TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hva om man har en GT ogsÃ¥ kommer man plutselig i en GTS?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

 #164137  av celicat23
 
De vil vel finne på noe mer enn "bare" gi deg regning på effekt økningen hvis du blir tatt med feil motor. Så glad som dette landet er i å straffe billister for å ha en interesse i bilen sin, så kan jeg ikke se for meg noe annet.

Jeg kan skjønne ønsket ditt for å ville ha en fet bil, noe å cruise rundt med osv osv - men jeg tror du burde sette deg ned, og tenke det hele igjennom.

JA, du kan finne en ferdig bygget en i usa og importere. Helt klart. Og du kan sette falske skilter på den (flytte over fra annen bil). Og du vil tiltrekke deg en MASSE oppmerksomhet når du kjører rundt i "show bilen" din. Og masse oppmerksomhet + falske skilter...Tror du det vil vare lenge? ;-) Og dokument forfalskning (bilens skilter er pr definisjon ett "dokument" - har dette fra en annen sak) som vil være bare en av ganske sikkert flere ting du vil bli tatt for, er straffbart med både bøter og fengsel.

Risikere bøter du kanskje ikke klarer å betale, samt fengsel, bare for å være kul med fet bil? Verdt det? Tjaaaa...Kanskje ikke? :)

Men jeg kan helt klart relatere til ønsket ditt om å ha noe kult. Og ha det nå. Med en gang. Men det er nok bedre og innse hva man har råd til, og lage noen planer ut i fra det. For deg så virker det som den "beste" planen vil være å skaffe deg en bruksbil, og style opp celica'n når du har råd. Ta det i steg. Du må ikke gjøre alt på en gang. Selv om det frister mest, såklart :)

Og en ting eller 3 med "importer en show bil, bruk den noen år, og så registrer og selg den" planen din: Når den skal registreres, så må den vises og godkjennes. Bredda og senka show bil med store felger, diger eksos, og ikke ett eneste TUV papir.... Blir leit og få registrert.

Slakte den heller for deler....? Da har du brukt like mye penger på å kjøpe bilen du skal slakte, som det ville kostet deg å bygge opp din egen bil fra starten av.

Flytte over delene fra "show bilen" over til din vanlige, og sette de "vanlige" delene over på show bilen, for så å registrere og selge den? Hvis det er en bredda bil (apr kit f.eks) så har de skjært opp hjulbuer osv på bilen, og du vil få en bra utgift på å rette det opp + lakkering. Så legger du på avgiftene for å få den registrert...Så hadde det vel vært mye billigere å bygge opp din egen bil fra starten av.

 #164157  av kaimagne
 
Det tryggeste er vel å selge den vanlige 143-hester'n for ca 175.000 og få skilter på denne? Engangsavgiften på denne, hvis man regner ca 1500$ i frakt i tillegg til kjøpesummen på 14500$, er på 119.000 kroner, altså ca 250.000 ferdig på veien. Dette inkluderer alt.

Merk at US-versjonen har bare 180 hk (den sperrer på 7800 rpm), derfor 10.000 kr lavere engangsavgift... ;)

Men det var jo den fornuftige løsningen - where's the fun in that...? ;)

 #164216  av Hammeren
 
tanken din blir praktisert.
går mange feite biler med "face lift" hvis man kan kalle det det.
endel som livnærer seg på dette, kjøper et vrak eller en haug av en bil.
kjøper el stjeler enn feit en for så å sveise litt.
funker helt greit. MEN!!!!! dette krever jo en del planlegging, vreken den du tar skiltene fra el den du skal ha de på kan ikke hvert vist off i ditt nærmiljø. du kan ta deg f.. på at noen har fått med seg skilt nr ditt :evil: .
det beste er å ha kjøpt den "slik" :lol: . du vet jo hvordan missundelig norge er.
eu kontrollen er ikke noe problem, ikke mange som forstår forskjell på de bilene. du trenger jo ikke vise den på biltilsynet.
men du får jo ikke forsikret den for noe mer en skiltene er verdt da.
så største sjansen for å bli oppdaget er hvis det smeller noe jævlig.
foriksings selskapet finner nok ut at det sitter en heitere motor :x . da blir lommeboka fort tom. 55.000.- for 150 til 210hk :cry:
litt pes å hele tiden vite at skader du noen, og det blir oppdaget. er det bare å ta opp lån.
strafferammen husker jeg ikke, men en del år.
får jo dagpenger og god mat inne da :D :D :D

 #164437  av arctic_celi
 
celicat23 skrev: Risikere bøter du kanskje ikke klarer å betale, samt fengsel, bare for å være kul med fet bil? Verdt det? Tjaaaa...Kanskje ikke? :)
Må innrømme at det ikke friser så særlig altså :-)
Bøter er jo en sak.. men fengsel? eehhh... prøver å holde meg unna ting som kan bety fengsel.
Med andre ord: ligger ikke ofte 35km/t over farstgrensa... men det hender seg at man ligger 10km/t over :-)
Hammeren skrev: tanken din blir praktisert.
Det hadde jeg regnet med gitt. Slike tanker som betyr "fet bil for lite penger" er det sikkert mange av i bilavgiftsnorge. :roll:

 #164438  av arctic_celi
 
kaimagne skrev:Det tryggeste er vel å selge den vanlige 143-hester'n for ca 175.000 og få skilter på denne? Engangsavgiften på denne, hvis man regner ca 1500$ i frakt i tillegg til kjøpesummen på 14500$, er på 119.000 kroner, altså ca 250.000 ferdig på veien. Dette inkluderer alt.

Merk at US-versjonen har bare 180 hk (den sperrer på 7800 rpm), derfor 10.000 kr lavere engangsavgift... ;)

Men det var jo den fornuftige løsningen - where's the fun in that...? ;)

Selge babyen min for 175 000kr? Tror du er gal jeg! :shock:
En 2003 mod med 60 000km må vel gå for en del mer en det.
Tror en god pris på denne så langt nord er 220k- 230k eller noe sånt..
Tror den blir solgt greit fort da.

US versjonen har 180hk? ØØøøø... det var jo litt teit da.
Hvorfor det egentlig? noen som vet?