TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dæven for en motorsykkel

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#184467  av madsbp

En gang skal jeg ha en sånn :)

#184469  av aneriks

livsfarlig sier jeg bare!! 8)

#184474  av MR2WideBody

Driver å vurderer sterkt å kjøpe meg sykkel før jeg blir for gammel og får unger og greier.. Så datt jeg over den, men den er da alt for dyr for min del.. Men fy fa.. så morro det må være å ha en sånn

#184487  av dca

skremmende...var med r6 i dag...går lissom greit bare det og...

#184500  av celicat23

Galskap!!! Men skikkelig nydelig sykkel!

#184516  av Stiansen

sykt det der... den akkselerasjonen.. og toppfarta.. hold deg fast sier no jeg :lol:

#184543  av Rømmling

har man et ønske om å dø så er dette en fin bilett
Tenk å legge seg frempå å gi på.
har en 55hesters atv og den dra no sykt opp i 120km/t, denner drar ekstremt mye bedre opp i 300 :twisted: :twisted: :twisted:
fikk en slik følelse her at noe sånt er bare konge (sinsykt lyst på sykkel men har ikke rå og fornuften sier at jeg ikke bør ha det heller.)

#184641  av jonny on the spot

vil ha, men vet at om jeg får meg en sånn så dør jeg :roll:

#184665  av MR2WideBody

Fleste her er redde for å kjøre sykkel virker det som, men tror egentlig alt har med holdninger og det å bruke hue å gjøre egentlig..
De som mener at sykkel er livsfarlig, kjører vel kanskje ikke veldig pent med bil heller?? :roll:

Jeg har gjort hittil ganske mye tett med bil, og hadde sykt lyst på sykkel for en 3-4 år siden. Og hadde jeg tatt lappen på sykkel da, så tror jeg hvertfall ikke jeg hadde sitti her nå.
Men man lærer hvertfall av egne feil og dumheter, så mye kan jeg hvertfall si..
Etter å ha totalvraka en Bmw (325 med M3 Motor), og mistet lappen i elleve måneder for å kjøre for fort, og en liten bunke med fartsbøter og diverse drit, så kan jeg vel ærlig innrømme at jeg har vokst opp..

Begynner med sykkellappen om ca 1 måned, og da står det nok en R6 i garasjen snart ja..

Dette ble fryktelig offtopic, men ligger jo i riktig del av forumet.. Sykkelen er hvertfall überfet

#184667  av Skylar

MR2WideBody skrev:Fleste her er redde for å kjøre sykkel virker det som, men tror egentlig alt har med holdninger og det å bruke hue å gjøre egentlig..
De som mener at sykkel er livsfarlig, kjører vel kanskje ikke veldig pent med bil heller?? :roll:

Jeg har gjort hittil ganske mye tett med bil, og hadde sykt lyst på sykkel for en 3-4 år siden. Og hadde jeg tatt lappen på sykkel da, så tror jeg hvertfall ikke jeg hadde sitti her nå.
Etter å ha totalvraka en Bmw (325 med M3 Motor), og mistet lappen i elleve måneder for å kjøre for fort, og en liten bunke med fartsbøter og diverse drit, så kan jeg vel ærlig innrømme at jeg har vokst opp..

Begynner med sykkellappen om ca 1 måned, og da står det nok en R6 i garasjen snart ja..

Dette ble fryktelig offtopic, men ligger jo i riktig del av forumet.. Sykkelen er hvertfall überfet

Du vil ikkje angre :D

Eg har hatt lappen rundt 2 år no og begynte på en liten 98 mod cbr 600.
en ganske grei begynner sykkel, men du blir vant til det meste og skal no til neste sesong mest sannsyling oppgradere til R1 :twisted:

Synst det er teit når folk sier "oj hadde eg hatt en sånn sykkel hadde eg vært død idag" , du kan like gjerne dø på en moped som på en sykkel, alt kommer tilbake hvordan du kjører.
Tror du at du er verdensmester og kan kjøre moto gp stil etter en sesong så tar du feil og havner som oftest under, over, i siden osv på en bil eller i grøften..
Eg var selv litt tøff i trynet i fjor og endte i fronten på en varebil, var riktignok ikkje min feil da men hadde eg hatt litt mer erfaring eller bare godtatt det at eg ikkje er/var noe mester i å håndtere sykkelen og tatt det litt roligere i det krysset så hadde eg nok kanskje greid å komme unna.

Men det å ta lappen har eg ikke angret på ett sekund så vhis du liker mc så LØP å meld dere på kurs før det er for sent :D

R6 er en sinnsykt rå sykkel og skal visst være noe av det kvassaste du får i 600 klassen..

