memo skrev:slutt å syt så jævli da, og gjør noe med saken.
politikerne sitter neppe og leser på forum og tenker "oi, dette må vi ta tak i!"
og nei, jeg har ikke de store problemene med veiene, og ja, veiene er dårlige her og.
begynner bare å bli litt lei syting og klaging ang. slikt nå.
Det slår meg gang på gang at uansett hva det er snakk om så er du alltid uenig med alle andre. Si meg: heter du egentlig Rino og er en kranglefant?
Men fra spøk til revolver: Det er i menneskets natur å prate om ting som angår dem. Dette er et bil-forum. Vi er opptatt av bil. For å kjøre bil er vi 100% avhengig av veier. Når da bare 5% av de veiene er i god stand så sier det seg selv at dette er noe folk vil komme til å prate om.
Ved å kritisere de som klager over veiene når de på alle måter er i sin fulle rett til å gjøre det, fiendtliggjør du bare deg selv i deres øyne.
For veiene ER faktisk helt elendig. Personlig har jeg fått bilen min ødelagt pga dårlig veistandard. JA jeg syter om det, og JA jeg gjør faktisk noe med det også. Tar utallige telefoner til komunen, sender brev, og møter til og med opp og viser trynet mitt.
Hvem er du til å si at ingen av oss faktisk gjøre noe med det? det vet jo ikke du noe om...
SÅ SLUTT Å SYT om at ingen av oss gjør noe med det! Det finnes de av oss som faktisk gjør noe med saken!
og til dere andre som ikke har gjort noe:
Det HJELPER faktisk å syte og klage. Så lenge dere syter og klager til rette folka. Send brev til komunen der du bor. Send brev til alle i staten du tror kan ha noe med dette å gjøre (å sende brev til Jens personlig vil nok ikke ha så mye for seg da det neppe vil bli lest.. )
Skriv under på
http://www.bilaksjonen.no dersom du ikke allerede har gjort det, Møt opp på rådhuset og be om å få prate med vedkommende som har med veiene å gjøre. Å vise trynet sitt har ofte større effekt en en telefon eller et brev.
Lag et skriv der du oppsumerer sakens kjærne: At veiene er i så dårlig stand at det er helt uholdbart og at noe må gjøres snarest!
Lag en underskriftskampanje der du får alle i ditt nærmiljø til å skrive under. Jeg kan ikke tenke meg at så mange vil nekte å skrive under, med mindre du bor i et område er store deler av de 5% med god vei ligger.
Send dette videre til komunen, eller møt opp en hel gjeng og smell det i bordet og si at nå må noe skje!
Dersom du har prøvd alt dette og det fremdeles ikke skjer noe. Ty til telefon-terror! DET er faktisk bevist at det funker. Ring dem hver eneste dag og mas og spør om status.. hvordan ligger det an? blir det gjort noe snart? send brev også...
Selv om de ikke har planer om å foreta seg noe så vil de til slutt komme og fikse veien din rett og slett fordi de er så lei maset ditt. Da vil du plutselig havne høyest i køen.
Tenk om 200 personer ringte hver dag og ville ha SIN vei fikset. Komunen har jo ikke ressuser til slikt.. Da har de ingen annen utvei enn å gå til staten og trygle om hjelp, legge frem sin sak og si at veiene i komunen er så dårlig at noe må gjøres snarest osv osv.
SAMMEN står vi sterke. Om ALLE gjør LITT så kan vi faktisk få gjort noe.
Memo har forsåvidt rett når han sier at det ikke hjelper at vi sitter her og syter om det. Jeg er forsåvidt uenig i at vi skal SLUTTE å syte om det!
For å dysse dette ned er det værste som kan skje! vi MÅ få prate om slike ting som engasjerer oss.
Gjør som meg, bruk telefonen, send brev, møt opp og KLAG OG SYT alt du bare klarer! Ikke gjør som memo og hold kjeft om veiene og lat som om du er fornøyd med standarden. Gjør noe med det istedet da vel! gjør som meg!