TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvorfor klarer ikke folk Ã¥ oppføre seg?...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #165957  av FireWalk

Må bare få ut litt steam her...
I helgen ble det (endelig) arrangert bli kjent fest for Ålesund Gatebilklubb... vi har i lengre tid jobbet for å få igang en skikkelig fest der medlemmene kan bli kjent. I og for seg et bra tiltak.

Vi ordnet med innleid Dj, Vakter, lys show med strober, laser kastere og hele pakka... Ble ganske fet fest for å si det mildt! :) kom vel rundt 200 stk.

MEN: så er det såklart den ENE personen som verken kan å drikke eller oppføre seg.

Det var en som ble veldig sint og knuste ei dør.. samt han har knust alle papir dispenserene på badet, og ødelagt ei skyvedør i lokalet vi hadde leid.
Ledelsen der var jo mildt sagt forbanna på oss, så vi fikk 1000 kr i bot for at lokalet var i så dårlig stand når vi var ferdig, samt at jeg og han andre som var hovedarrangør må betale for nye dører, dispensere osv. Dette skal vi inn å fikse i dag. Betale fra egen lomme så klart......

Men ikke nok med det! Enda det ble gitt beskjed om at røyking skulle foregå UTE så har noen tent seg sigaretter inne likevel, og brann alarmen har gått. Vi ringte å sa ifra at det var falsk alarm, men alarmen er koblet opp mot vakt-tjenesten også, så de rekviderte jo på nytt brannbil. Det ble derfor stor-utrykning med stigebiler, politi, ambulanse med kommandobil og hele pakka....

Boten blir mellom 6 og 30.000 kroner.........

Som igjen, jeg og han andre må betale fra egen lomme. Det er foreslått en kronerulling på Ålesundsforumet nå for å hjelpe til å betale, men tviler på at det er mange som kommer til å gidde å hjelpe til.

Syntes det er så UTROLIG dårlig gjort at folk skal klare å fucke opp så mye for så mange! også i tilleg stå der og holde tett om det!
Det var minimum 10 stk ute i gangen der til en hver tid, så noen MÅ ha sett det med døra, men ingen sier noe. Og han som har gjort det sier heller ingen ting.

UTROLIG altså! Nå må jeg og en annen fyr spleise på ei regning som i værste fall kan beløpe seg til rundt 35000 kroner.

Som om ikke det var nok har noen stjelt penger fra kassa. Hvem stjeler fra sin egen klubb??

Det værste var jo at en av hoved arrangørene ble slått ned så han ble jo kjørt vekk, dermed hadde vi ikke lenger nøkkel eller koden til alarmen, slik at jeg måtte ringe vekter tjenesten å få dem til å komme å låse lokalet for oss.. Det og koster jo penger.

Faen altså...

er rimelig PISSED nå! At ikke folk klarer å OPPFØRE SEG! 199 personer festet med måte og oppførte seg bortimot eksemplarisk, mens en person egenhendig kan klare å ødelegge for alle de andre ved å oppføre seg som en idiot... :evil:

#165974  av hmsilset

Så utrolig dumt at sånt kan skje! Folk som gjør sånt kan jammen
lære å betale selv.Det har jeg altid gjort og lærte det da jeg bl.a knuste
inngangen på en politistasjon i russetida :?

Er brannalarmen som er problemet da.Sånn økonomisk.Hva med å
utlyse dusør for å finne ut hvem det er som har gjort hærverket?
Å tyste på sånne folk gjør de fleste,for de ødelegger jo for alle andre..

#165987  av w-master

Sette en dusør på å finne den som har gjort det :!: Blir som hvis noe bryter seg inn i biln min så kommer jeg til å sette en dusør på 4k å spre rykte om dusøren som F.. for å ta jæveln som er skyldig...må jo betale det uansett...så når den som har gjort det blir tatt så får jeg jo pengen igjen etterhvert...eller...han kommer i allefall til å få seg en omgang før jeg overlevere han til snuten :evil:

#165998  av SMT

må si meg enig i at det er jo håpløst at en person skal klare og ødelegge for alle andre, støtter en dusør på å få tatt denne personen,så han må betale bota og dere kan anmelde han til politiet.. eller eventuelt ta dere en tur på besøk med balltreet :wink:

er oppgitt på dine vegner,håper det løser seg for deg og kameraten din :!:

#166049  av sleeper

helt håpløst!

er en grunn til at det er STORE vakter på fester hvor menge kommer!
skulle nok leid inn noen STORE folk som kunne justert litt på de som ødla der! :wink:

#166065  av FireWalk

Vakter hadde vi, men desverre kan de ikke være over alt hele tiden :\

Støtter ideen om Dusør ja! hehe... skal ha hans hode på fat! det er iallefall helt sikkert... det værste er at ingen tør å stå frem å si hvem som har gjort det heller... det er nesten det værste av alt! at mange som sikkert vet hvem det er står og holder tett om det, og ser på at de to som faktisk arrangerte festen må betale for skadene.. dårlig!

#166067  av hmsilset

FireWalk skrev:Vakter hadde vi, men desverre kan de ikke være over alt hele tiden :\

Støtter ideen om Dusør ja! hehe... skal ha hans hode på fat! det er iallefall helt sikkert... det værste er at ingen tør å stå frem å si hvem som har gjort det heller... det er nesten det værste av alt! at mange som sikkert vet hvem det er står og holder tett om det, og ser på at de to som faktisk arrangerte festen må betale for skadene.. dårlig!
Ja,sett ut en dusør på kr 5000 på klubben deres.Dette er så alvorlig
og dårlig gjort at alle midler må tas i bruk.Er ikke noe særlig
å jobbe 200 timer overtid for å dekke det noen andre har gjort..

