Jeg var uheldig i fjord sommer og kolliderte med en annen bil, det var ingen tvil om at dette var min skyld i forsikringsammenheng ettersom jeg kom over i motsatt kjørefelt. Jeg hadde ikke kasko på bilen så det var 100.000kr rett i dass, dette var virkelig sure penger men jeg var fortsatt glad vi kom så godt ut av det som vi gjorde. Sparebank1 Forsikring gjorde opp alt uten problemer med den andre bilføreren, (noe jeg så på som en positiv opplevelse) men nå for noen dager siden dumpet det et brev ned i postkassen min om at Sparebank1 forsikring hadde funnet ut at jeg kjørte for fort (noe de ikke kan påstå ettersom jeg ikke har fått noen dom på at jeg kjørte for fort eller at det var min skyld for den saks skyld) og ville derfor ikke dekke skaldene på den motgående bilen alikevel og at jeg måtte betale dem 18.000kr innen 7 dager ellers gikk saken til inkasso. De viste også til et brev jeg skulle fått i oktober i fjord (et brev jeg alldri har fått)
Forsikring1 la dette til grunne: "uaktsom kjøring i forhold til veitrafikk loven"
Har noen av dere vært borti noe slikt før?
I henhold til veitrafikk loven så er alle uhell et brudd på loven, dette ettersom den sier at man skal kjøre etter forholdene
hva er vitsen med en forsikring hvis den ikke skal dekke uhell?
Jeg setter stor pris på om noen med erfaringer om dette temaet legger inn noen innlegg slik at jeg vet hva jeg skal forholde meg til. å fikse 18.000 på 7 dager er noe jeg rett og slett ikke klarer. Hadde planer om å ta dette med en advokat men tenkte jeg skulle høre her først.
Forsikring1 la dette til grunne: "uaktsom kjøring i forhold til veitrafikk loven"
Har noen av dere vært borti noe slikt før?
I henhold til veitrafikk loven så er alle uhell et brudd på loven, dette ettersom den sier at man skal kjøre etter forholdene
hva er vitsen med en forsikring hvis den ikke skal dekke uhell?
Jeg setter stor pris på om noen med erfaringer om dette temaet legger inn noen innlegg slik at jeg vet hva jeg skal forholde meg til. å fikse 18.000 på 7 dager er noe jeg rett og slett ikke klarer. Hadde planer om å ta dette med en advokat men tenkte jeg skulle høre her først.

91 MR2 gti
93 RX-7 FD
92 MR2 gti R.I.P