Lykke til med lappen 8)

#184669  av MR2WideBody

Skylar skrev:
MR2WideBody skrev:Fleste her er redde for å kjøre sykkel virker det som, men tror egentlig alt har med holdninger og det å bruke hue å gjøre egentlig..

en ganske grei begynner sykkel, men du blir vant til det meste og skal no til neste sesong mest sannsyling oppgradere til R1 :twisted:

Synst det er teit når folk sier "oj hadde eg hatt en sånn sykkel hadde eg vært død idag" , du kan like gjerne dø på en moped som på en sykkel, alt kommer tilbake hvordan du kjører.
Tror du at du er verdensmester og kan kjøre moto gp stil etter en sesong så tar du feil og havner som oftest under, over, i siden osv på en bil eller i grøften..
Eg var selv litt tøff i trynet i fjor og endte i fronten på en varebil, var riktignok ikkje min feil da men hadde eg hatt litt mer erfaring eller bare godtatt det at eg ikkje er/var noe mester i å håndtere sykkelen og tatt det litt roligere i det krysset så hadde eg nok kanskje greid å komme unna.

Men det å ta lappen har eg ikke angret på ett sekund så vhis du liker mc så LØP å meld dere på kurs før det er for sent :D

R6 er en sinnsykt rå sykkel og skal visst være noe av det kvassaste du får i 600 klassen..

Lykke til med lappen 8)
Takk takk, regner med at lappen skal gå bra.. Ringte rundt som besatt til forskjellige kjøreskoler idag, og den første jeg ringte begynte kurset 8 aug, neste jeg ringte var 22aug,neste der 26 aug.. osv osv.. Sa bare at det gikk jo ikke ann, over 1 måned til jo... Ja, men har ikke du ferie da? hørte jeg en hyggelig dame si.. Men at jeg gleder meg kan jeg skrive under på :D

Også helt enig med deg i det du skrev om kjøring sånn generelt, veldig stor forskjell på tankegangen til folk. Alle kjører forskjellig, men absolutt ingen ¨kan¨ kjøre så fort de får en liten rosa lapp i hånda, har også mye med erfaring å gjøre..

#184675  av Skylar

MR2WideBody skrev:
Skylar skrev:

Lykke til med lappen 8)
Takk takk, regner med at lappen skal gå bra.. Ringte rundt som besatt til forskjellige kjøreskoler idag, og den første jeg ringte begynte kurset 8 aug, neste jeg ringte var 22aug,neste der 26 aug.. osv osv.. Sa bare at det gikk jo ikke ann, over 1 måned til jo... Ja, men har ikke du ferie da? hørte jeg en hyggelig dame si.. Men at jeg gleder meg kan jeg skrive under på :D

Også helt enig med deg i det du skrev om kjøring sånn generelt, veldig stor forskjell på tankegangen til folk. Alle kjører forskjellig, men absolutt ingen ¨kan¨ kjøre så fort de får en liten rosa lapp i hånda, har også mye med erfaring å gjøre..
Jupp, alt har med erfaring.

Men vet du noe om pris no til dags, og blir du ferdig i år med lappen?

Og er det sånn at no er det banekjøring med i opplæringen?

#184681  av MR2WideBody

Ta en kjapp klipp og lim fra nettsida til kjøreskolen:

Motorsykkel Kl A
Kjøretime Kr. 525,-

Mc - sikkerhetskurs teori " 800,-
Sikkerhetskurs på bane A " 3500,-
Sikkerhetskurs på vei A " 4100,-
Oppvarmingstime førerprøve " 500,-
Leie av mc til førerprøve " 1300.-
Lærerbok " 185,-
Gebyr til Biltilsynet:

Teori kr 335,- Praktisk prøve kr 665,-

Utstedelse av førerkort kr. 295,-

Trur egentlig ikke det blir så alt for dyrt egentlig, har kjørt en god del sykkel før, eneste er at det begynner å bli en stund siden..
Drev en stund på Trial kjøring, og hadde en nabo som var god kompis som hadde en 97 CBR 600 med dynojet og effektanlegg og litt greier. Så bør jo ikke bli alt for mange timer, regner med å bli ferdig i år... Burde hvertfall!

Og ja, banekjøring er med idet obligatoriske, men det tror jeg kan bli en artig opplevelse, husker jo bane/glattkjøring med bil for mange år siden, må bare bli bedre med sykkel..

Kanskje vi kunne møtt hverandre neste år engang og kjørt litt

#184691  av arctic_celi

aneriks skrev:livsfarlig sier jeg bare!! 8)
Enig... blir bare redd av tanken...
(har alt for mange venner/bekjente som har ødelagt seg eller blitt drept pga sykkelkjøring.
Blir aldri sykkel på meg hverfall..