TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2-bilder

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #1705  av Erlend

Legger ved noen fete bilder, en Mk1 SC og en vanlig Mk1 fra Ontario.

Strøkne!

Bilde

Bilde

#1708  av CelicaTurbo

ser virkelig bra ut ja... og du skal kjøpe denne eller?? hehe :)

#1710  av Erlend

I wish!!! He he...den SCen til venstre er bare fet da!

#1712  av CelicaTurbo

hvordan ser man egentlig forskjell på de? De har forskjellig frontleppe men det kan jo bare bety at den ene har styling det da..

#1715  av Erlend

Det er en del smådetaljer på SCene som bare de har. Jeg er ikke så godt kjent med det, men siden SCene bare kom i sent 88/89 så har de alle godsakene som ble lagt til fra 86 og til da.

Dvs. fiks på interiøret (f.eks. mindre ratt, nye skiver på dashbordet) , ny frontspoiler (som du så), reviderte originalfelger og nye baklys.
I tillegg kommer det du ikke kan se da, som sterkere girkasse, større bremser og nytt interiør i bagasjerommet.
Dessuten har alle SCer T-tak :) I 89 fikk også alle nye MR2er speil og dørhåndtak lakkert i bilens farge :D

#1727  av CelicaTurbo

ok, diskret detaljer da så det er ingen som ser at det er en SC du kommer rullende med :)

#1730  av Erlend

Eh...det er en ting til da :D Et stort SUPERCHARGER klistremerke som står der det skal stå...bak :twisted: Så når MR2en har lagt deg bak, så ser du hvorfor :lol:

#1734  av CelicaTurbo

denne bilen var vel også på sin tid verdens kjappeste serieproduserte bil på 0-30mph mener jeg å ha lest et sted? jeg synes det var litt rart når jeg leste det men det stemmer gjerne det da.. bilen er jo liten og lett og motoren bak er perfekt til å få alle kreftene ned i bakken ved akselerasjon..

#1741  av Erlend

MR2en var med i en racingserie i USA i glanstiden sin, er ikke sikker på om det var SCen. Uansett så holdt den på i 1 eller 2 år, og vant faktisk ganske mye!

#1745  av CelicaTurbo

hm, det har jeg faktisk ikke hørt.. men mk2'en ble vel brukt i Japan i diverse løp ble den ikke? (av TRD eller noe)..

#1769  av Erlend

Nei, jeg var ikke klar over det jeg heller. Men jeg leste det i en gammel artikkel fra Road & Track, så det må vel være noe i det... MK2en har vært med i serier i Japan ja, de utviklet vel et kit til MR2en som gjorde den "klar" for racing. Het ikke det T2000 eller er det jeg som surrer? Kanskje det var T020... ? Hmmmm... har iallefall sett bilder fra racing i Japan, og det er mange med TRD tuning.

#1785  av CelicaTurbo

aner ikke om de kallte den noe annet men det er jo godt mulig..