TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Helt greit med 15 kr literen!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#167582  av FireWalk

Det er LAAAANGT mer enn en cola ja... det er så typisk norsk å ha den der "jeg gir faen" instillingen. Det er det som er årsaken til at vi har alle disse avgiftene i utgangspunktet. Folk ser ikke den store sammenhengen! De tenker at. Tja.. om det koster en krone eller to mer så spiller vel ikke det noen rolle. Problemet er bare at når året er omme så har alle disse kronene sumert seg til titusenvis av kroner ekstra...

Politikerene vet at de kan overlesse oss med urimelige avgifter som folk bare aksepterer uten å mukke uansett. Hinsides avgifter som i svært mange andre land hadde resultert i opptøyer og demonstrasjoner.....

#167587  av mr.two

15kr literen er helt latterlig dyrt. Det finnes ingen grense for hvor mye de skal tømme lommene til oss som bruker bil. Hva f*** bruker de pengene til ? Og hvorfor skrur de opp ? De trenger vel mer penger i sudan eller w/e nå ( la de sulte, jeg vil ha nye veier ).
Slike utsagn som hun utrolig teite damen sa, er jo helt tydelig et resultat av forsøk på improvisert intelligens, noe som helt klart var mislykket. Slike utsagn påvirker jo bl. annet de som skal suge pengene ut av oss * jaha, dumme naive oslo-damen sier det er greit, ok, kjør på, ingen som sier noe alikevel *
Og når vi får 100 nye bomveier håper jeg det kommer noen terrorister til Norge som kan hjelpe oss med å bli kvitt dem, og ta med seg noen poilitikere i samme slengen.

#167589  av andre 1

Hva tenker du at man kan gjøre med de prisene da firewalk ? Eneste jeg tenker er å stemme et annet parti , og de eneste alternativene jeg ser der er frp eller høyre med tanke på avgifter . Sjansen for at den vanelige mann i gaten kan gjøre noe med alternative prishopp =0 .

#167591  av GT_rider

Greit!! :evil: 15kr/l er for dyrt. Ferdig med det. Det er vi alle enige om.

Og når det er så mange ildsjeler her inne, som har planene klare tydeligvis, hvorfor ikke gjøre noe med tingenes tilstand??

Her er noen som prøver å få endret saker og ting: http://www.ba.no/nyheter/article2052552.ece de engasjerer seg virkelig.

Og om folk hadde prøvd å få til noe av det samme ang bensinprisene, flere plasser i landet, så kanskje styresmaktene hadde hørt på oss??
Man har ingenting å tape på det slik jeg ser det...

#167592  av SMT

det er alt for dyrt med 15kr. literen..

prøv og tenke dere å bo f.eks. Nord-Norge. f.eks. troms fylke..

hær finnes det ikke kolektivtransport, så vis mann skal ta buss på jobb. kommer mann 2timer for sent. og må fare 1t.40min. før mann er færdig på jobb.. + at buss en vei koster 55kr en vei, og det er 1,8 mil..

så hær er vi helt avhengi av bil. vist ikke hadde alle måtte sotte heime heile dagene.. og sånt blir det ikke penger av :cry:

så jeg er med på en underskrifts kampanje eller noe annet, for og grei å få bensinprisen ned..

#167594  av sleeper

har sitti på en tanke en stund nå:

når er det sånn ca 20% av alt som blir betalt i bil\bensin avgifter som går til bil relaterte ting!! (har ikke eksakt % tall men det er sånn ca!)

så det vil si at 80% av dette går til alt mulig annet!
sykehus, pensjon osv!

greit nok at norge trenger og få inn pengene til og drive dette!
jeg syntes avgiftsnivået i norge er høyt, men alle (nesten) her i norge greier seg bra. så det går greit!

men det jeg IKKE skjønner er HVORFOR I ALLE DAGER SKAL DE SOM MÅ HA\VELGER OG HA BIL BETALE SÅ SINNYKT MYE MER I AVGIFTER FOR OG DRIVE SYKEHUS, SOSIALPENGER TIL DE SOM IKKE JOBBER OSV?!?!?

det jeg mener er at hele dette avgiftsgreiene burde blitt endret!
juster all avgift på bilrelaterte ting sånn at ALLE pengene som kommer inn brukes til BILRELATERTE ting!!!!! (ca 20% av det det er nå!)

og øk skattenivået slik at de får samme antall penger inn i statskassa!
da vil alle de som lever i dette landet bidra til og ha bra sykehus osv! IKKE BARE DE SOM VELGER\TRENGER EN BIL!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil:
hvorfor skal ikke de som bor mitt i byen og ved siden av jobben betale for og drive AS norge???
Det vil og i praksis si at de som eier en bil betaler dobblet så mye skatt som de som ikke har....
JEG FØLER MEG URETFERDIG BEHANDLA FORDI JEG HAR BIL SOM HOBBY!!!!!!!!!!!!!!!!!

