TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• vinterbil/sladdebil

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#184396  av BT-GTI

så en bmw 325i er da det som anbefalles??

#184401  av Helmer

Det er hvertfall min anbefalning til ditt bruk! :)
Leiken bil med sprek motor og nydelig lyd!

#184664  av mk1 black limited

318 iS er billigere å forsikre, og er 16v turtallsmotor på 140 hk - stor moro!

#184726  av Andy_Celica

Jeg å lurer på en 320/323/325 e30 som vinterbil, og 320 vil slippe ganske bra på vinteren, da den slipper ganske bra på sommeren oxo!

#184734  av tommis

Du kan få kjøpe min. BMW 320i E30 87'mod. Kun gått 130 000km. Gubbe eid, kjøpt ny i Bergen og fult sørvis hefte!

#184735  av Andy_Celica

tommis skrev:Du kan få kjøpe min. BMW 320i E30 87'mod. Kun gått 130 000km. Gubbe eid, kjøpt ny i Bergen og fult sørvis hefte!
skal du ha for den da?

#184738  av tommis

Andy_Celica skrev:
tommis skrev:Du kan få kjøpe min. BMW 320i E30 87'mod. Kun gått 130 000km. Gubbe eid, kjøpt ny i Bergen og fult sørvis hefte!
skal du ha for den da?
Hva vil du gi?

<--- det er den som står forran Supra'n i avarten :wink:

#184757  av Andreazz

Helt klart er Sierra tingen! Greit nok litt dårlig på vintern, men kjøper du en relativt ny en med innsprut motor så bruker de lite bensin (0,7l på mila). De er driftsikkre, deler kryr det av på høggern og de er ikke så verst å kjøre heller..å sladder som en helt på bløtasfalt! Åsså har 90% av de soltak, å det er jo fett 8) haha!

Denne skjønnheten av en 90mod betalte jeg 7000 for og har hatt den i 2år, og det eneste jeg har gjort er å bytte bensintank og eksosanlegg. Alt kjøpt brukt på høggern for en 200lapp.. Den gikk også igjenom EU i vinter, så den går enda fram til høsten07--å litt til :D
Vedlegg
Ford Sierra.jpg
Ford Sierra.jpg (25.52 kiB) Vist 1311 ganger

#184908  av Rafleklakk

Mazda 929.

E30 må være det dårligste forslaget hittil.. Vektfordelinga der gjør den rett og slett vanskelig å mestre på vinterføre. Ikke vondt ment, folkens :wink:

Og behøver du 170hk for å ligge bredt på vinteren.. Da bør du revurdere hele opplegget :lol:

Glemmer du deg litt med en E30 325 og gasser før motor er varm i vinter.. Da har du gjort det.. "tikktikktikktikk"

929'en er leken, praktisk, drift(e)sikker og viktigst av alt.. Anonym..

Min mening om saken bare.

#184909  av Dalan

Peugeot 505 GRD stv!
Latere enn en Nissan Micra, men med diff.sperre og vektfordeling 80\20 så ligger den bredt OVERALT bare det er snø :D
Den er også nærmere 14 meter lang, så den er uhyre lett å kontrollere i sladd 8)
Artigere vinterbil har jeg aldri vært borti.. Hvorfor måtte den gå.. :cry:
-Jo stemmer det, den er fransk, og vi måtte plutselig begynne å skru på den..... :lol:

#184935  av sleeper

Dalan skrev:Peugeot 505 GRD stv!
Latere enn en Nissan Micra, men med diff.sperre og vektfordeling 80\20 så ligger den bredt OVERALT bare det er snø :D
Den er også nærmere 14 meter lang, så den er uhyre lett å kontrollere i sladd 8)
Artigere vinterbil har jeg aldri vært borti.. Hvorfor måtte den gå.. :cry:
-Jo stemmer det, den er fransk, og vi måtte plutselig begynne å skru på den..... :lol:
hvorfor ikke da bare skaffe seg en 505 gti eller turbo?
de går faktisk ganske bra! har ivertfall ingen prob og slippe på tørt.. 8)

#184984  av kimae

Anbefaler en gammel bmw. Hadde ingen problemer med å ligge sidelengs med min gamle 318 på vinteren.

#185712  av Ã¸xseth

BT-GTI skrev:sierra virker bra, men noen andre ideer?

betingelser: billig, bakhjulsdrift, og at den slipper på tørt (med litt insats selvsagt :twisted: )
sierra med kvass kamm og doble webre :)
enkelt og billigt

MR2

#185716  av proson

MR2 mk1 er jo en konge vinterbil da!!! Motor over bakhjula, blir som en VW Boble som er en meget god vinterbil!

Skal selge en av mine mk1 nå... nettopp EU godkjent, masse nye deler(skiver, caliper, viskeroverføringssystem, felger og dekk, stereoanlegg osv.) Pris 25 000.- Noe rust i bakskjermer, men du får nye med på kjøpet, har bare ikke tid til å gjøre noe med dette selv!

Send meg en PM om du er interessert :wink:

#185718  av sigheri

Hva med nissan laurel , mazda 929, toyota carina ta60 ++?