TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• KLISTREMERKE SKILT

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #1751  av LARS

ER DET NOEN SOM HAR VURDERT KLISTREMERKE SKILT ?

SYNES DET ER STYGT MED ET SKILT SOM STIKKER UT IFRA BILEN :twisted: [/b]
 #1756  av @lpher

LARS skrev:ER DET NOEN SOM HAR VURDERT KLISTREMERKE SKILT ?

SYNES DET ER STYGT MED ET SKILT SOM STIKKER UT IFRA BILEN :twisted: [/b]
Hva med å få tak i 'ny typen' skilt?

Et 'lite smalt' foran, og et 'lite høyt' bak ;-)
(det er faktisk det gamle biltilsynet kaller dem)

@lpher
Som har bestilt 'lite høyt' bak ;-)

#1762  av CelicaTurbo

må få meg et slike lite skilt jeg også for det gamle høye skiltet er to cm for høyt omtrent (med nye tall da men størrelsen er som på de gamle), men, nå som det er lov å kjøre med mindre skilter på biler som krever det er det noe som må skrives inn i vognkortet? Altså må jeg først til biltilsynet før jeg kan ta turen til en skiltfabrikk?

#1763  av erling

CelicaTurbo skrev:må få meg et slike lite skilt jeg også for det gamle høye skiltet er to cm for høyt omtrent (med nye tall da men størrelsen er som på de gamle), men, nå som det er lov å kjøre med mindre skilter på biler som krever det er det noe som må skrives inn i vognkortet? Altså må jeg først til biltilsynet før jeg kan ta turen til en skiltfabrikk?
Det skal skrives i vognkortet ja. Ta kontakt med Biltilsynet først.

#1773  av @lpher

erling skrev:
CelicaTurbo skrev:må få meg et slike lite skilt jeg også for det gamle høye skiltet er to cm for høyt omtrent (med nye tall da men størrelsen er som på de gamle), men, nå som det er lov å kjøre med mindre skilter på biler som krever det er det noe som må skrives inn i vognkortet? Altså må jeg først til biltilsynet før jeg kan ta turen til en skiltfabrikk?
Det skal skrives i vognkortet ja. Ta kontakt med Biltilsynet først.
Not so....jeg trengte det ihvertfall ikke ;-)
Bare stakk innom 'trondheim trafikkstasjon' (?) og fikk mannen
til å innse at jeg trengte ett mindre skilt bak...voila...mannen tok fram
pappmaler av skiltene for å måle ;-)

Han skrev så en liten lapp til gutta på skiltavdelingen.
Utålmodig som jeg er...gidda ikke stille meg i kø (lang som FY!)
Dro tilbake på jobb og faxa bestillinga inn ;-)
De VILLE IKKE motta bestilling pr. telefon...go figure ;-)

Så om nogle dager har jeg 'lite høyt' bak ;-)

Only trouble now is....'lite høyt' er for stort! til celican! ;-)
Skal betille meg en eller annen amerikansk skiltramme for
at det skal se bedre ut ;-)

Vet ikke om denne runden var reglementær, men jeg kan ikke se at
de gjør noe med vognkortet...

@lpher

#1783  av CelicaTurbo

lite høyt er for stort? tenker du da på gamle størrelsen av de skiltene som er smale og høyere for jeg har et slikt nå og det passer ikke nei, er ca 2cm for høyt, men det er jo lov men andre skilter nå som er vesentlig mye mindre og jeg har litt vanskelig for å tro at det ikke passer?

men ellers så tror jeg ikke at ny skiltramme kommer til å hjelpe meg for om dette skiltet skal se bra ut må jeg bytte hele bakparten :)

men, tenker jeg snakker med biltilsynet jeg :)

#1789  av jensi

Var i kontakt med Biltilsynet her i Stavanger på onsdag.
Jeg har en god kjenning som jobber der.
Jeg forhørte meg om små skilt foran til min MR2.
Det var kun biler som fikk dette godkjent som hadde problem i fronten til å feste normale skilt.
Jeg prøvde å bestikke han med en kasse pils ,men jeg fikk ikke noe til.
Skal bearbeide han litt dersom jeg treffer han ute i nærmeste fremtid.
Jeg tror at Biltilsynet i Stavanger er ekstremt vanskelige når det gjelder slike ting.
Jens

#1793  av @lpher

CelicaTurbo skrev:lite høyt er for stort? tenker du da på gamle størrelsen av de skiltene som er smale og høyere for jeg har et slikt nå og det passer ikke nei, er ca 2cm for høyt, men det er jo lov men andre skilter nå som er vesentlig mye mindre og jeg har litt vanskelig for å tro at det ikke passer?
men ellers så tror jeg ikke at ny skiltramme kommer til å hjelpe meg for om dette skiltet skal se bra ut må jeg bytte hele bakparten :)
men, tenker jeg snakker med biltilsynet jeg :)
Neida...det er en av de to nye skiltypene jeg har bestilt meg.

