TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• anngÃ¥ende svart supra mk4 i bergen

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #17773  av Amund

[quote="christine
Det er svart supra, 17" tte felger, boost controller, blitz luftfilter ++
kommer vel til å melde oss inn snart, så da får vi få opp bilde og skrive litt om den...

vi bor ca 35 min utenfor bergen, på en liten plass kalt vaksdal :shock:
Hadde vert kjekt å vert m på treff, alltid gøy det....
skal på arenum i helgen, men vet ikk om vi skal stille den ut ennå, det er godt at de får i gang litt treff her i byn også, spes siden vi ikke kom oss på rudskogen i helgen :([/quote]

Ble den kjørt på prøveskilter i begynnelsen? for jeg møtte en alik svart supra ved et par anledninger på veg til voss. Og det var rett før vaksdal jeg møtte den, rundt mai/juni en gang.

viste tommelen opp, og fikk det samme tilbake av sjåføren av supra'n. 8)
 #17781  av @lpher

Amund skrev:[quote="christine
Det er svart supra, 17" tte felger, boost controller, blitz luftfilter ++
kommer vel til å melde oss inn snart, så da får vi få opp bilde og skrive litt om den...

vi bor ca 35 min utenfor bergen, på en liten plass kalt vaksdal :shock:
Hadde vert kjekt å vert m på treff, alltid gøy det....
skal på arenum i helgen, men vet ikk om vi skal stille den ut ennå, det er godt at de får i gang litt treff her i byn også, spes siden vi ikke kom oss på rudskogen i helgen :(

Ble den kjørt på prøveskilter i begynnelsen? for jeg møtte en alik svart supra ved et par anledninger på veg til voss. Og det var rett før vaksdal jeg møtte den, rundt mai/juni en gang.

viste tommelen opp, og fikk det samme tilbake av sjåføren av supra'n. 8)
Om jeg ikke tar helt feil så er nok samme bilen vi har å gjør med? ;-)

Fant dette på bildilla.com
'Stig Andre Hisdal og Christine Kvam 1996 Supra US modell'

Og mente å ha sett bildet av en sort Supra TT med TTE felger på før en plass...og ganske riktig...på en gammel post på Bilforumet.net fant jeg bilder....og det ser ut til at Stig er en kompis av NISIMO på Bilforumet.net, som har lagt ut disse bildene av Supran deres ;-)

+ at vår egen ToySport ser ut til å kjenne til bilen også...

@lpher
Vedlegg
supra_liten.jpg
supra_liten.jpg (50 kiB) Vist 5601 ganger
supra1_liten.jpg
supra1_liten.jpg (43.24 kiB) Vist 5601 ganger
Sist redigert av @lpher den 23 sep 2003 13:26, redigert 1 gang totalt.
 #17917  av christine

viste tommelen opp, og fikk det samme tilbake av sjåføren av supra'n. 8)[/quote]

Jepp da er det nok våres bil, husker at jeg traff på en som ga meg tommelen :D , og det er rette bildet @lpher, det var nismo som la ut bilde av bilen våres på nettet, han har litt mer peiling på data så det ble han som måtte ordne med noe sånt....
Bilen ble kjørt en del med prøve skilter i begynnelsen, da det var 16 august bilen hadde bursdag så vi fant ut at vi ville spare noen tusen og bruke det heller på deler, det er nå nok penger den norske stat sluker med seg :x

#17945  av MR2turbo

Christine, Importerte dere den selv? eller gjennom firma.. :)
Den ser utolig fin ut på de bildene, hva slags effekt regner du med at den ligger på? ;)

#17951  av christine

MR2turbo skrev:Christine, Importerte dere den selv? eller gjennom firma.. :)
Den ser utolig fin ut på de bildene, hva slags effekt regner du med at den ligger på? ;)
En i stavanger som importerte den for oss, fra et firma.
vi er ikke sikker på hvilken effekt den har ennå, fikk forrige helg montert 3,5 " eksos på, med 4" tut bak, hjelpte på med råere lyd....
Har skrudd opp trykket og skal gjøre litt i løpet av vinteren, men får se hvor langt pengene strekker seg :lol: det er vel det vanlige problemet??!!??

