TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prisene pÃ¥ Gatebil

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #167699  av BrennaRacing

Noen som har sett hvor mye det koster å komme inn på gatebil på våler eller??

http://www.gatebil.no/index.php?id=833&pageid=116

Hvis man skal sove der fra fredag til søndag så må man ut med 650 spenn bare for å være der...Å i tillegg må man betale 500 spenn for å få lov til å ha med telt....Er helt sinnsykt.... :shock:

#167740  av FireWalk

Virker som om gatebil er blitt mer og mer en pengemaskin for de som driver det. Før var det vel interessen og miljøet som stod i fokus, nå er det bare butikk.....

Slik var det med såkalte "dataparty" før i tiden og. Jeg husker at i begynnelsen da de begynte med dette, da dette med nettverk var helt nytt så kostet det 50 kroner å komme inn på partyet. Dette skulle da dekke leie av lokale + utstyr osv. Moralen var den gang at arrangørene skulle ikke tjene på dette. De skulle gå i 0. Her var det interessen og miljøet som stod i fokus. I den senere tid tok jo dette fenomenet av, og arrangørene innså at de kunne tjene mye penger på dette. Etter hvert som det ble mer og mer populært fikk de flere og større sponsorer.

Til slutt endte det med at de fikk dekt lokale gratis, utstyret eide de jo fra før.. de hadde fint lite utgifter, men plutselig kostetet en bilett 450 kroner! :shock:

Jeg vet (fordi jeg kjenner dem) at det var en god del mennesker som satt igjen med sinnsykt mye penger etter slike dataparty med 4-500 deltakere...

Det samme har skjedd mer og mer med gatebil også... synd, men sant..

#167744  av sindrejl

FireWalk skrev:Virker som om gatebil er blitt mer og mer en pengemaskin for de som driver det. Før var det vel interessen og miljøet som stod i fokus, nå er det bare butikk.....

Slik var det med såkalte "dataparty" før i tiden og. Jeg husker at i begynnelsen da de begynte med dette, da dette med nettverk var helt nytt så kostet det 50 kroner å komme inn på partyet. Dette skulle da dekke leie av lokale + utstyr osv. Moralen var den gang at arrangørene skulle ikke tjene på dette. De skulle gå i 0. Her var det interessen og miljøet som stod i fokus. I den senere tid tok jo dette fenomenet av, og arrangørene innså at de kunne tjene mye penger på dette. Etter hvert som det ble mer og mer populært fikk de flere og større sponsorer.

Til slutt endte det med at de fikk dekt lokale gratis, utstyret eide de jo fra før.. de hadde fint lite utgifter, men plutselig kostetet en bilett 450 kroner! :shock:

Jeg vet (fordi jeg kjenner dem) at det var en god del mennesker som satt igjen med sinnsykt mye penger etter slike dataparty med 4-500 deltakere...

Det samme har skjedd mer og mer med gatebil også... synd, men sant..
er ikke mange årene siden at det gikk totalt konk her i trondheim.. ca 70k i minus og arrangørene stakk av :)