TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• www.toyotaklubben.com

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#17346  av @lpher

MRQ skrev:Jeg var faktisk der , her om dagen.. og skjønte ikke stort :?
særlig da jeg så de fleste bilene tilhørte folk her.. så tenkte jeg bare.. jaja , noen som faktisk klarer å holde sin lidenskap vedlike :D
Dette er jo en wakupcall til dere gutta sørpå det! ;-)

Se til å få orga noen treff....så ordner rekrutteringa seg selv ;-)

@lpher

#17347  av MRQuoc

Jeg har forsatt bilene deres på Toyotaklubben.com
mens den på bildilla har forandret ja ;]

#17348  av chris

@lpher skrev:
CelicaTurbo skrev:jeje, nå er det aktuelle bildet uansett fjernet fra deres forside ser det ut til.. nå er det heller ikke alle av de bilene som var "våre" biler, samt at noen av dem er registrert i både her på ts-ogn og hos bildilla? Men men, jeg skjønner jo hvorfor dere reagerer men kanskje verdt å styre seg litt så lenge de har en viss rettighet på bildet, og ihvertfall unngå å starte konflikter på så tynt grunnlag. Jeg synes nesten det er forbausende at jeg ikke har fått epost fra klubblederen enda som utdyper sin misnøye med våre "konkuransemetoder" eller noe :)
Så at de hadde fjerna bildet på hovedsiden ja ;-)
Fikk nettopp mail fra klubblederen...og han ser ut til å ta det helt piano ihvertfall...good call! ;-)

Nå er det vel ikke 'så mange' felles biler på TS-OGN og bildilla lenger heller da ;-)

Snakket med Kim-Rene (Cameleon) idag....og han hadde ihvertfall ikke bedt om å bli medlem i klubben...så nå er han fjernet fra lista han å ser jeg ;-)

Det er nok plass til begge klubbene, i og med at de henvedner seg til massen...mens vi holder oss til de ordentlige Toyota'ene...nemlig....mr2/celica/supra ;-)

@lpher
Noe som tyder på dårlig samvittighet kanskje, siden de fjerna bildet så fort, på bakgrunn av en liten post i forumet (som de også for øvrig sletta) ?

Ellers, enig med deg, Alf. Det er plass til begge.

-EDIT-

Alf? Kim Rene er ikke fjerna fra lista. men du er.

#17364  av CelicaTurbo

hehe, vel, mitt inntrykk er at klubbene søker seg mot forskjellig kundemasse men vi får se hvordan det går over tid. TS-OGN var jo ute i god tid før dem selv om det tok tid før det innholdsmessige ved sidene var rettet mot andre biler enn MR2 så var forumet og eiersidene rettet mot alle slags eiere. De vi ikke har er et eget styre med kontigent og ledelse, men jeg har ikke følt at vi trenger slikt enda. Treff til våren er under planlegging og Trondheimsfolka treffes jevnlig, jeg mener at vi fint kan gjøre dette uten et eget styre en tid fremmover. Istedenfor et utnevnt styre baserer vi oss heller på personer med iniativ. At det ikke er medlemsavgifter ser jeg også på en stor fordel og om det virkelig trengs penger i forbindelse med eventuelle treff så er det ikke værre enn å arrangere en helt eller delvis forhåndsbetaling fra medlemmer som ønsker å delta.. Man betaler altså kun for det som man ønsker å delta på.

#17368  av MRQuoc

syns det er helt topp jeg :D .. men har tro på noe mer stort i fremtiden ;)

#17373  av @lpher

CelicaTurbo skrev:hehe, vel, mitt inntrykk er at klubbene søker seg mot forskjellig kundemasse men vi får se hvordan det går over tid. TS-OGN var jo ute i god tid før dem selv om det tok tid før det innholdsmessige ved sidene var rettet mot andre biler enn MR2 så var forumet og eiersidene rettet mot alle slags eiere. De vi ikke har er et eget styre med kontigent og ledelse, men jeg har ikke følt at vi trenger slikt enda. Treff til våren er under planlegging og Trondheimsfolka treffes jevnlig, jeg mener at vi fint kan gjøre dette uten et eget styre en tid fremmover. Istedenfor et utnevnt styre baserer vi oss heller på personer med iniativ. At det ikke er medlemsavgifter ser jeg også på en stor fordel og om det virkelig trengs penger i forbindelse med eventuelle treff så er det ikke værre enn å arrangere en helt eller delvis forhåndsbetaling fra medlemmer som ønsker å delta.. Man betaler altså kun for det som man ønsker å delta på.
Amen to that ;-)

@lpher

#17405  av kennethx

hvor mange innpå hersom er under 26?

Du kan få utrolig mye penger fra staten for å drive en "ungdoms organisasjon" hehe. Du må da ha betalte medlemer, men det er ikke noen nedre grense på kontigenten så vidt jeg vet. Jeg har ikke så mye peiling på sånt, men jeg kjenner noen som driver på i en "data ungdoms organisasjon" får en hel drøss med støtte. Fikk 2 mill som oppstartstøtte. Men det var snakk om ganske mange 1000 medlemmer da...