#17958  av MR2turbo

Høres jo bra ut :D Det med cash flow'en er vel et kjent problem ja ;) Lykke til med bilen, uansett!
 #17969  av @lpher

christine skrev:Jepp da er det nok våres bil, husker at jeg traff på en som ga meg tommelen :D , og det er rette bildet @lpher, det var nismo som la ut bilde av bilen våres på nettet, han har litt mer peiling på data så det ble han som måtte ordne med noe sånt....
Regna med det var en og samme bil ja....ikke så mange som har de TTE felgene ;-)
christine skrev: Bilen ble kjørt en del med prøve skilter i begynnelsen, da det var 16 august bilen hadde bursdag så vi fant ut at vi ville spare noen tusen og bruke det heller på deler, det er nå nok penger den norske stat sluker med seg :x
Tell me about it....brorparten + litt til av det man må betale for en Supra går jo til staten!
christine skrev: vi er ikke sikker på hvilken effekt den har ennå, fikk forrige helg montert 3,5 " eksos på, med 4" tut bak, hjelpte på med råere lyd....
Avhengig av hvilket eksosanlegg dere har montert, og hvor langt fram det går, ville jeg tippe på rundt 20-35hk over standard effekt...om motoren ellers er i god stand. Er det ordentlig luftfilter på den foresten?

@lpher
 #17982  av MRQuoc

@lpher skrev:
christine skrev: vi er ikke sikker på hvilken effekt den har ennå, fikk forrige helg montert 3,5 " eksos på, med 4" tut bak, hjelpte på med råere lyd....
Avhengig av hvilket eksosanlegg dere har montert, og hvor langt fram det går, ville jeg tippe på rundt 20-35hk over standard effekt...om motoren ellers er i god stand. Er det ordentlig luftfilter på den foresten?

@lpher
da mener Alf altså ett veldig nytt og ubrukt badehåndkle ..
 #17998  av Amund

christine skrev:Jepp da er det nok våres bil, husker at jeg traff på en som ga meg tommelen :D
Bilen ble kjørt en del med prøve skilter i begynnelsen, da det var 16 august bilen hadde bursdag så vi fant ut at vi ville spare noen tusen og bruke det heller på deler, det er nå nok penger den norske stat sluker med seg :x
da vet jeg hvor den hører hjemme, har lurt litt på det.. :roll:

verdt å vente litt for å snyte den norske stat for noen lapper ja! :wink:
 #18169  av christine

Regna med det var en og samme bil ja....ikke så mange som har de TTE felgene ;-)

Tell me about it....brorparten + litt til av det man må betale for en Supra går jo til staten!

@lpher[/quote]

Vi har kjøpt blitz luftfilter, kan det stemme med 6" ?? er ikk helt sikker,,,
var jo litt trett her hin dagen, så skrev 17" felger men det er 18", tror ikk det er så mange med de felgene, har sett en i norge fra før, den bilen m de felgene var jo på japsetreffet 10 mai....
vi har ennå ikk fått montert effektanlegget helt frem til turboen, vi skal ta resten i løpet av vinteren, da det var så lett for at skruene til manifolen skulle knekke, tenkte på å skifte topp pakning, til en som tåler mer..... så skal ta resten av eksos samtidigt :lol:
 #18270  av @lpher

christine skrev: vi har ennå ikk fått montert effektanlegget helt frem til turboen, vi skal ta resten i løpet av vinteren, da det var så lett for at skruene til manifolen skulle knekke, tenkte på å skifte topp pakning, til en som tåler mer..... så skal ta resten av eksos samtidigt :lol:
Skal dere fjerne katalysator også?

Du skal trimme mye før du trenger mer robust toppakning på 2JZ-GTE motorn....den er allerede av metall den ;-)

Selvfølgelig skader det aldri med ny/oppgradert toppakning men... ;-)

@lpher
 #18345  av christine

Skal dere fjerne katalysator også?

Du skal trimme mye før du trenger mer robust toppakning på 2JZ-GTE motorn....den er allerede av metall den ;-)

Selvfølgelig skader det aldri med ny/oppgradert toppakning men... ;-)

stemmer det med to kat på den....? i tilfelle, har fjernet ene og tar den andre når effektanlegg skal frem til turbo!
Vet ikk helt m den toppen jeg, den er jo sterk den som er på, fekk anbefalt det av en, så vi får nå se om det blir gjordt i løpet av vinteren, vinteren er jo lang og god tid til å spare penger, bilen skal jo parkeres da så... har du kjørt din på vinterføre??

