TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• To hvite MR2 mk1 krasjet

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #176219  av James

Nei, var ikke meg som krasjet som mange har trodd.. :roll:
FÃ¥tt en hel haug med meldinger om dette di siste timane...
To hvite MR2 mk1 krasjet i Bergen igår kveld kl. 20.30. Noen her inne kanskje? Får ikke håpe det..

http://www.ba.no/nyheter/politinotiser/ ... 118956.ece
Vedlegg
Tvilling krasj
Tvilling krasj
tvilling-versj_853849h.jpg (6.14 kiB) Vist 1003 ganger

#176228  av dingo78

Min...
Og min fetter sin...

Ikke så gale som de skal ha det til da..

Var 80 sone på stedet. Og ingen råkjøring!.. Jeg kjørte fremst.. Møtte en bil. Og jeg bremser ned og plasserer meg til høyre for å kjøre forbi bilen som stopper på et breiere sted på veien..

Jeg feilberegner bredden på bilen, får et hjul utenfor og ned i grøften som forøvrig var utrolig dyp på stedet. (med hjulet nedi grøften var det bare 1 cm klaring til grøftelysene) Bilen blir dratt ut til høyre og vil ikke opp igjen.

Kommer ikke opp på veien igjen, og bremsene ville jo ikke ta på våt mose, så jeg var redusert til 2 hjul med bremseeffekt. Så jeg ender opp i en liten fjellvegg.. Like bak kommer min fetter som oppdager litt for sent hva som egentlig foregår (han hadde jo også sett den møtende bilen og plasserer seg tilsvarende) Bilen min stopper brått og vrir seg ut på veien når jeg treffer geggen.. . Så treffer han meg i døren på venstre side.

Allt i allt så ser skadene veldig dramatisk ut på bildene, men det er fordi de skadde deler er vendt ut mot veien.

Begge bilene har skader som sagt. Men den fremste har bare skadet den forskjermen (kosmetiske skader ) dere ser på bildet. Og knekt et styrestag da han også kom ned i samme grøften.

Bilen bak (min) er litt verre med, for den tok jo støtet fra BEGGE bilene og ble presset litt ekstra inn i veggen. Så den blir nok kondemnert. Tror den er rammeskjeiv..

Kan nesten si med en gang at vi drev IKKE med grisekjøring. Det gjør vi kun på bane. Foretrekker å kjøre hensynsfullt. Vi var ute på tur i finværet og hadde rett å slett uflaks. (men av en eller annen grunn blir allt "fartsfyllt" for alle andre når to sportsbiler kommer kjørende.. tror lyden plusser på noen km/h)

#176229  av dingo78

Forøvrig har vi startet smått med å få min fetter sin på veien igjen.
Noen som har et styrestag til en MR2 Mk1? ( denne ble bøyd/knekt grunnet grøften)

Ellers skal jeg bruke noen av mr2 delene i corollaen.. Resten trenger jeg sikkert ikke, så jeg kan alltids selge noen deler til andre trengende..

#176264  av FireWalk

"To rånebiler" står det... to dønn orginale strøkne MK1 er da ikke akkurat RÅNEBIL etter min mening da?

Syntes mediene, politiet og hele pakka er iferd med å stigmatisere en ganske stor gruppe nå. Hvor går grensen mellom en vanlig bil og en rånebil? hva må til for at det er en rånebil? syntes terskelen blir mindre og mindre jeg...

før var en rånebil en blodsenka volvo til 5000 kroner og anlegg til 50.000 kroner, med baksetet fult av 14 åringer. I dag er altså en rånebil en dønn strøken MK1 ? hva blir det neste?...