#17423  av CelicaTurbo

tror det blir mer stress enn det er verdt, husk at det er en god del papirer som må fylles ut for at dette i det hele skal bli mulig, men registreringer og rapporteringsplikt, styremøter med referater og føring av allt regnskap..

#17426  av MRQuoc

har vært på Kurs for organiseringslederskap .. skal forsette på det til våren igjen .. og har tidligere vært på mye møter og slikt.. akkurat det er ikke store greiene og holde styr på .. kun styre som skal ha full oversikt.. resten kan bare dasse med :D .. ;)

#17437  av Bjørni

Jeg synes at vi fungerer fint slik vi har det nå, hvilke drastiske forskjeller hadde vi oppnådd ved å lage det hele til en "klubb" med kontigent og greier? Utenom leie av linje til server og slike ting, men alt det der holder jo CelicaTurbo :) :) :)
Papirarbeid osv.... Kanskje vi hadde fått litt penger... men, vi som er skikkelig interesserte i det vi holder på med trenger vel ikke noe "styre" for å ha det gøy med vår hobby?

Som CelicaTurbo sier:
Treff til våren er under planlegging og Trondheimsfolka treffes jevnlig, jeg mener at vi fint kan gjøre dette uten et eget styre en tid fremmover. Istedenfor et utnevnt styre baserer vi oss heller på personer med iniativ. At det ikke er medlemsavgifter ser jeg også på en stor fordel og om det virkelig trengs penger i forbindelse med eventuelle treff så er det ikke værre enn å arrangere en helt eller delvis forhåndsbetaling fra medlemmer som ønsker å delta.. Man betaler altså kun for det som man ønsker å delta på.
Det jeg prøver å si er at jeg er enig med CelicaTurbo :)

Føler denne posten kommer til å skli ut i forhold til orginal-emnet... :)
Sist redigert av Bjørni den 20 sep 2003 19:13, redigert 1 gang totalt.

#17438  av MRQuoc

aldes ikke.. vi trenger ikke.. :D . . har det moro så lenge man har en tilhørlighet ;) -.. det finner man vel her?! :D

#17449  av chris

Jeg er enig. Vi er ikke flere medlemmer enn at vi klarer oss uten å ha kontigenter og styre. Vi fikk jo til klistremerker uten også. Samlet inn penger til akkurat det formålet. Treff ordner vi stadig vekk, i hvert fall her oppe ;) Og ligger an til stortreff til våren, som vi også skal klare uten å ha kontigent. Klart om man ser langsiktig på det, så kan det jo etterhvert være behov for å gjøre noe lurt, som f.eks. å regge organisasjon etc. Men tror det viktigste her er at man får dele sin hobby med andre, og ha det gøy. det klarer vi uten å samle inn penger :D
Når det gjelder tilhørighet, så føler jeg en kjempetilhørighet til TS-OGN. Er nok derfor jeg blir ganske engasjert også ;)

Men for all del, det er jo lov å foreslå endringer. Man skal jo ikke bli hengt fordi ;) :D

#17450  av Mr2 Mk2

chris skrev:Jeg er enig. Vi er ikke flere medlemmer enn at vi klarer oss uten å ha kontigenter og styre. Vi fikk jo til klistremerker uten også. Samlet inn penger til akkurat det formålet. Treff ordner vi stadig vekk, i hvert fall her oppe ;) Og ligger an til stortreff til våren, som vi også skal klare uten å ha kontigent. Klart om man ser langsiktig på det, så kan det jo etterhvert være behov for å gjøre noe lurt, som f.eks. å regge organisasjon etc. Men tror det viktigste her er at man får dele sin hobby med andre, og ha det gøy. det klarer vi uten å samle inn penger :D
Når det gjelder tilhørighet, så føler jeg en kjempetilhørighet til TS-OGN. Er nok derfor jeg blir ganske engasjert også ;)
Men for all del, det er jo lov å foreslå endringer. Man skal jo ikke bli hengt fordi ;) :D
Der sparte jeg det blekket :wink: Helt 100% enig! :D

#17870  av funkes

chris skrev:markus: de sletta posten på forumet der ;)
Jeg la inn en post om at de kunne sladde reg. nr jeg også.
En saklig, og hyggelig post som er glatt slettet.
Skal de ha bilder av bilen min, skal de få sladde reg. nr mitt.
Nei, de provoserer meg og jeg kommer ikke til å stille opp på noe slikt igjen, når de bare misbruker tilliten folk viser de, og etterpå er arrogante når de blir konfrontert med det på en saklig måte.

#17878  av MR2turbo

funkes skrev:
chris skrev:markus: de sletta posten på forumet der ;)
Jeg la inn en post om at de kunne sladde reg. nr jeg også.
En saklig, og hyggelig post som er glatt slettet.
Skal de ha bilder av bilen min, skal de få sladde reg. nr mitt.
Nei, de provoserer meg og jeg kommer ikke til å stille opp på noe slikt igjen, når de bare misbruker tilliten folk viser de, og etterpå er arrogante når de blir konfrontert med det på en saklig måte.
Så de sletta posten din og? :shock: Synes at dette begynner å høres ut som en litt useriøs klubb jeg...!

Sladda de skiltene på bilen din da?