TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Helt greit med 15 kr literen!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#167784  av FireWalk

Jeg har skrevet meg på bilaksjonen for mange måneder siden. Fikk alle i slekta til å skrive seg på der... Har spredd ordet på Ålesundsforumet og for for alle jeg kjenner. Så jeg har iallefall gjort mitt :)

Men det er dette med at folk sitter på gjerdet da.. ALLE må melde seg på denne aksjonen, og spre ordet!

#167788  av Larsen

lexusmann skrev:
sleeper skrev:hm... kommer til og kjøre med toluen i bensinen min i hele sommer jeg! (20% blanding) (øker oktant ratinga på bensinen en goood del!)

får det på statoil for ca 10kr literen! (kjøper 200liters fat!) så det vil si at jeg får billigere bensin da jo! :D :D :shock:
Hva er dette??noe form for tilsetting?dette var veeldig offtopic, beklager...
Toluen er et stoff ofte brukt tynner til forskjellige lakker. Den blir vel også brukt for å forhøye oktanen tallet på bensinen. Har et oktantall på rundt 140. Funger fint hvis du ikke bruker for mye av det, for da starter ikke bilen (noe jeg fant ut litt for sent...).

#167861  av sleeper

Larsen skrev:
lexusmann skrev:
sleeper skrev:hm... kommer til og kjøre med toluen i bensinen min i hele sommer jeg! (20% blanding) (øker oktant ratinga på bensinen en goood del!)

får det på statoil for ca 10kr literen! (kjøper 200liters fat!) så det vil si at jeg får billigere bensin da jo! :D :D :shock:
Hva er dette??noe form for tilsetting?dette var veeldig offtopic, beklager...
Toluen er et stoff ofte brukt tynner til forskjellige lakker. Den blir vel også brukt for å forhøye oktanen tallet på bensinen. Har et oktantall på rundt 140. Funger fint hvis du ikke bruker for mye av det, for da starter ikke bilen (noe jeg fant ut litt for sent...).
det har ikke mer en litt over 120 octan! :wink:
men det funker sinnsykt bra! :D
så lenge du holder deg til ca 20% så er det ingen problem og kjøre på det!
formel1 bilene på 80 tallet (de som gikk med turbomotor) kjørte med 76% toluen!!
de kunne ikke kjøre med mer en det for da fikk de ikke startet bilen!
og selv med 76% så måtte de varme bensinen til ca 80 grader og varme pluggene for og få fyra motoren! :roll:

#167894  av sindrejl

koster sånn 200liters fat mye da? :) interessant dette

#167985  av sleeper

koster ca 2200kr for 200 liter ferdig levert på statoil med tønne! :D

#168117  av sindrejl

sleeper skrev:koster ca 2200kr for 200 liter ferdig levert på statoil med tønne! :D
hmmm svært interessant :P

#168131  av sleeper

du får høre om det er noen statiol stasjon som kan bestille en tønne til deg!

men pass på at du ikke får det på lakken! (det er en av hovedingrediensene i malingtynner....)
(og ikke sniff eller få det på huden! er ikke veldig sunt..) :wink:

#168250  av FireWalk

Noe annet som har veldig høyt octan tall er faktisk Vann! og det er helt gratis og! :P

Vet at mange bruker Aceton på tanken også, dette skal vist nok gi bedre drivstofføkonomi fordi det "forstøver" bensinen bedre slik at man får en bedre og mer kontrollert flammefront, og mindre bensin går til spille...

#168255  av Goose

Ellers så kjøpe seg en Turbodiesel, og gi F*** i bensinbiler...

Jaja ekstrem mening som komemr fra meg, men jeg har gjort det. Siste bensin bilen min var en T23 celica.

Never more Petrol, Always Diesel!!

#170507  av JanOla

Vet at d er et oppbrukt tema, men sommerbilen min har 105liters tank og med 15 kr/litern blir det 1575.-kr + to flasker ventilsetebeskytter siden 98okt super er utgått. I alle fall her. Bruker fort opp en tank med en stor v8. :?