CelicaTurbo skrev:Det er nok bare snakk om en enkel test hvert tiende år, ikke full oppkjøring med kurs og hele pakken. De kan trossalt ikke gjøre det så dyrt at mange ikke har råd til å fornye sertifikatet sitt. Jeg synes egentlig det er et positivt tiltak for det er ganske mange eldre der ute som ikke har peiling på trafikkregler og gjør mye rart, med et slikt lovverk vil man sikre at folk følger med på utviklingen i trafikkmiljø og regler, og ikke minst at de er fysisk skikket til å kjøre bil (syn f.eks).
På den annen side, hvert tiende år er litt ofte, hadde holdt med hvert 15. år f.eks slik at de fleste må bevise at de fremdeles duger ca tre ganger i løpet av livet sitt..
Jeg synes i utgangspunktet det er et positivt tiltak, men problemet sånn jeg ser det er at absolutt alt staten legger seg borti når det gjelder bil kommer til å koste flesk, at det kan bli så dyrt at folk ikke har råd til å fornye førerkortet høres bare ut som noe genialt for dem..
86' Celica(X), 86' Mr2(X), 96' GT4(X), 94' Supra(X), 97' Mr2(X), 92' Rx7 (ReX), 01' Mx5 (X), 00' S2000 (X), 97' GSR (X), 96' R33 (X), 04' EVO 8 (X), 01' IS200 & 96' Chaser
Tempe Dekkservice AS,
www.tempedekk.no
Et hav av felger og dekk til gode priser