TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Klistra pÃ¥ foliemerkene i dag

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #17184  av chris

Vel.. det ble.. en liten nedtur, så en opptur, og så en liten nedtur igjen.

Første nedturen var at det var prakk å få tatt av baksiden, uten at bokstavene (spesielt O'ene, G'ene, og punktumene) satt igjen. Måtte pirke løs med nål, og forsiktig dra av hele greia før jeg klistra på.
Oppturen var at dette gikk fryktelig bra, etter litt prakk, og det ble råfint på bilen, samtidig akkurat passe diskret. Den andre nedturen, vel.. det ser dere på siste bildet.. på førersida, der ble det noe rart med R'en og T'en. Vet ikke om dette skjedde når jeg festa det på, eller om det var når jeg pirka løs en bokstav, eller om det var sånn fra starten av. men men. Det er ikke SÅ synlig at det gjør noe. See for yourself ;)

Forresten.. merkene er ikke skeive i forhold til dør og vindu. På et eller to bilder ser det sånn ut, men det er synsbedrag. Vinkelen på kameraet som gjør det :)
Vedlegg
Passasjerside en gang til.. det er synsbedrag, det er ikke skeivt ;)
Passasjerside en gang til.. det er synsbedrag, det er ikke skeivt ;)
IMG_1251.jpg (54.5 kiB) Vist 953 ganger
Up close, passasjerside
Up close, passasjerside
IMG_1250.jpg (55.91 kiB) Vist 953 ganger
PÃ¥ avstand
PÃ¥ avstand
IMG_1249.jpg (122.04 kiB) Vist 953 ganger

#17185  av chris

Og førersida.. se R'en og T'en.. synd, men overlevbart :)
Vedlegg
IMG_1252.jpg
IMG_1252.jpg (58.58 kiB) Vist 952 ganger

#17208  av CelicaTurbo

hm, snodig at du måtte stresse da, merkene løsnet enkelt og greit fra den underste folien for min del ihvertfall, ingen dill med nål eller negl nødvendig..

#17215  av chris

CelicaTurbo skrev:hm, snodig at du måtte stresse da, merkene løsnet enkelt og greit fra den underste folien for min del ihvertfall, ingen dill med nål eller negl nødvendig..
Ja, var litt stress. Men fikk det da til :P

#17365  av connie

Nei nå ble bilen din fin Chris.. Stilig assa ;) Nå må du jo bare komme til Alvdal så jeg får blitt med å svi gummi da .. hehe.. :wink:

#17366  av chris

connie skrev:Nei nå ble bilen din fin Chris.. Stilig assa ;) Nå må du jo bare komme til Alvdal så jeg får blitt med å svi gummi da .. hehe.. :wink:
Takk skal du ha ;)

Ja, må vel nesten gjøre det da. Men du har jo vært med å kjørt hardt før du? :D

#17367  av CelicaTurbo

synes merkene passet flott jeg ja :)

#17378  av MRQuoc

L( )L
Slik så mine ut ved første f( )rsøk

Bilde
Også fikk jeg pirket ut ( ) 'ene

Bilde

på Førersiden funket den HELT fint :) en manglet en prikk. .. den fikk jeg til slutt på ..

Bilde

men tror at førersiden ligger lengre ned enn passasjersiden.. :roll:
men shit happens .. first time issue

Bilde

#17380  av chris

Stilig MRQ. Ja, det ser ut som det er litt lenger ned på ene siden. men hvem ser vel begge sidene samtidig? ;)

Plagdes du også med at de "runde" bokstavene hang igjen i papiret?

#17381  av CelicaTurbo

jøss, jeg kan ikke skjønne at dere har problemer for jeg var ikke i nærheten av å stresse engang? Jeg prøvde å dra papiret av et merke her nå og det gikk helt problemfritt.. jeg tror det kan være lurt å rulle vekk papiret under merket slik at det er en skarp snu på papiren, da er det mer sannsynlig at den stivere folien ikke følger med i "snuen" når man ruller bort papiret..?

litt vanskelig å forklare kanskje :?

#17382  av Mr2 Mk2

Så Amund sine igår,var vel likt med Qvakk bortsett fra at dem var på døren så vidt jeg husker?

#17391  av Amund

rett over dørhåndtaket ja. :)

personlig syns jeg det passet best, fullførte overgangen mellom vindu og dørhåndtak..

#17402  av kennethx

Festet merkene i dag jeg også...

Jeg hadde også problemer med både prikker og bokstaver som hang fast i papiret når jeg rev det av. Jeg rev veldig sakte av, og når jeg så at dem begynnte å løsne på feil side, så knep jeg dem sammen igjen og prøvde på nytt, ett par forsøk så gikk det som regel bra. Knep altså sammen på den bokstaven/prikken som løsnet på feil side.

Ellers ble jo resultatet bra, aller best synes jeg det i bakruten ble. Det er mye mer synlig enn jeg hadde trodd.

Ellers er jeg spent på første maskin vask...holder merkene på dørene da?

#17403  av MRQuoc

Jeg hadde problemer med de "runde" ja .. , men tror jeg skal klare det neste gang for jeg så hvordan dem oppførte seg nå.. så det blir bedre for hver gang.. kanskje jeg skulle begynt å lage slike ting jeg også? :D
Det siste merket vet jeg enda ikke hvor jeg skal sette .. tenkte jeg skulle klare å legge den på skiltplaten.. hvis jeg kjøper nye helt svarte.. eller at jeg kanskje får skiltprodusenten min til å lage "reklamen" nederst på skiltplaten .. platen koster rundt 50kroner og jobben koster vel ikke SÅ mye .. så jeg får se.. hade vært moro med en skiltplate som skilte seg litt ut .. enn den jeg har .. "Bjervik Auto A\S" eller.no og heller ha .. " Toyota SportsCars Owners Group Norway" :D