#166087  av FireWalk

Vi har gitt vedkommende en sjans til å stå frem og ta på seg ansvaret, så er vi ferdig med saken. Men når han er for feig til å ta på seg ansvaret så ber han jo om bråk! da blir det bare 10 ganger værre for han når vi endelig finner ut hvem det er... Og da sipper han ikke så billig unna heller!

Her er et bilde av døra vi måtte skifte i dag. At det går ann... :roll: har brukt HELE dagen på å gå over lokalet og skifte ting som han fyren har ødelagt. Vi måtte såklart punge ut av egen lomme for skadene. Og hele gårsdagen gikk jo med til vasking og rydding..
Vedlegg
Bilde221.jpg
Bilde221.jpg (36.48 kiB) Vist 706 ganger

#166096  av Master

Noen må jo ha sett hvem det var som ødela alt dette!? Kommer nok et anonymt tips, men hva hjelper det? :/ Flere må kunne stå som vitne og de aller fleste vil vel reges som synlig beruset = ugyldig som vitne. Skuffende uansett... :evil: Håper det ordner seg hvertfall!

#166102  av GT4 CS

Skulle dere noen gang arrangere fest igjen, så kan iallefall brannalarmen kobbles ut for en stund, jeg har gjennom min jobb reist og kobblet ut/inn brannalarmer pga fester og lignende, vaktmestere på bygget kan og gjøre dette. Koster gjerne litt, men bedere en og betale masse penger pga utrykning, for går alarmen kommer brannvesenet uansett, om da ikke vekterselskapet sender en vekter først, kunne jo like gjerne vært en pyroman som ringte og sa det var falsk alarm. Håper virkelig dere finner den skyldige og får han til og betale for skadene, en dusør kan jo hjelpe, men dere må jo uansett få han til og tilstå selv om folk sier hvem det var. Du får trøste deg med det at du en dag finner ut hvem det var uansett. Er garantert folk som vet det, og slikt blir det pratet om, men da er det jo sikkert for sent og få igjen pengene for skadene da. Er så typisk at noen få alltid klarer ødelegge for alle. Skjer alltid det.

#166171  av Johnny_Bravo

Dere tok sikkert inngangspenger for denne festen, og hvis du er hovedarrengør så har du sikkert tilgang på det som er igjenn av disse pengene, ta de og betal boten, det er rett og rimelig at klubben betaler boten og ikke dere som arrengerte det, (har ikke peiling på hvordan jeg skriver arensjere :lol: dette gikk til h.....e)

#166196  av FireWalk

Johnny_Bravo skrev:Dere tok sikkert inngangspenger for denne festen, og hvis du er hovedarrengør så har du sikkert tilgang på det som er igjenn av disse pengene, ta de og betal boten, det er rett og rimelig at klubben betaler boten og ikke dere som arrengerte det, (har ikke peiling på hvordan jeg skriver arensjere :lol: dette gikk til h.....e)
Inngangspenger ble tatt. Fikk inn rundt 6000 kr. Mange som snek seg inn uten å betale (typisk ukultur og et klassisk eksempel på at ingen er villig til å stille opp selv for sin egen klubb hvor de er medlemmer..)

Men så var det noen som på en eller annen måte har klart å stjele 3000 kr fra kassa! så da sitter vi igjen med 3000 kr. Noen stjal også pizzaen! tro det eller ei... :shock:

Regnestykket blir da slik:

Inntekter: 3000 kr

utgifter:

Leie av lokale: 2000 kr
Innkjøp av pizza og drikke: 1000 kr
Bot for rasering av lokale: 1000 kr
Bot fra vakt selskapet for 2x utrykking: ca 2000 kr
Bot fra brannvesnet for utrykkiung. Minimum 6000 kr
Erstatning for ødelagt dør + beising av dør: 1800 kr
erstatning for ødelagt lås og håndtak på altan: 850 kr
erstatning for ødelagte papir dispensere: 500

Total sum: 15150 kr

SÃ¥ trekker vi fra 3000 kr i inntekter, da er vi nede i: 12150

Han som var hovedarangør for dette sliter jo max siden det er han som har sitt navn på alle kontrakter. Men siden jeg, han og en til stod som arrangører så har vi besluttet å spleise på utgiftene.. utrolig surt at noen få skal klare å påføre de som faktisk stiller opp for klubben så mye ubehag og økonomisk tap. Det er jo noe som heter alminnelig folkeskikk. Jeg tviler på folk oppfører seg slik hjemme når de har fest selv. Det vitner om total mangel på respekt ovenfor de som har jobbet ræva av seg for å få til dette her.

Det blir som om celicaturbo og morten skulle arrangert bli kjent fest for TS-OGN, også kommer EN av medlemmene og knuser dører og ødelegger hele greia, også må celicaturbo og morten betale hele gildet.... det blir bare helt totalt feil!

Men nå har vi fått inn 1600 kr på kronerullingen hittil da, så det ser ut til at det iallefall er noen som stiller opp, og det er bra! :)

HÃ¥per bare det ikke blir mer enn 6000 kr i bot fra brannvesnet.. :\

MEN!

GT4 CS: du som jobber med sånt. Er ikke eieren av lokalet pliktig å informere vakt-tjenesten om at lokalet er leid ut og at det skal være fest der da? for de visste ikke noe om det. I boten står det. "det viste seg at det var fest i lokalet"

#166283  av Zepticon

Velkommen til norge... Verdens beste land å leve i....

#166291  av sleeper

Zepticon skrev:Velkommen til norge... Verdens beste land å leve i....
er nok sånn i alle andre land og!!
vil altid være noen som kun tenker på seg selv! (synd men sant!)