TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ADVARSEL TG BIL.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #170897  av joachims

Jeg var akkurat og så på noen MR2'er hos tg bil, og siden jeg var litt skeptisk ang km, spurte jeg om det fantes noen dokumentasjon på noen av bilene som sto der.

Selgern fisket frem et avgass sjekk ark fra sveits og leste opp 121km. Selger var rask og ville putte arket tilbake i mappen, men jeg ba om å få se arket, og han ga det motvillig fra seg. På arket kunne jeg lese at bilen var testet for avgass på 220.000i 1997 altså for 9år siden. Tellern på bilen sto på ca 140k. Resten av bilen så ut som en dass, men den var nylakkert.

Så litt på de to andre mr2'ene de hadde men så veldig fort at ingen av de heller hadde under 250.000km.

Så mitt råd er at man ligger unna TG bil.. Bilene de hadde der nå, var bare noen vrak.

Så dere langveis fra slippet å ta turen til Drammen.
 #170906  av kake

joachims skrev:Tellern på bilen sto på ca 140k. Resten av bilen så ut som en dass, men den var nylakkert.

Så litt på de to andre mr2'ene de hadde men så veldig fort at ingen av de heller hadde under 250.000km.
Akkurat det det jeg quota nå er også min personlige erfaring.

#170908  av BrennaRacing

Var der selv å så på bil for litt under 2 år siden....de fleste av bilene så greie ut fra utsiden, men setene å resten av interiøret var rimelig slitt...

Når jeg var der virket selgeren veldig useriøs, han fiksa lån til meg uten at jeg hadde bedt om det... :lol: Så det fristet lite å kjøpe derifra...

Fint at noen kan bekrefte dette, for til nå så har jeg bare hørt rykter om at de skrur tilbake km teller

#170937  av sindrejl

BrennaRacing skrev:Var der selv å så på bil for litt under 2 år siden....de fleste av bilene så greie ut fra utsiden, men setene å resten av interiøret var rimelig slitt...

Når jeg var der virket selgeren veldig useriøs, han fiksa lån til meg uten at jeg hadde bedt om det... :lol: Så det fristet lite å kjøpe derifra...

Fint at noen kan bekrefte dette, for til nå så har jeg bare hørt rykter om at de skrur tilbake km teller
har vært en stor sak på tv2 hjelper deg om at tg bil hadde kjøpt en bil eller to som hadde vært skrudd tilbake, hvorav dem påstod dem ikke visste det.. er det ryktene bunner i.

#170950  av CelicaTurbo

flyttet til småprat pga at dette har ingenting med teknisk-MR2 å gjøre.

Hold denne diskusjonen på et fornuftig nivå og ikke gjør det til noen hetsekampanje, det er også folk som er fornøyd med kjøp og service fra TG-bil. Dog er de beskyldningene ganske alvorlige og urovekkende om de stemmer.

#170953  av lasse

Godt mulig dette, men jeg har selv kjøpt bil der nede, og fått en HELT rustfri bil, og har kjørt den 40000km uten problemer (eneste påkost utenom service har være klosser bak, vannpumpe og et demper lager...)
Bilen er tight og fin, og ingenting tilsier at den har gått lengre enn det står i speedometeret...

Men sleipe, det er de der nede...

#170966  av chris

Jeg har bare veldig gode erfaringer fra de, da jeg kjøpte bilen min for snart 4 år siden. Ingenting tydet på noe tilbakeskrudd km, fikk med fullt servicehefte fra den tidligere eieren i Sveits, og bilen var ikke mer slitt enn at den umulig kunne gått særlig lenger. Fikk veldig god service og behandling den gangen, men jeg må kanskje innrømme at de virka ikke like "proffe" som andre bilselgere/bilforhandlere.

#170967  av Hyperion

Jeg kjøpte bilen min der og har litt blanda inntrykk... Selv var jeg veldig nøye med å sjekke tilstanden og hadde mange spørsmål. Bilen var nylakkert og svaret jeg fikk hvorfor var at det var så billig å gjøre i Sveits der den var hentet fra, at det var noe de brukte å gjøre om lakken var litt matt eller stygg. Så så jeg på gearkula og rattet og så at det var rimelig slitt i skinnet, men det har jeg skjønt er normalt med toyota-skinnet når bilen har vært mye eksponert for sol. Men når jeg hører dette begynner jeg jo å lure litt ekstra. Hva er mulighetene mine for å sjekke om km stemmer? Jeg spurte om jeg kunne stole på km, og han fortalte at de aldri hadde blitt lurt, så jeg burde det...
Var med et servicehefte som ser greit ut, men jeg vet at dette kan forfalskes enkelt hvis man vil...

Men de gikk ikke av veien for litt triksing med tall for å få lån og slik til å stemme, og han møtte opp 30 min for sent i bakfylla, så proffe er de vel ikke :)

#171005  av Anders gullstein

Det er vel noen av bilene som er ærlige, men med slike tilfeller, må man stille seg skeptisk til dem. At man boikotter dem litt og kjører dem ut av markedet gjør ingenting når de ikke kjører en ærlig markedsstil.

#171021  av Azrael

Jeg var også veldig skeptisk når jeg kjøpte bil der. Bilen var jo tross alt 11 år gammel når jeg kjøpte den, og hadde gått veldig lite. Så jeg fikk kjørt den på Toyota verksted og fikk en av dems mer erfarne mekkanikere til å se på bilen (åpnet motor også). Han mente at bilen og motoren var i så god stand at km mest sannsynlig stemte. Så jeg har kanskje vært av de heldige som har kjøpt bil der :) .

Men jeg er enig i at de ikke er de mest proffe gutta :lol:

#171058  av Stian

Jeg har kjøpt 3 biler der, ikke noe problem med noe!
2 stk Toyataer og en mazda mx5

Bilene har vært kjempe bra.

#171105  av BrennaRacing

Bilene kan jo funke veldig bra de, selv om de har gått 250 000...Så de fleste bilene dems er kanskje i god stand, men det er jo fortsatt ikke helt greit å trekke fra 100 000 km på tellern :D

#171142  av celicat23

Dette har vært tatt opp tidligere også. Sånn veldig avrunda etter hva jeg kan huske (ergo: sikkert helt feil) så: av ca 12 MR2 de hadde til salgs da, så hadde 9 av de gått mellom 120-130km alle sammen. Virker lite sannsynlig at den KM stand stemmer da.

#171220  av Amund

skal ikke si noe spesielt om TG-bil, men kan vel si det sånn at det ikke var noen problem å snakke rundt mekanikeren deres. Han hadde ikke akkurat mye snøring på hva det gikk i. eller hva Jostein? :?

#171466  av @lpher

Handla ST182 der sjøl i 1998..ingen problem det :) Men jeg må innrømme at de allerede da hadde ett lite cowboy-preg på sjappa :D