Forøvrig synd det med bilene. Men det ser heldigvis ikke ut som de blir kondemnert da, burde la seg gjøre å fikse det der heldigvis :)

#176299  av dingo78

Ene blir nok kondemnert. andre blir fikset ( er planen i hvertfall)
Den som blir kondemnert stripper vi for deler. (tenkte å ta setene og motoren for å bruke dem i corollaen min)

MÃ¥tte jo uansett ut med ca 4000 kr pr stykk for gode seter til corollaen
Og motorskifte hadde jeg planlagt (den i MR2 går fremdeles nydelig) penger "spart" der og..

Rånebil tror jeg blir et slikt utrykk avisene ofte bruker når de ikke vet hvilke biler som er involvert. De var jo aldri her, kun en freelance fotograf som kom ETTER avisene hadde skrevet artikkelen. Avisene har nok fått info fra en forbipasserende..

#176305  av sindrejl

FireWalk skrev:"To rånebiler" står det... to dønn orginale strøkne MK1 er da ikke akkurat RÅNEBIL etter min mening da?

Syntes mediene, politiet og hele pakka er iferd med å stigmatisere en ganske stor gruppe nå. Hvor går grensen mellom en vanlig bil og en rånebil? hva må til for at det er en rånebil? syntes terskelen blir mindre og mindre jeg...

før var en rånebil en blodsenka volvo til 5000 kroner og anlegg til 50.000 kroner, med baksetet fult av 14 åringer. I dag er altså en rånebil en dønn strøken MK1 ? hva blir det neste?...

Forøvrig synd det med bilene. Men det ser heldigvis ikke ut som de blir kondemnert da, burde la seg gjøre å fikse det der heldigvis :)
ble faktisk ganske irritert når jeg så det der.. når kan en dønn original mr2 betegnes som rånebil? Hater BA.NO.. dem skriver alltid sånn piss om bilkræsjer som involverer ungdommer. "fartsfylt ferd".. forbanna jævel den som skrev den artikkelen!

#176310  av andre 1

100prs enig med deg master !!!

Når de trykker en så dårlig artikkel så burte de få høre det :evil:

#176327  av James

Utrolig trist dette her... Hadde det vert min MR2 hadde jeg vert helt knust og ikke visst hvor jeg skulle ha gjort av meg. Setter hele min sjel i MR2en min! Håper du får den ene MR2en på veien så snart så mulig da!
Og godt å se en god innstilling og ser lyst på situasjonen :D

#176334  av FireWalk

Greit nok at journalister lever av slikt, og det er jo et velkjent faktum at de ofte overdramatiserer litt for å få flere lesere. Men når de skal forsøke å overdramatisere slike ulykker så kan det i værste fall føre til at folk får utbetalt mindre forsikringspenger, at individer blir uthengt urettmessig når det ikke var deres feil osv.

Her antyder de jo at det har vært kappkjøring og det ene med det andre, bare fordi det var ungdommer og "rånebiler" som de skriver.

Her gres alle i denne gruppen over en kam, og det er synd.

Jeg hadde også villet sendt et brev og klaget på det der... Slikt trenger man strengt talt ikke å finne seg i.. Om de ville vite hva som var årsaken til ulykken så kunne de jo kanskje tatt seg bryet med å ringe og høre med personen selv for å finne ut hva han har å si om saken, istedetfor å komme med tomme spekulasjoner..

#176349  av dingo78

Har ingen planer om å sende noen mail til noen journalister. Kan risikere å gjøre vondt verre da jeg ikke er flink til å skrive slikt.. Dessuten foretrekker jeg være anonym i media da... Hadde de visst hvem vi var så hadde de vel kanskje tatt kontakt.

#176457  av dingo78

kennethx skrev:Kondolerer med bilene...

får søke komunen om å sette opp ett slikt skilt på stedet
DER ja.. SÃ¥nnt skilt hadde nok spart meg for denne skaden...

#176464  av FireWalk

det er heller slike skilt de burde sette opp.. men da hadde det vel kostet utallige milliarder kroner å produsere nok skilt... :roll:
Vedlegg
FarligXvegskulder2.jpg
FarligXvegskulder2.jpg (45.39 kiB) Vist 733 ganger