TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• sindrejl rx7?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#177918  av CelicaGT

Lykke til med bilkjøpet.
Har lite tru på at wankel motorer av nyere dato er så dårlig som ryktet tilseier.

#177934  av cameleon

Greia er jo at uansett åssn bruktbil man kjøper av slik klasse, trimmet eller ei, så kan man helt klart få begge deler når det kommer til motorer. Noen er i så god stand at man nesten skulle tro de var ny, mens andre i en tilstand som fører til sovepose på verkstedet. Men går ut i fra at sindre sjekker bilen og motoren nøye når han kjøper. Samt får greie på hva som er gjort og får med papirer på det :)

#177949  av Zepticon

Og Cameleon kjører 626?? :D

#178005  av stroems

får det første chris så har jeg dystelæksi,din taper så du træng it å ta den tonen ,hold dæ te sterio bygging du!!får nå anna har du itj peiling på!
(du har jo it rørt en skrue sjøl på bila di så)

kjøp dæ wankel du!!så ska it æ si mer æ men håpe du har like go råa som audi brukeran å vel så det!!

#178009  av cameleon

Zepticon skrev:Og Cameleon kjører 626?? :D
Hehehe :D jepp :D

Mr2'en går jo ikke for tiden, så da fant jeg ut at det var et utrolig godt valg :)

#178026  av Zepticon

stroems skrev:får det første chris så har jeg dystelæksi,din taper så du træng it å ta den tonen ,hold dæ te sterio bygging du!!får nå anna har du itj peiling på!

kjøp dæ wankel du!!så ska it æ si mer æ men håpe du har like go råa som audi brukeran å vel så det!!
Dyseleksi = skriv det i signaturen så klager ingen...
Og du kan jo se litt på din egen tone til å begynne med :wink:
cameleon skrev:
Zepticon skrev:Og Cameleon kjører 626?? :D
Hehehe :D jepp :D

Mr2'en går jo ikke for tiden, så da fant jeg ut at det var et utrolig godt valg :)
Blir det styling da? :D :twisted:

#178029  av mr.ourom

Rx7 er en kul bil.Hadde en r1 93mod i fra 97-99.En bra bil som jeg kjørte 50000km med i den tiden jeg hadde den.(også på vinteren i 30minus)
Det som er viktig hvis man vil ha en holdbar bruksbil av denne typen bør det være en godt dokumentert bil som ikke har gått mer enn 50000km.
Riktig olje er også livsviktig på disse motorene.Olje SKAL være av mineralsk type fordi denne skal blandes med bensinen i innsuget.(f.eks valvoline turbo v er et godt alternativ)Det svakeste leddet i en wankelmotor er apex som tilsvarer det samme som stempelfjærene i en ottomotor.Tettningene mellom rotorene er også et problem som en wankemotor sliter med.Disse kan få skader som er vanskelige og reparere. Men det finnes nok motorer med lav km å få kjøpt til en grei pris fra japan. Lykke til Sindre håper du blir fornøyd med kjøp av rx7 men vær selektiv med hvilken bil du velger så kan en rx7 være helt problemfri.

#178052  av chris

stroems skrev:får det første chris så har jeg dystelæksi,
Så gjør folk oppmerksom på det da.... For det ser bare ut som du seriøst ikke har fulgt med i norsktimene og bare skrevet for mye sms...
stroems skrev: din taper
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
stroems skrev: så du træng it å ta den tonen ,
Sjekk din egen tone først du...... :roll:
stroems skrev: hold dæ te sterio bygging du!!får nå anna har du itj peiling på!
Og hva i svarte vet du om det?? :roll:

:evil:

(gjerne steng eller slett, I don't care.. men når jeg blir kalt taper av en liten fjortis, da blir jeg en smule irritert)
Sist redigert av chris den 03 jun 2006 11:10, redigert 1 gang totalt.

#178053  av @lpher

Hey, hey, hey gutter...nå begynner det å lukte litt Bilforumet.net her! :D

Pust rolig inn...deretter ut...gjenta så operasjonen..så mange ganger som nødvendig :D

#178054  av chris

@lpher skrev:Hey, hey, hey gutter...nå begynner det å lukte litt Bilforumet.net her! :D

Pust rolig inn...deretter ut...gjenta så operasjonen..så mange ganger som nødvendig :D
Hehe, er rolig jeg. ;) Men kommer ikke her og kaller meg taper.. Ts-ogn var bedre før, før disse gauder-fjortisene kom inn i bildet..

#178063  av stroems

ja hehe...lure på kæm som e fjortissa ja chris!!!det e forskjel på dæm som skrur bil vær dag å natt å dæm som står å sæll ledninga på bilradion!!!

så æ veit it koz folk som egentli e her men æ bli sokert kor lite peiling folk har på bil!!!!

#178064  av stroems

men greit æ ska drit å skriv nå mer !!!men klar it å dy mæ når æ ser at folk e på villspor!!

#178070  av andre 1

Lykke til med bilkjøpet sindrej , rx7 er uten tvil en fet bil ....

Til stroems , Når du skriver så mye piss som du gjør her så er det ingen som tar det du skriver seriøst !

så vær så snill å spar oss.......

#178079  av Larsen

stroems skrev:men greit æ ska drit å skriv nå mer !!!men klar it å dy mæ når æ ser at folk e på villspor!!
Ikke for å fyre opp mer enn nødvendig, men et godt grunnlag for å si at vankelmotorer er dårlig er ganske viktig. At kameraten din gikk lei av å skru på rx-7en så betyr det ikke at alle andre må gjøre det samme.

Grunnen til at vankelmotor ikke er laget i større grad er fordi før vankelmotoren ble funnet opp så hadde otto motoren (bilmotor som vi kjenner den) vært til stedet lenge. Jeg er sikker på at hvis vankel motoren hadde fått 100 års utvikling med seg så hadde den vært bedre enn dagens alternativ.

#178080  av Larsen

Lykke til ja. Hadde det vært noen venstrestyrte til en grei pris så hadde nok jeg vært rx-7 eier også :D