TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Overtal meg

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus

Hva bør jeg gjøre

Kjøpe IS200
32
86%
Kjøre rusten golf 1 år til
5
14%
 #179205  av Cmon

Jeg var på nippet til å kjøpe IS200 sport for 1 år siden. Var snakk om timer....
Det var ny jobb, flytting til Oslo og usikkerhet som stoppa de planene.
Nå har ting stabilisert seg litt, har kjøpt leilighet og det ser ut til at jeg står foran et brukbart lønnshopp i nærmeste framtid.
Jeg klør jo i Lexus-fingern igjen ;)

Har begynt å se meg rundt, og ser at jeg kan klare et lån på 160k-170k over 3-4 år, med den nylige lønnsøkningen, og i tillegg har jeg noen penger liggende. Golf-en min fra 92 sliter, for å si det mildt, men den funker til den daglige pendlingen på Ring3.
Økonomisk så vil nok golfen komme på ca 10k i rep utgifter i året, men den er jo billig i drift og forsikring.

All fornuft tilsier at jeg bør vente en stund til og avvente høyere rente, men det var jo det hjertet da....

Gi meg argumenter for og imot at jeg skal kjøpe ny bil :twisted: , og for at det blir en IS200. Det andre alternativet er å finne en A3......

#179218  av dca

En IS 200 er uslåelig behagelig og presis! Utseende of fin lyd! :)
Kan få kjøpe min for 235,- :)

og ikke minst driftsikker...100%

#179224  av hmsilset

Slutt å tenke sånn da mann :wink: Unn deg en bil du har lyst på.
Ikke tenk på renta,for de vil ikke gå opp så sinnsykt fort.

#179226  av dca

den s3 du henviste til er ikke quattro..står ihvertfall ikke det! :) kul bil det å men endel dyrere og holde i drift! heller ikke like kompakt og tight! :)

#179230  av celicat23

dca skrev:den s3 du henviste til er ikke quattro..står ihvertfall ikke det! :) kul bil det å men endel dyrere og holde i drift! heller ikke like kompakt og tight! :)
Etter hva jeg vet så er alle S3 quattro. Og det står "firehjulsdrift". Og "heller ikke kompakt og tight" er BS. Dyrere og holde i drift skal jeg ikke krangle på. Det er den velkjente tyske "kvaliteten" ...

#179245  av Cmon

Blir det A3 så blir det nok kun 1,8l. Da blir det for å spare penger.
Skal jeg bruke 200k ++ så blir det nok Lexus.

Avstemningen var ganske ensrettet :D

Må vel finregne litt når den nye jobb-avtalen foreligger.

#179263  av dca

celicat23 skrev:
dca skrev:den s3 du henviste til er ikke quattro..står ihvertfall ikke det! :) kul bil det å men endel dyrere og holde i drift! heller ikke like kompakt og tight! :)
Etter hva jeg vet så er alle S3 quattro. Og det står "firehjulsdrift". Og "heller ikke kompakt og tight" er BS. Dyrere og holde i drift skal jeg ikke krangle på. Det er den velkjente tyske "kvaliteten" ...

ok kan godt være...så ikke det sto firehjulsdrift...så vant det står quattro hvis det er det sjø! My Bad! :)

hvis du leser så skrev jeg ikke like tight og kompakt som IS! :) sa ikke den slett ikke var kompakt og tight...
 #179272  av arctic_celi

Cmon skrev:Gi meg argumenter for og imot at jeg skal kjøpe ny bil :twisted: , og for at det blir en IS200. Det andre alternativet er å finne en A3......
EEeeee.. kvalitet kvalitet kvalitet.... (blir nok en billigere bil i lengden)

#179665  av lexusmann

Det der var ikke vanskelig valg!! :D

#179703  av Syns

Nå har ikke jeg prøvd A3 da, men jeg har hatt min IS200 i ca to uker nå. Og som lexusmannen sier, det er ikke akkurat et vanskelig valg. 8)

Men hva forventer du når du spørr i dette forumet, hehe :lol:

#179803  av Cmon

Avstemninga var jo ganske klar :lol:
Jeg skulle dra å se på en IS idag, men det ble litt mye øl i går, så formen var ikke helt god. Må jo være ved mine fulle fem når jeg skal ut å prøvekjøre.

#180180  av Cmon

NÃ¥ ser det ut til at ting drar seg til.
Skal fikse opp Golf'en og prøve å selge den. Det ser ut til at jeg kjøper en av de vanlige modellene med 16" felgene. Hva koster det for et brukbart sett med 18" (evt hvis noen vil selge meg de originale 17", liker dem ;) ), og hvilke dimensjoner er "riktig"?
Synes 19" ser dritfett ut, men tror nok det blir for stivt for min smak.

#190125  av ToyThom

18" er stort nok tenker jeg og det ser ganske bra ut og vist bilen e sluppet ned mot bakken litt!

#193107  av nicoloco

Hva ble det til? Jeg har originale 17" som mest sannsynlig blir til salgs, ja.. De 5-eika har jeg. 19" går på bilen, dersom du vil at dette skal se anstendig ut må den da senkes og da må hjulbuer valses. Jeg ville ha senket den med originale TTE-fjærer. Bilen blir noe stivere, men ikke værre enn det må være spør du meg! :)