Det er kommet to nye:

'lite langt' & 'lite høyt'

For å si det veldig enkelt så er det akurat samme form som de tidligere,
lange og 'firkanta', skiltene vi har tilgjengelig, MEN de er krympa.
'lite høyt' (firkanta) ser ut som US størrelse skilter for meg...

Det er det jeg har bestilt, men min celica har bakenden/skiltholderen til
sveitsiske/japanske skilt. Slik at et US-størrelse skilt blir bitte lite granne for stort...må få tak i en US skiltramme for å bygge det ut litt.

Forran har jeg standard skilt...som tidligere nevnt...så må det være
'umulig' å få plass til vanlig skilt...for at man skal få disp. til å skifte til lite skilt. Derfor...forblir det nok standard skilt forran for meg ihvertfall ;-)

@lpher

#1809  av CelicaTurbo

hm, bilen min er importert fra Sveits så det vil si at også jeg vil ha problemer med å få plass til de nye skiltene? slik det er nå ligger skiltet over kanten nede på holderen og går ca 2cm ned og står nesten kant i kant med støtdemperen der.. hvordan er "lite høyt" da?

#1815  av LARS

JEG HAR OGSÃ… BIL IFRA SVEITS MEN DE NYE SKILTENE PASSET BRA,MEN HAR SKIFTET TIL KLISTREMERKE FORAN.

#1835  av @lpher

LARS skrev:JEG HAR OGSÃ… BIL IFRA SVEITS MEN DE NYE SKILTENE PASSET BRA,MEN HAR SKIFTET TIL KLISTREMERKE FORAN.

Har du no bilde av skiltene bak da?

Jeg er litt spent på åssen det blir seende ut....
SÃ¥ vidt jeg kan se...de originale skruehullene vil komme helt ut i kanten
av ny skiltene.

Har hatt stort firkanta bak til nå...samma som celicaturbo har.

Ã…ssen fikk du krangla deg til klistremerke forran?

@lpher

#1837  av @lpher

CelicaTurbo skrev:hm, bilen min er importert fra Sveits så det vil si at også jeg vil ha problemer med å få plass til de nye skiltene? slik det er nå ligger skiltet over kanten nede på holderen og går ca 2cm ned og står nesten kant i kant med støtdemperen der.. hvordan er "lite høyt" da?
Dont know..yet...
Hadde samma skiltet som deg bak jeg også, men var venn på
TG Bil hadde kutta det øverst og nederst...slik at det passet nesten ;-)

@lpher

#1858  av CelicaTurbo

hehe, vurderte å klippe det jeg også men fant ut at onkel nok ikke kom til å bli så veldig fornøyd da.. :)

får fikse meg noe annet tenker jeg, men først den jævla motoren som lekker..

#1874  av MR2turbo

Jeg kjørte rundt med klistremerke-skilt fremme en liten stund, men det var kun til jeg kom kjørende mot en radar-kontroll.. Varsleren min peip og da jeg passerte "alene" på veien i fartsgrensa ble vel purken litt snytt og stoppa meg alikevel.. Kikka på vognkort, førerkort og fortalte meg at jeg ikke fikk kjøre fra stedet før jeg hadde revet av det skiltet fremme! ..og tatt av no' solfilm på sidevinduene.. Da jeg ikke fikk av skiltet på stedet fikk jeg kjøre videre med den beskjeden at han kom til å anmelde meg for dokument-falsk hvis han så meg med det på veien igjen.. :? Så da gikk jeg på biltilsynet og fikk lite-smalt skilt fremme istede.. Folka på biltilsynet ble røde i toppen når de så at jeg hadde laga klistre skilt, samtidig som jeg prøvde å forklare at jeg var der for å ordne opp i akkurat det.. :shock:

Så for å ikke lage unødig trøbbel så ville jeg heller prøvd å krangle meg til et lite nytt, lovlig skilt.. Det er nok av andre ting å bli tatt for når man er ute å gasser...

#1899  av CelicaTurbo

det er vel sett på som dokumentfalsk ja så jeg hadde ikke giddet.. :?