Ps godt å se at det er god plass til bagasje, vi har ennå ikk hatt langtur med den, men vi såg for oss at det kom til å bli lite plass dersom vi skulle ta taket av men så feil kan man ta.... :P
 #18347  av @lpher

christine skrev: stemmer det med to kat på den....?
Så vidt jeg vet så er det 2 katalysatorer på den ja...
christine skrev: i tilfelle, har fjernet ene og tar den andre når effektanlegg skal frem til turbo!
Den ene er ganske vanlig å fjerne...men når du fjerner den siste så 'sies det' at du vil slite med for lite mottrykk til turboene....but dont take my word for it...for jeg er ikke den som har mest 'hands on' erfaring med å modde 2JZ-GTE motoren ;-)

Quicksilver: Any thoughts on this subject? ;-)
christine skrev: Vet ikk helt m den toppen jeg, den er jo sterk den som er på, fekk anbefalt det av en, så vi får nå se om det blir gjordt i løpet av vinteren, vinteren er jo lang og god tid til å spare penger, bilen skal jo parkeres da så...
Vinteren er alt for langt...if you ask me ;-)
christine skrev: har du kjørt din på vinterføre??
OM jeg har?! ...kjempeartig! ;-) ...til tross for at traction controllen på min Supra ikke har egen snow function, slik som 97-98 modellene har, så fungerer den mer enn tilfredstillende...men det er klart at du må være klar over at man kjører en doning på 1650kg...med bakhjulstrekk og 330hk...men klarer man å huske det..så er det a piece of cake really ;-)
christine skrev: Ps godt å se at det er god plass til bagasje, vi har ennå ikk hatt langtur med den, men vi såg for oss at det kom til å bli lite plass dersom vi skulle ta taket av men så feil kan man ta.... :P
Lite plass...neida...det er plenty of space i baksetene..om man stabler i høyden... ;-) Jeg skal poste ett bilde av den 'baksete-lokket' som den tidligere eieren fikk laget.... ;-)

@lpher
 #18499  av christine

I forhold til topp pakning:
Har hørt at det var en supra som kjørte på 1,5 i ladetrykk og da ble topp pakningen ødelagt, men ikke vet jeg, tenkte vi skulle vere føre var....

det med kat vet vi ikk om, men kan høre med toyparts,kansje han vet noe om det, han har jo en del peiling på de bilene...

vi tar ikk sjansen på å kjøre i vinter, eller uansett så tenkte vi å spare en del peng og lever inn skiltene på oppbevaring, så sparer vi litt på forsikring :)
 #18522  av @lpher

christine skrev:I forhold til topp pakning:
Har hørt at det var en supra som kjørte på 1,5 i ladetrykk og da ble topp pakningen ødelagt, men ikke vet jeg, tenkte vi skulle vere føre var....
Er ganske mange ting som kan ha 'hjulpet' ti logså da...men
å være 'føre var' er aldri dumt uansett... ;-)
christine skrev: det med kat vet vi ikk om, men kan høre med toyparts,kansje han vet noe om det, han har jo en del peiling på de bilene...
De fleste troverdige amerikanske/engelske tuningfirma har denne innstillingen til å fjerne begge katalysatorene:

Note: We do not reccomend removal of the 1st catalyst (on vehicles using stock turbos) due not only to the legality issue but also the fact that the Twin Turbo Supra uses the cats as a method of boost control. Removal of both cats can lead to excessive boost levels and/or 'boost creep' (especially on Jap models) due to the vehicle being unable to control exhaust flow. Cat removal pipes are available that can sometimes keep boost pressures reasonably low but they need to be made from a relatively small diameter pipe (2.5") to still present a restriction to flow. In our opinon this is pointless and retaining the stock 1st cat and using the very large (3") HKS front pipe usually achieves a similar result at a cheaper cost, whilst still keeping the vehicle legal and guaranteeing that boost levels remain safe for the engine.

Så om man skal oppgradere turbos etc. så er det nok sikkert nødvendig, men tydeligvis ikke på stock turbos ;-)
christine skrev: vi tar ikk sjansen på å kjøre i vinter, eller uansett så tenkte vi å spare en del peng og lever inn skiltene på oppbevaring, så sparer vi litt på forsikring :)
Hvis dere har en bil til vinterbruk....så hvorfor ikke? ;-)

@lpher