TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MK1 med 4agze er mulig Ã¥ fÃ¥ godkjent

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #17297  av Kenny

Har planer om å montere 4 agze i min mk1.. :twisted:
har hørt masse rykter om at dette er vanskelig.
FEIL FEIL FEIL FEIL FEIL FEIL!!!!
Snakket med en hyggelig fyr på biltilsynet i dag, og han sa at så lenge det var godkjenning på dette andre steder i europa, så var det bare å skaffe papirer på det, og at det i det landet var brukt de og de bremsene, dempere, fjører, osv. så var det helt greit for han.
Da skulle han godkjenne det.
Skal ringe til en fjernt bekjent på toyota norge nå, og snakke litt med han, og høre on han kan skaffe papirer på det...

HHHHHHUUUUUURRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! :P :P :twisted:

Holder dere oppdatert om hvordan det går!!!
 #17304  av chris

Kenny skrev:Har planer om å montere 4 agze i min mk1.. :twisted:
har hørt masse rykter om at dette er vanskelig.
FEIL FEIL FEIL FEIL FEIL FEIL!!!!
Snakket med en hyggelig fyr på biltilsynet i dag, og han sa at så lenge det var godkjenning på dette andre steder i europa, så var det bare å skaffe papirer på det, og at det i det landet var brukt de og de bremsene, dempere, fjører, osv. så var det helt greit for han.
Da skulle han godkjenne det.
Skal ringe til en fjernt bekjent på toyota norge nå, og snakke litt med han, og høre on han kan skaffe papirer på det...

HHHHHHUUUUUURRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! :P :P :twisted:

Holder dere oppdatert om hvordan det går!!!

Jøss.. hvor ligger dette biltilsynet? :D :D

Regner med du holder oss oppdatert ja ;)

#17305  av Bjørn MK1

De på Toyota Norge har gitt meg inntrykk at de ikke er så innstilt på å hjelpe til med papirer, det er derfor det er vanskelig. Selv om det eneste de trenger å gjøre er å bekrefte at det finnes biler med 4A-GZE motoren, og hvordan de eventuelt aviker fra biler som ønskes ombygget. Så er det bare å bytte motor og bytte/sette inn eventuelle andre deler som trengs for å gjøre bilene like. Svakt av Toyota Norge hvis de ikke gidder.

Håper du står på Kenny og får det til, sånn at det blir lettere for meg senere :wink: hvis jeg vil gjøre det samme.

PS: det er en sånn hyggelig fyr på biltilsynet i Skien. Han sier de godkjenner hva som helst så lenge de får papirer på det fra Toyota.

#17307  av chris

Bjørn MK1 skrev:
PS: det er en sånn hyggelig fyr på biltilsynet i Skien. Han sier de godkjenner hva som helst så lenge de får papirer på det fra Toyota.
Skien er notert ;) :D

#17339  av MRQuoc

Vel , MK1 her med 4AGZE fra og med våren , om økonomien og planene når frem ! , og det er vel flere her :D .. eller hva Jostein, Amund , Bose ? :D

Hold oss oppdatert .. :D :D :D :D

#17353  av bose

Litt synd at jeg er gira på en 20 ventiler da :( da blir det kanskje 4AGZE på meg oxo da.

#17355  av MRQuoc

Det er jo ikke noe synd i det hele tatt det der? .. har jo litt lyst på 20ventileren selv.. men tja.. får se på økonomien når den tid kommer..

#17359  av Amund

MRQ skrev:Vel , MK1 her med 4AGZE fra og med våren , om økonomien og planene når frem ! , og det er vel flere her :D .. eller hva Jostein, Amund , Bose ? :D

Hold oss oppdatert .. :D :D :D :D
spørs om 4agze blir litt for lett for meg.. :wink:
for lite potensiale for meg, hehe :roll:

#17385  av Mr2 Mk2

Amund skrev:spørs om 4agze blir litt for lett for meg.. :wink:
for lite potensiale for meg, hehe :roll:
håper du går for 3s-gte,for det blir jo GROMT,å da blir nok endel for laange i masken....Men samtidig er det jo en fordel for meg om du tar 4-agze for da har jeg en å spørre..Men jeg går for 4-agze,først hvertfall :wink: ..ettersom det er en del mer slit med 3-sgte,og jeg vil ikke ha bilen på verksted/garasje så lenge...4-agze med noe snax fra corolla evt,også gå for en kraftig wight reduction :wink:

#17390  av Amund

har skaffa meg billig vinterbil, så får me sjå... en gammel hiace..

#17407  av MRQuoc

Amund skrev:har skaffa meg billig vinterbil, så får me sjå... en gammel hiace..
får du ikke plass til MR2'en inne bak da?! :D :D

tenkte på å gjøre det samme , men ser ut som jeg må ha "damen" ut på vinterføre denne vinteren. ellers går jo familiens reservebil .. Corolla GLsun enda , så da blir det den tenker jeg ..

Heia Toyota!! .. :D ..

#17411  av Mr2 Mk2

Tror nok du skal bruke Mr2 en absolutt MINST mulig i vinter,med tanke på rusten....

#17415  av MRQuoc

Rusten skal utbredes kanskje så fort når de KONTAKTER MEG .. noe de ikke har gjort , og jeg har gått til skriftelig fremgangsmåte nå...
de har 14 dager på seg..
rusten skal bedres til Null rust og tectyl før vinteren .. ikke på min bekostning

#17577  av bose

MRQ skrev:Det er jo ikke noe synd i det hele tatt det der? .. har jo litt lyst på 20ventileren selv.. men tja.. får se på økonomien når den tid kommer..
Det blir vel et helvete å få godkjent den med 20v. Kan bare flytte over toppdekslet så det står 16v :wink:
 #17609  av mk1 black limited

Kenny skrev:Snakket med en hyggelig fyr på biltilsynet i dag, og han sa at så lenge det var godkjenning på dette andre steder i europa, så var det bare å skaffe papirer på det, og at det i det landet var brukt de og de bremsene, dempere, fjører, osv. så var det helt greit for han.
Problemet er at den aldri har blitt solgt i Europa med 4A-GZE, derfor finnes det heller ingen papirer på det...:-(