TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• En begivenhets rik uke...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #176694  av @lpher

Tirsdag
Turen går til TevoDekk på heimdal for å sette på nye 19" med Vredestein Ultrac gummi. Det viser seg at de felgene jeg skulle ha går ikke klar av kalipperne med det innpresset som Supran trenger :cry: Men Radni gir seg ikke...og etter å ha prøvd prøvemontert omtrent halvparten av hele sortimentet deres...finner vi en som går klar av bremsene...bonuset er at disse felgene var de første jeg vurderte! :D

Har nå hatt felgene og dekkene i en liten uke...og kan vel melde at 19" nok er litt tyngre...men at Vredestein dekka virker endel bedre på både vått og tørt føre...enn de Kuhmo-dekka jeg har brukt ett par år nå. Downsiden er at det støyer litt mere...men det er prisen man må betale om man skal ha dekk som tåler skikkelig sportslig kjøring spørr du meg! :)

Onsdag
Vasking, lakkrens, polering + grundig motorvask utført.

Alle mannfolk med respekt for seg sjøl...gjør ting i sisten liten...right? Dette gjelder selvfølgelig også undertegnede...som hadde ventet til onsdagen med å få skifta ut kalipperne bak med klosser etc. Planen var å kjøre nedover til Elverum på torsdag for så å innlosjeres hos Are og Elin Ourom for å være med på Gatebil på Våler denne helga :)

Når vi kommer i gang med kallipper-skiftet...så ryker selvfølgelig to av låsepinne (som skal holde klossene på plass) og gode råd er dyre ettersom det er langt over stengetid hos Toyota Hell Bil og andre verksted. Ringer så Mjølhus (som som vanlig er på jobb å pusler med en bil eller to) for å høre om han har noen liggende...og før jeg får forklart hele greia...har han tilbydt seg å kjøre å hente delene til meg! :D Dette høres kanskje ikke så spesielt ut...MEN...det hører med til historien at mannen slapp det han holdt på med for å kjøre hjem til seg, laaangt uttafor Trondheim, for så å levere det på verkestedet jeg holdt til! :D
Så en stor takk til Mjølhus for å ha redda helga! En flaske med no brunt i er på vei! :D

Torsdag
Setter kursen mot Elverum uttpå ettermiddagen. Ingen onkel politi å se på veiene nedover :wink: Østerdalen er foresten i dårlig forfatning for tiden...ikke spesielt vennlige mot 19" felger og/eller senkede biler :cry:

Are gir meg en tour om bilen til Elin. Jeg lovte selv madammen at hun skal få en slik konebil endag! :)

Fredag
Første dag på Gatebil Våler. Var litt stive priser ja :wink: Litt sparsomt oppmøte av TS-OGN'ere...men jeg blir fortalt at det er Lørdag som gjelder. Are drar av banen i "høy fart" når bremseveska koker. Er hovedsaklig C-west-fangern og oljekjølern som tar støyten. Are bestemmer seg for ikke å forlate Våler før bilen er kjøreklar igjen. Etter å ha løpt veggimellom for å finne en leverandør av oljekjøler på messa...viser det seg at FMS har en kjøler på lager som det skal la seg gjøre å modifisere slik at den passer. Oljekjølern blir påmontert...og orginalfangern monteres og modifiseres for å få plass til ny-kjølern :) Kl. 22:00 er bilen klar til neste dags race.
Masse taco og noen øl avrunder en begivenhetsrik dag...

Lørdag
Stappfullt er vel ganske dekkende :) Bra med liv...godt vær....bra oppmøte på TS-OGN-standen til å begynne med også. Men etter å ha vært på Clarion-standen å grilla pølser...så ser det ut til at mange av TS-OGN-utstillerne har dratt? :cry: Ikke vet jeg hva som skjedde :wink:

På kvelden dro vi til Gatebil-campen...og så på konserten...var bra med liv dær gitt :)

Søndag
Heller dårlig oppmøte på TS-OGN-standen :wink:
Planen var hele tiden å lure meg uttpå banen entur på søndag. Men...formen var ikke helt det den burde være etter lørdagskvelden...så jeg måtte ta til takke med å være copilot for Are på siste Gatebil Extreme heat! NICE! :D Noen som sa mersmak?! :D

Vil til slutt takke Are og Elin for gjestfriheten :) Utrolig hvor knirkefritt ting går når man har felles interesser :wink:

Vil også benytte anledningen til å anbefale alle som er innom Elverum å besøke butikken til Elin, Sjokoladeriet! :D

#176700  av BrennaRacing

Høres jo ut som en litt hektisk uke :D

Men må si jeg er skuffet over at du ikke har lagt ut noe bilde av felgene dine :( :lol:

#176703  av dca

ja hvor er bildene du reklamerte for i en annen tråd her da? :P

#176704  av kennethx

Som jeg kommenterte i den andre tråden, ser helst at bildene blir postet under media :) Og nei jeg har ikke slettet noe her ;)

#176705  av BrennaRacing

Ellers så har han jo tråden på dekk/felg forumet også :D

#176709  av BrennaRacing

Rakk å se felgene her før du sletta posten :lol:

Grættis med ultrafete felger :D

#176716  av cameleon

Dæven de felgene tok seg ut på bilen din!! :D
Diskre decal du hadde på må jeg si :mrgreen:

#176783  av @lpher

BrennaRacing skrev: Høres jo ut som en litt hektisk uke :D
Yepp...men kabalen gikk opp til slutt :)
BrennaRacing skrev: Men må si jeg er skuffet over at du ikke har lagt ut noe bilde av felgene dine :( :lol:
:D Skal legge ut noen bilder i den tråden også....

#176784  av @lpher

dca skrev:ja hvor er bildene du reklamerte for i en annen tråd her da? :P
Jeg holdt på å laste opp bilder... :)

#176785  av @lpher

BrennaRacing skrev:Ellers så har han jo tråden på dekk/felg forumet også :D
Kommer :D

#176786  av @lpher

BrennaRacing skrev:Rakk å se felgene her før du sletta posten :lol:

Grættis med ultrafete felger :D
Thanx....jeg synes de passa bilen bra jeg :)

#176787  av @lpher

cameleon skrev: Dæven de felgene tok seg ut på bilen din!! :D
cameleon skrev:
Diskre decal du hadde på må jeg si :mrgreen:
Tja...du synes det ja? :D