TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Funkes' prosjekt 300ZX flytting

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#16331  av @lpher

funkes skrev:Ikke at jeg har peiling på 300zx da, men det høres jo lettere og tryggere ut og få litt guffe ut av en 3 liters V6 med to turboer enn en rekkefirer med 1998ccm slagvolum og en søt, liten turbo :)
Det som tipper skåla i vår favør er jo at det står 'Toyota' på våre biler! LOL ;-)

@lpher

#16337  av CelicaTurbo

jeg tror nok den 300'ens motor har et bedre potensiale enn 2-literen til toyota ja, er ganske naturlig med tanke på at den har 1 liter ekstra slagvolum da. Såvidt jeg vet har den to svakheter som standard som angår motor og det er svak plastikk på intercoolerne som ryker fort ved økt trykk, og en svak toppakning. Men begge tingene er jo naturlig å bytte uansett om du skal trimme litt så problematiske problemer er det ikke :)

Ellers, det Markus mente å si var vel ikke at 3S-GTE motoren hadde bedre potensiale, men at en MR2 kan være vel så kjapp med tanke på at den veier ca 350-400kg mindre enn 300ZX'en :)

#16405  av MR2turbo

Jeg prøvde hvertfall å si at trimme-potensiale i 300'en er bedre enn mr2.. :)
Men at mr2'en har fordel av at den har mindre vekt...

#16498  av funkes

Prata nettopp med eieren av bilen...de sliter med å få den av lastebilen nå...heheh. De trenger en rampe for å få den av...men de har vel helt sikkert funnet seg en nå. Aner ikke jeg jeg :)

BARE tull med den bilen hehe..

#16762  av rack

Er det 4ws på Mr2 turbo?

#16768  av erling

rack skrev:Er det 4ws på Mr2 turbo?
Ke skal man vel med slikt søl? 8)

Fått begynt å spa i clutchen nå? :wink:

#16771  av Mr2 Mk2

rack skrev:vippelykter? er du klin hakke steike sprø? Bilen er jo vakker som den er. :P
Sitter nok lavere i denne enn i Mr2 ja. ;) Går "bittelitt" fortere også.
Hei godagen Rack,du fant frem hit til slutt ja har du komt dge inn på 200sx.ogn også da?Jaja velkommen skal du være :D :D

#16776  av CelicaTurbo

Nei, det er ikke det. Kun enkelte Celicaer har dette.

#16783  av chris

Nei, ikke får man de med 4WD, og ikke med 4WS. Spesielt 4WS er jo skikkelig dødvekt, og har ikke nok nytte som oppveier vekta.. og prisen.. Har noen av dere sett prisene det koster å reparere 4WS systemer forresten? ;) Det koster skjorta ass..

#16802  av @lpher

chris skrev:
Nei, ikke får man de med 4WD, og ikke med 4WS. Spesielt 4WS er jo skikkelig dødvekt, og har ikke nok nytte som oppveier vekta.. og prisen.. Har noen av dere sett prisene det koster å reparere 4WS systemer forresten? ;) Det koster skjorta ass..

4WS var bare tilgjengelig på japanske modeller så vidt meg bekjent...
Celica gutta i uk/Irland, der det er flust med jap. import, kan ikke få lovprist systemet nok....dont ask me why ;-)

@lpher

#16835  av chris

@lpher skrev:
chris skrev:

4WS var bare tilgjengelig på japanske modeller så vidt meg bekjent...
Celica gutta i uk/Irland, der det er flust med jap. import, kan ikke få lovprist systemet nok....dont ask me why ;-)

@lpher
Vel.. faren min hadde 4WS på sin forrige bil.. og .. jeg har ingenting spesielt å si om det jeg..

#16841  av @lpher

chris skrev: Vel.. faren min hadde 4WS på sin forrige bil.. og .. jeg har ingenting spesielt å si om det jeg..

I know.....kjørte endel med honde prelude med 4ws som en kompis av meg hadde....ble ikke spesielt imponert nei....wierd feeling though :D

@lpher

#16845  av Mr2 Mk2

@lpher skrev: I know.....kjørte endel med honde prelude med 4ws som en kompis av meg hadde....ble ikke spesielt imponert nei....wierd feeling though :D
@lpher
Hehe ser veldig artig ut,var en innom verkstedet idag..Og reagerte på hjulstillingen...Hehe har ikke den bilen mer sving en de andre generelt(eks.skyline/zx),syns det var veldig mye jeg?

#16852  av CelicaTurbo

bruker ikke Preluden et passivt system da? Som egentlig vil si at hjulopphenger er slik at det er hjulene svinger når dem blir presset opp ved vektlasting i sving?