TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• rundetider, sommertreff ACR

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #180411  av memo

noen som vil skryte på seg litt rundetider fra helga? :D
spent på å høre hva andre kjører på :)

vi kjører på 1:51 med en Celica 2.0 GTi (ST182), 156hk

edit: jeg som tok feil av tiden vår, den er på 1:51, ikke 53 som tidligere påstått :)
Sist redigert av memo den 18 jun 2006 23:17, redigert 1 gang totalt.

#180415  av VeilSide

På fredagen så kjørte jeg sikkert på 2:56 eller noe i den duren :lol:

Kanskje jeg greide nedi en 2:35 på søndagen. Ettersom det var min aller første gang på bane så brydde jeg meg ikke om hvalsags tider jeg kjørte på. Når jeg først satsa for å greie tider var jo banen så varm at jeg jo kun greide 2 runder før dekka var alt for varme :(

#180428  av Speeder

VeilSide skrev:På fredagen så kjørte jeg sikkert på 2:56 eller noe i den duren :lol:

Kanskje jeg greide nedi en 2:35 på søndagen. Ettersom det var min aller første gang på bane så brydde jeg meg ikke om hvalsags tider jeg kjørte på. Når jeg først satsa for å greie tider var jo banen så varm at jeg jo kun greide 2 runder før dekka var alt for varme :(
Hehe, da er enten dekkene dine helt på trynet. Ellers så har du en forferdelig tung bil, rundt 5 tonn. :lol:

Memo, senka tiden med ca ett sekund, ikke dårlig.

#180434  av VeilSide

Dekka var ikke noe å skrive hjem om nei. Bridgestone etterelleranna. Blir nok Toyo neste gang ja. Men for all del så kan det jo ha sammenheng med kjørestilen min. Tog litt tid før jeg hadde inne ting som bremsepunkter og hvordan jeg skulle ta svingene.

#180441  av sindrejl

jeg målte kun 2 av mine mange runder, den første hadde jeg en KNALLTID men vi måtte stoppe målinga siden en idiot kjørte ut av banen foran meg :( Så noen runder senere når banen var klar prøvde jeg igjen, men havna i kø så beste jeg fikk til etterhvert var 1.55.. ikke det værste, men vet jeg hadde klart litt bedre iallefall :)

#180536  av supratt

Min kuleste rundetid var definitivt når Jon Arve? satt på. Vi kjørte en 2.01 runde inkludert en snurring ;) Snurra rundt på banen og stoppa helt opp, for så å peise på igjen. Var ei kjempekul helg. :wink:

#180560  av kennethx

Tor ikke rundetidene jeg satte med lånte biler var så mye å skrive hjem om :lol: La så klart inn ekstra margin både her og der, selv om eierene ble litt nervøse :) Rart med det der...

I fjor kjørte jeg 1.51 med telehivhoppdumpen før siste svingen før langstrekket. Er nok masse å hente på den tiden ennå, med tanke på å satse mer opp på curbs, optimalisere bremsepunkt, sporvalg osv, men gøy var det :)

Håper bilen ikke dør før jeg kommer frem til banen neste år :)

#180561  av sindrejl

kennethx skrev:Tor ikke rundetidene jeg satte med lånte biler var så mye å skrive hjem om :lol: La så klart inn ekstra margin både her og der, selv om eierene ble litt nervøse :) Rart med det der...

I fjor kjørte jeg 1.51 med telehivhoppdumpen før siste svingen før langstrekket. Er nok masse å hente på den tiden ennå, med tanke på å satse mer opp på curbs, optimalisere bremsepunkt, sporvalg osv, men gøy var det :)

Håper bilen ikke dør før jeg kommer frem til banen neste år :)
synd bilen din gikk til pers iår ja.. hadde vært morro å sammenligna bilen mot st205 :) en ting skal være sikkert, beholder jeg bilen skal den stives opp før neste runde med acr.. den sitter som f*** i alle svinger unntatt shikanen.. der sliter jeg voldsomt med å holde høy hastighet gjennom :)

#180603  av kennethx

sindrejl skrev: synd bilen din gikk til pers iår ja.. hadde vært morro å sammenligna bilen mot st205 :) en ting skal være sikkert, beholder jeg bilen skal den stives opp før neste runde med acr.. den sitter som f*** i alle svinger unntatt shikanen.. der sliter jeg voldsomt med å holde høy hastighet gjennom :)
S-kombinasjonen før sving 8 er vel det stedet på banen der du kan hente mest tid på de fleste. Man må bare tørre å angripe den skikkelig :) Bruker du curbs og får en fin linje igjennom går det greit å skli igjennom i 160 med gateslicks på :)

Christian Åsberg fikk virkelig dreisen på den, var utrolig artig å se hvor mye han spiste inn på bilene forran igjennom der :)

#180609  av Stiansen

Noen som vet sånn ca rundetid på Are? :)

#180692  av sindrejl

kennethx skrev:
sindrejl skrev: synd bilen din gikk til pers iår ja.. hadde vært morro å sammenligna bilen mot st205 :) en ting skal være sikkert, beholder jeg bilen skal den stives opp før neste runde med acr.. den sitter som f*** i alle svinger unntatt shikanen.. der sliter jeg voldsomt med å holde høy hastighet gjennom :)
S-kombinasjonen før sving 8 er vel det stedet på banen der du kan hente mest tid på de fleste. Man må bare tørre å angripe den skikkelig :) Bruker du curbs og får en fin linje igjennom går det greit å skli igjennom i 160 med gateslicks på :)

Christian Åsberg fikk virkelig dreisen på den, var utrolig artig å se hvor mye han spiste inn på bilene forran igjennom der :)
vet det, men pga myk fjæring så begynte bilen å bevege for mye på seg til å ha høy hastighet gjennom der .. :( :) kjørte fortere gjennom med mk1 ifjor :D men KUN i s-kombinasjonen der

#180873  av supratt

Fikk faktisk 165 igjennom S kombinasjonen med Porschen med vanlige gatedekk. Hadde litt mer å gå på, men de gangene jeg prøvde så snurra jeg, så jeg holdt max 165 igjennom den jeg :wink:

#180963  av Christian

Hadde 160 inn i s-svingen og 170 ut igjen, men det var bare en runde. Sidelengs i 170 ble litt stressende :lol:

#181000  av @lpher

Christian skrev:Hadde 160 inn i s-svingen og 170 ut igjen, men det var bare en runde. Sidelengs i 170 ble litt stressende :lol:
Ditto :) ...er alltids litt ubehaglig når det slipper i de hastighetene :D

#181031  av arctic_celi

Hey!! er det ikke 80km/t grense på bane da?!?!??! :lol: HEHE!!