andre sier, det er en stor fristelse å dra på litt ekstra og virkelig kjøre sykkelen ordentlig.
Så inntil jeg har vokst av meg de fristelsene så er det kanskje like greit å vente litt :)
Får bli med meg å kjøre en tur da vettu, når den tida kommer, frøkna vil ikke sitte på overhodet. Livredd 2-hjulinger

#184976  av Neemi

MR2WideBody skrev:
Neemi skrev:Jeg må vel si at jeg personlig synes det er vanvittig moro å sitte på med kompiser som har sykkel.
Jeg har fortsatt ikke noensinne vært redd i stor fart hverken i bil eller sykkel, og det kommer vel mest av at jeg stoler så blindt på den personen som kjører. (ja, det høres sikkert helt blondt ut, men har jeg ikke den sperren så har jeg den ikke. Det betyr forsåvidt ikke at jeg kjører som en idiot selv, for jeg har veldig respekt for de bilene jeg kjører, og enda mer spesielt om jeg har passasjerer i bilen)

Jeg har veldig lyst på sykkellappen, men som mange andre sier, det er en stor fristelse å dra på litt ekstra og virkelig kjøre sykkelen ordentlig.
Så inntil jeg har vokst av meg de fristelsene så er det kanskje like greit å vente litt :)
Får bli med meg å kjøre en tur da vettu, når den tida kommer, frøkna vil ikke sitte på overhodet. Livredd 2-hjulinger
Count me in ;)

#185093  av MR2WideBody

Neemi skrev:
MR2WideBody skrev:

Count me in ;)
Nå har du sagt det, da får du bli med når tida kommer

#185101  av cameleon

å kjøre sykkel kan jeg ikke se for meg er skumlere eller farligere enn bil såfremt til at man har respekt for kjøretøyet samt fartsgrensa. Dette er noe de fleste syklister jeg har sett opp gjennom ikke har. ligger det en sykkel bak deg, så kan du banne på at den kjører forbi deg selv om du ligger selv 100 i 80 sona. Jeg har per i dag aldri vært borti et tilfelle at de syklene der har holdt seg bak deg ved normal kjøring og vel så det.

#185102  av dca

hvis man har kjørt en del sykkel selv så skjønner man at de vil forbi...