TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• EU-kontroll Oslo/Romerike

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #182798  av grimfer

Jeg må ha bilen min EU-godkjent RASKT!

Noen som har et sted å anbefale? Gjerne noen som ikke er helt nazi og bemerker "unødvendige" feil...

Gjerne ikke forferdelig dyrt!

Jeg bor i Oslo, det er et virvar av steder som jeg aldri har hørt om før!

#182800  av BrennaRacing

Jeg hadde valgt biltilsynet..

Har hatt bilen min til godkjenning der å det funket bra det...Tok ikke avgasstest engang :D

#182802  av grimfer

BrennaRacing skrev:Jeg hadde valgt biltilsynet..

Har hatt bilen min til godkjenning der å det funket bra det...Tok ikke avgasstest engang :D
Biltilsynet? Hva? Er ikke det som å spasere rett inn i løvens hule?

Jeg tenker sånn teoretisk sett... En bil som er senket uten papirer, med boost controller og litt slark her og der...

#182804  av BrennaRacing

Hvis du har mye som ikke er godkjent på bilen så er det kanskje dumt ja :lol:

Hva med Toyota da...Snakket med en mekaniker jeg kjenner å han mente det var dumt å sette inn bilen til godkjenning på verksteder (feks snapdrive ol)..For han hadde opplevd at de finner på feil som man egentlig ikke trenger å fikse....For at de skal tjene mer penger på deg :(

#182810  av grimfer

Jeg har heldigvis en fin strategi på slikt noe. Jeg reparerer aldri samme sted som jeg tar EU-kontroll. Jeg sier at hvis de finner noen feil, så har jeg noen jeg kjenner som har kjempepeil på akkurat min biltype, og at jeg selv mekker på fritiden. Og/eller at jeg har rabatter på merkeverksted...

Da bør ikke motivasjonen deres for å finne feil være så stor...

Toyota-verksted hadde sikkert vært helt ok, hadde det ikke vært for at de har ca 2 ukers ventetid! Og jeg har ca 4 dager!

#182816  av BrennaRacing

Da er det vel bare å svinge innom Snapdrive å høre da....På ryen foreksempel...Rett ved siden av Bilxtra :D

har jo ikke noe å si om du godkjenner den for seint da...Har vært en måned over fristen før jeg... :)

#182839  av 2fastgt4

du får avskiltings begjær først en måned etter frist .Og hvis du ringer veivesenet så sier de at du ikke behøver å si ifra før det går over 1 måned.
da stopper de avskiltingsbegjæret hvis du har en rimlig god grunn til å utsette dette.
:D :D :D

#182858  av grimfer

Er det sant?

Så flott! Da slipper jeg kanskje å stresse med det i denne uka, når jeg skal avslutte på jobben og flytte over fjellet til Molde! Kjempegreier.

Happy nå. :D

Trodde avskiltingsbegjæringen kom med en gang fristen var overskredet, jeg!