Deleted skrev:Hmm, dette her virka ikke som noen kuul løsning. enten får jeg kjøpe "lovlig" dim felger, eller så får jeg bare gi faaen å slenge på den dimmen du foreslo (den som så best ut)
Du snakket noe om at du måtte valse ut hjulbuene eller no og for å få disse til å passe. Er dette en stor jobb ?
Du får passe på og forhøre deg ved din lokale trafikk stasjon før du gjør noe som helst. Ved senking og montering av nye felger&dekk så kan de finne på å kreve følgende dokumentasjon:
- TUV godkjenning av senkesettet, hvor det også står at den dimensjonen av felg/dekk du skal sette på (8x19 f.eks) er godkjent til dette senkesettet. Dette er noe de fleste IKKE skriver i TUV papirene sine.
- TUV godkjenning av felger & dekk. Og da akkurat DINE felger. Hjelper ikke komme med papirer på andre felger i samme dimensjon. Må være for racing heart felgene dine.
Så er det det vanlige at du skal ha papirer på 4 hjuls kontroll og at lysene er justert.
Det er veldig forskjellig fra biltilsyn til biltilsyn hvordan de behandler saker som dette. Noen få klarer å bruke hodet litt selv, og ser at ingenting tar i noen steder eller stikker ut, og skjønner at deler som er lagd for bilen såklart er greit å montere. Mens andre skadeskutte missunnelige jævler jobber på biltilsynet kun for å ødlegge for alle andre, og kommer til å kreve absolutt alt av dokumentasjon nevnt ovenfor. Og kaster på ett par regler de selv har drømt opp, bare for å være hyggelige. Så sjekk i forveien hvis du absolutt skal ha bilen godkjent.
Valsingen bak er kun for å brette opp den lille kanten som stikker innover i hjulhuset fra skjermen din. Kjenn med fingrene på toppen av hjulbuen så kjenner du den. Ingen stor sak. Og, nei, du burde ikke bare skjære den av for da kan du begynne å finne vann på litt rare steder inne i bilen din.
Og, for all del: før du gjør noe av det som er foreslått så ha det i tankene at dette er ikke noe fasit svar. Det er bare hva jeg mener&tror vil fungere ut i fra å ha hatt 8,5x19 et35 med 235/35 selv, og lest om andre sine erfaringer med bredere felger, osv osv osv. Alt gjøres på eget ansvar!