TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen med tips ang selvangivelsen??

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #165359  av Master

Selvangivelsen kommer jo som kjent i disse dager. Og i den forbindelse lurte jeg på om noen av dere visste om noen lure triks (lovlige) slik at man får mest mulig fratrekk på skatten?

Evt hva man må gjøre for å få mer fradrag til neste år?

Alle tips mottas med takk :D

#165365  av arctic_celi

ikke dumt det der gitt :-) tror jeg skal spandere en time eller to på et skattemøte som BFO har ordnet (var vist åpent for alle.. til og med de som ikke er befal)

#165410  av Andreazz

Den som har BSU må huske å føre opp det!

#165434  av Andre

Noen mulige fradragsposter :D :
Reisefradrag kan jo hjelpe litt hvis du kommer over 12800,- :lol:
Kostnader til kost og losji (ved reiser/pendling osv)
1800,- kan trekkes fra for fagforeningskontigent
og for de som har ekspandert så kan jo foreldrefradrag også utgjøre en del :wink:

#165451  av arctic_celi

Hvis du har flyttet etter jobb eller til en ny jobb så kan man skrive av flyttingen (noe som vi alle vet kan være veldig dyrt hvis man lar et firma gjøre det)

#165487  av sindrejl

Andre skrev:Noen mulige fradragsposter :D :
og for de som har ekspandert så kan jo foreldrefradrag også utgjøre en del :wink:
jeg klarer å skrive av 48.000kr i fradrag pga kost.. bor et sted men må bo en del et annet sted pga jobb :P

#165490  av Master

Jeg jobber ca 3 mnd i året en annen plass en der jeg bor. over 30 mil unna. Kan jeg skrive av kost da?? Hvor mye kan man skrive av hver dag i kostpenger? Må du ta vare på en masse kvitteringer for å få det godkjent?

#165491  av tommis

sindrejl skrev:
jeg klarer å skrive av 48.000kr i fradrag pga kost.. bor et sted men må bo en del et annet sted pga jobb :P
Er/var du registert som pendler da?

#165496  av sindrejl

tommis skrev:
sindrejl skrev:
Er/var du registert som pendler da?
har iallefall fått pendlerfradrag pga kjøring

#165497  av sindrejl

Master skrev:Jeg jobber ca 3 mnd i året en annen plass en der jeg bor. over 30 mil unna. Kan jeg skrive av kost da?? Hvor mye kan man skrive av hver dag i kostpenger? Må du ta vare på en masse kvitteringer for å få det godkjent?
jeg aner ikke, har ingen dokumentasjon jeg, men det står også at om man ikke dokumenterer kan man skrive så så mye.. se post 3.2.7 i hjelp angående selvangivelser.

#165582  av CelicaTurbo

hva kan man egentlig få dekket på foreldrefradraget da? Står "pass og stell" i veiledningen og det betyr jammen det mye rart, innkjøp av bleier karakteriserer nå som "stell" etter min mening?

#165588  av Andreazz

sindrejl skrev: jeg klarer å skrive av 48.000kr i fradrag pga kost.. bor et sted men må bo en del et annet sted pga jobb :P
Er det ikke nye regler for dette? Jeg har gjort det samme et par år nå, men mener å ha hørt at etter skatteåret 2004 kom det nye regler..?
Jeg har folkeregistrert adresse i Trøndelag men jobber i Rogaland.

#165602  av daniel

litt off topic men..eg har fått min første selvangivelse.. men det står at du må føre på listeprisen på bilen når den var ny.. kor finner eg ut det.. hos toyota??

#165614  av lexusmann

Noen som får noe IGJEN på skatten da??Hos meg stod det nydelige 18700 kroner igjen!! :D
Skal også skrive på kjøring, men det blir jo ikke så mye, i og med de har satt opp egenandelen, eller hva det heter...

#165626  av aneriks

lexusmann skrev:Noen som får noe IGJEN på skatten da??Hos meg stod det nydelige 18700 kroner igjen!! :D
Skal også skrive på kjøring, men det blir jo ikke så mye, i og med de har satt opp egenandelen, eller hva det heter...
jeg fikk igjenn 15000 og er kjempe fornøyd :D