#167597  av Fantare

Vill ikke si at jeg tjener godt (Skole gutt for øyeblikket) Syns det er dyrt med 12kr literen jeg

#167599  av maxgets

Er teit å klage på at råninga blir dyrere da..
De som bruker bilen til jobb får trukket i fra en del på skatten, for de så er det jo litt dumt siden de får høyere utgifter.

Greit det er litt dyrt.. men er ikke verdens undergang akkurat..

Enige med mange her at 10kr maks hadde vert flott det.. men er jo ikke noe problem med 15kr heller..

Til deg som lurte på hvorfor prisene blir så høye.. så er det fordi oljeprisen er/blir høy.. ikke fordi de skal ha penger til sudan..

#167600  av sleeper

maxgets skrev:Er teit å klage på at råninga blir dyrere da..
De som bruker bilen til jobb får trukket i fra en del på skatten, for de så er det jo litt dumt siden de får høyere utgifter.

Enige med mange her at 10kr maks hadde vert flott det.. men er jo ikke noe problem med 15kr heller..

Til deg som lurte på hvorfor prisene blir så høye.. så er det fordi oljeprisen er/blir høy.. ikke fordi de skal ha penger til sudan..
kjører du under 2.5mil hver dag frem og tilbake til jobb så får du IKKE noe igjen på skatten!!!!
du må først komme over fribeløpet! (som er nærmere 50k!)
og du får ikke igjen så veldig mye! (ca 35%!!!!!!!)

#167602  av Andy_Celica

Men men, ta det helt med ro, jobbet på en bensinstasjon i hele fjord, og da var det oxo planer om at bensinen skulle opp til 15 kr, den gikk opp til 13 i et par uker, så sank den ned til 9-11 kroner igjen, så tror nok ikke det er noe å bekymre seg over faktisk.

#167603  av sleeper

hm... kommer til og kjøre med toluen i bensinen min i hele sommer jeg! (20% blanding) (øker oktant ratinga på bensinen en goood del!)

får det på statoil for ca 10kr literen! (kjøper 200liters fat!) så det vil si at jeg får billigere bensin da jo! :D :D :shock:

#167611  av sindrejl

joda fikk fradrag på 500 på skatten der jeg :P det er vel 10kr eller noe lignende i hva jeg faktisk får igjen :) klart det er et problem med 15kr.. bare det å dra på sommerferie hvor jeg har planlagt å kjøre til feks oslo kan gå i vasken siden det vil koste nærmere 400kr mer pr tank.. det er en seriøs stor forskjell.. jeg er nærmest avhengig av bil til jobben selv om jeg bor i byen. Ta buss her innebærer å dra en time tidligere enn jeg bruker, bytte to busser og gå i 15min. For så å bruke 1,5timer for å komme meg hjem igjen etter jobb... hvor jeg bruker 10min med bil.

#167612  av sindrejl

Andy_Celica skrev:Men men, ta det helt med ro, jobbet på en bensinstasjon i hele fjord, og da var det oxo planer om at bensinen skulle opp til 15 kr, den gikk opp til 13 i et par uker, så sank den ned til 9-11 kroner igjen, så tror nok ikke det er noe å bekymre seg over faktisk.
har mer trua på det du sier her er det som kommer til å skje forhåpentligvis. Sjangsen for 15kr pr liter er liten.. problemet er at mange politikere ønsker en sånn pris.. det er værre

#167615  av maxgets

sleeper skrev:

kjører du under 2.5mil hver dag frem og tilbake til jobb så får du IKKE noe igjen på skatten!!!!
Og de i oslo må betale 20kr for 3km med buss.. da koster det deg 15kr mere å kjøre 10 ganger lengere.. Er da ikke ille det

#167618  av sleeper

maxgets skrev:
sleeper skrev:

Og de i oslo må betale 20kr for 3km med buss.. da koster det deg 15kr mere å kjøre 10 ganger lengere.. Er da ikke ille det
egentlig ikke!
en bil vil nok bruke 1 liter på de første 3 km(ivertfall om vinteren)
+ forsikting+slitaje på bil+++++++