kaimagne skrev:hybris skrev:Er du medlem i NAF så kontakt dem, de har gratis advokathjelp til slike saker, har brukt de tidligere, og de er veldig hjelpsomme og dyktige.
Tiltredes. Du trenger egentlig ikke en advokat engang, bare si til forsikringsselskapet at du har prata med en lokal advokat og at han gjerne tar på seg saken.
Dette skal de ikke komme noen vei med, så lenge du ikke har blitt dømt for å kjøre uaktsomt. Det er jo nettopp derfor man skal betale ansvarsforsikring, for å slippe slike saker som dette.
Spør du meg, så tror jeg kanskje du skal undersøke litt blant kompisene dine, om det ikke er noen som spiller deg et puss, dette hørtes ikke mye seriøst ut... 
Jeg har ringt forsikring1 og det stemmer at det er de som har sendt ut brevet. men saksbehandler var ikke å få tak i så jeg snkket med en han samme karen jeg tegnet forsikringen hos, og han syntes dette hørtes merkelig ut og skulle skjekke det videre, men han pressiserte at han trodde jeg ble pent nødt til å betale.
hobnob skrev:dette kalles vel regress hvis jeg ikke tar helt feil.. og er noe alle forsikringselskap opererer med.
Selv om du har forsikring i et forsikrings-selskap så kan du ikke gjøre hva du vil.. ser de deg som ansvarlig og uaktsom ved en ulykke vil de selvfølgelig prøve å få igjen pengene de har lagt ut for den andre part's bil
les forsikringspapirene dine 1-2ganger til. alt står der.
hvis du vil ta det lenger så koster vel en advokat time ca 1000kr
Stemmer . Det kalles regress, jeg har lest forsikringspapirene 3-4 ganger allerede, men den er på 24 sider og det eneste jeg kan finne under regress er en forklaring på at dette er noe forsikringsselskapet kan søke for å få pengene sine tilbake, men under pungtet "Hva dekker forsikringen på motpartens side" står det at den til og med gjelder hvis jeg kjører i fylla, men da med en redusert utbetaling på 1million kr
Jeg er smertelig klar over hva en advokat koster, jeg har vært borti en sak anngående beslag av førerkort før, og det kostet meg noen tusen i advokat regninger.
memo skrev:1. presiserer forsikringsselskapet at de krever penger tilbake fordi du kjørte FOR FORT?
2. ble du dømt for å kjøre for fort, eller for bare generelt for uaktsom kjøring (noe som er en fellesbetegnelse om det er din skyld.)
om du ikke er dømt for å kjøre for fort, og det er dette forsikringsselskapet klager på, så kan jeg ikke tenke meg til at de har noen som helst sjangs, det blir bare gjetting fra deres side.
med mindre de har noe konkret å komme, som at du kjørte i beruset tilstand ellernoe, så kan de ikke kreve penger tilbake om du bare har vært uoppmerksom. det er jo derfor vi faktisk HAR forsikringsselskap.
Det står at de ikke vil betale pga. at 100km/t i 80km/t sone er grov uaktsom kjøring, hvorav disse tallene er lagt frem som en "forslag" av statens vegvesen.
Jeg har ikke fått en dom på at jeg kjørte for fort, eller at det var jeg som fororsaket ulykken.
Du skriver, Med mindre de har noe konkret å komme med som at jeg kjørte i beruset tilstand så kan de ikke kreve pengene tilbake, mener du at selv om det står at de faktisk betaler hvis jeg kjører i fylla så har de en annen regel som opphever denne?
Zepticon skrev:1 --- Sjekk at ikke noen kompisser kødder med deg...
2 --- Om du ikke er medlem i NAF så meld deg inn fort som faen. Det er billigere enn advokat
3 --- Sett NAF advokaten på saken
Hvis jeg hadde vært NAF hadde jegi kke vært særlig glad for nye medlemmer som bare melder seg inn fordi de trenger advokat hjelp.
har de ingen regler som tilsier at du må ha vært medlem så og så lenge før du får slik hjelp?
Takker alle for svar, men er det virkelig ingen av dere som har fått et slikt brev fra forsikringsselskapene deres før? jeg kan vel ikke være den eneste, hvis det er tillfelle så, er jeg nesten like uheldig som firewalk her inne

MR2 Turbo ett MÃ… ha produkt
91 MR2 gti
93 RX-7 FD
92 MR2 gti R.I.P